پنجشنبه 5 مرداد 1391 - 11:58

خروج اضطراري، رتبه اول جشنواره سينماي جوان دنا را كسب كرد

بویرنیوز: يزد- خبرنگار كيهان:
فيلم كوتاه داستاني «خروج اضطراري» به كارگرداني مهدي جعفري و تهيه كنندگي حوزه هنري استان يزد در بخش فيلمنامه چهل و هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان دنا رتبه اول را كسب كرد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان يزد، هيئت داوران بخش فيلمنامه جشنواره دنا، اين فيلم را به دليل محتواي متفكرانه، متعهدانه و خلاقانه به عنوان اثر برتر اين بخش معرفي كرد و تنديس جشنواره و جايزه نقدي به كارگردان فيلم اهدا شد.
همچنين اين فيلم در بخش بهترين تهيه كننده يا مجري طرح، نامزد دريافت جايزه معرفي شد و در جمع پنج اثر برگزيده اين بخش قرار گرفت.
493 فيلم، يك هزار و 79 قطعه عكس و 330 فيلمنامه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود كه در نهايت 108 فيلم، 36 تك عكس، سه مجموعه عكس و 12 فيلمنامه به بخش مسابقه راه يافتند.
برپايه اين گزارش چهل و هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان دنا در بخش هاي فيلم كوتاه، عكس و فيلمنامه از 19 تا 22 تيرماه امسال با حضور 157 هنرمند از 12 استان كشور در ياسوج برگزار شد.
حوزه هنري استان يزد با يك اثر در اين جشنواره شركت كرده بود و اين فيلم توانست در نخستين حضورش در جشنواره هاي داخلي با كسب اين موفقيت به طور مستقيم به بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران كه 10 تا 16 مهرماه امسال در تهران برگزار مي شود راه پيدا كند.
اين فيلم همچنين در سيزدهمين جشنواره بين المللي فيلم لوكانياي ايتاليا كه 20 تا 23 مردادماه سال جاري برگزار مي شود به روي پرده خواهد رفت.
فيلم كوتاه «خروج اضطراري» به مدت هفت و نيم دقيقه ساخته شده و بازيگر كودك آن علي اكبر احمدي است.
اين فيلم كه در شهر عقدا شهرستان اردكان تصويربرداري شده درباره داستان پسربچه اي است كه در روز اول مدرسه به طور زيركانه و غيرعادي قصد فرار از مدرسه را دارد كه در اين ميان با برخوردهاي عجيب و غريبي روبه رو مي شود و…
گفتني است: مهدي جعفري تاكنون سه فيلم درزمينه كودك به تهيه كنندگي حوزه هنري استان يزد ساخته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7667
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما