جمعه 6 مرداد 1391 - 13:06

داروی جدید فشارخون در داروخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد عرضه شد

بویرنیوز:

مسئول امور داروخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: جدیدترین داروی ترکیبی، حاوی “آزیلزارتان مدوکسومیل” و “کلرتالیدون” با نام تجاری “اداربیکلور”، برای درمان مشکل فشار خون بالا در افراد بزرگسال، در داروخانه‌های استان عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عقیل عابدی افزود: “اداربیکلور”، تنها داروی ترکیبی با دوز ثابت حاوی “بلوکر” گیرنده “آنژیوتانسین دو”  و “کلرتالیدون” است که به صورت یک بار در روز مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی بیان داشت: شایعترین عوارض جانبی این دارو، شامل خواب‌آلودگی، افزایش سطح “کراتین‌ فسفوکیناز” خون و اسهال بوده و به شکل قرص‌های 40 و 80 میلی‌گرم به بازار آمده است که دوز توصیه شده آن، 80 میلی گرم به میزان یک بار در روز است.

عابدی عنوان کرد: بیماری فشارخون بالا، وضعیتی است که در آن، میزان فشارخون فرد به بالای 140 بر 90 میلی‌متر جیوه رسیده و کنترل آن باید جزئی از برنامه مدیریت مشکلات قلبی، عروقی شامل تنظیم مطلوب چربی‌خون، مدیریت دیابت، پیشگیری از لخته‌های خونی، ترک سیگار، ورزش منظم و محدودسازی میزان دریافت سدیم در مواد غذایی باشد.

وی یادآور شد: کنترل فشارخون و تنظیم آن به میزان مطلوب، موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض کشنده و غیرکشنده بیماری‌های قلبی، عروقی مانند حملات قلبی و مغزی خواهد شد.

کتابخانه سیار بیمارستان شهید بهشتی یاسوج راه‌اندازی شد

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از راه‌اندازی کتابخانه سیار در این بیمارستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عنبری گفت: این اقدام با نظر اعضای کمیته رفاه و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت همراهان، مراجعه‌کنندگان و همچنین کارکنان بیمارستان انجام گرفته است.

وی افزود: با یک بسترسازی مناسب در بخش‌های مختلف جامعه، می‌توان به هدف بهبود فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی عمومی دست یافت.

عنبری عنوان کرد: در این کتابخانه، کتابهایی با موضوعات مختلف به مردم ارائه می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7760
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما