پنجشنبه 5 مرداد 1391 - 11:09
جوابیه ای بر مطلب عظیم شفیعی

جوابیه ای بر مطلب عظیم شفیعی/ از صید ماهی تا پادشاهی!

سایت خبری تحلیلی بویر نیوز: پس از انتشار مطلبی تحت عنوان ” راز سرمایه دار شدن عظیم شفیعی نژاد چیست؟  ” و بازتاب گسترده آن یکی از مخاطبین مطلبی تحت عنوان جوابیه از طریق ایمیل  info@boyernews.com برایمان ارسال کرده اند که بدون کم و کاست تقدیم حضورتان می کنیم.

بسمه تعالی

 بنده به عنوان یکی از دوستان نزدیک جناب شفیعی نژاد تمایل به انعکاس جوابیه ای که در پی چاپ مقاله مورخه 23 تیر ماه سال جاری مبنی بر  ” راز سرمایه دار شدن عظیم شفیعی نژاد چیست؟ ”  آمده است بنگارم، لذا به جهت تنویر افکار عمومی به ویژه جوانان که گاهی بعضی از آنها با خاطری پریشان و افکاری مشوش قصد پیمودن ره صد ساله را یک شبه دارند تقاضا دارم نسبت به چاپ این مطالب اقدام لازم مبذول گردد.

باید عرض عرض کنم که سالها قبل اندر حکایت دیلمیان و سلسله آل بویه و پادشاه شدن سه برادر ماهیگیر در کتابی مطالعه کردم تحت عنوان از صید ماهی تا پادشاهی. بعد از آن هم کتب فراوانی در باب ثروتمند شدن افراد مشهور در تاریخ که بعدها از پرتو ثروت و مکنت خدادادی شهره شهر شدند مطالعه کرده بودم.

 افرادی که از فقر و فلاکت به اوج عزت و مکنت رسیده بودند، همه آنها در طول زندگی خود زحمات بسیار زیاد کشیده و رنجهای فراوان برده بودند شب و روز با کار و تلاش طاقت فرسا و پذیرش خطرهای فراوان به جمع آوری مال و ثروت پرداخته تا شهرت و قدرت را از آن خود کنند.

کاری به دوران طاغوت ندارم که چگونه با اشاره فردی حکومتی، کسانی در یک لحظه صاحب قدرت و مکنت می شدند و … اما در جمهوری اسلامی ایران با ارج نهادن به مالکیت خصوصی افراد، بسیاری از اهالی این کشور با هوش و ذکاوت خود راهی دهکده اقتصاد شدند و با محاسبات دقیق خود صاحب مال و ثروت فراوان شده و کسی هم برای آنها مزاحمتی فراهم نیاورد.

خود شما خواننده محترم این مقاله همین الان به آرشیو ذهنتان مراجعه کنید و از میان دوستان خود بیاد آورید کسانی را که روزگاری کارگری و یا چوپانی دیگران را می کردند، ولی آلان با همت و ارادة خود و استمداد از خداوند منان صدها و هزاران نفر را با ایجاد اشتغال و با مکنت مالی خود می دهند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که سرمایه دارترین افراد ما جزو افراد متوسط شهرهای بزرگ کشورمان هستند و برای ما ابر سرمایه دار هستند، تا جایی که گاهی بعضی از ما آنها را با راکفلر آمریکایی و سایر شیوخ سرمایه دار و معروف اعراب حاشیه خلیج فارس قیاس می کنیم، و این قیاس بسیار نابرابر و مع الفارق است.

همه می دانیم که؛

هیچ اجری بدون زحمت نبوده و هیچ زحمتی هم بدون پاداش و منفعت نمی ماند. بنده از نزدیک جناب عظیم شفیع نژاد را می شناسم… به جِّد می گویم که ایشان با زحمت و تلاش فراوان، و با عرق جبین و کد یمین به اینجا رسیده است.

بعضی از ما اهالی استان خوشمان می آید که در محفلی صحبت از یک انسان همنوع خود بکنیم و حرفهایی را به او بچسبانیم و او را در محفلمان سوژه کنیم، اما غافل از اینکه نا چسب نمی چسبد و به قول شاعر: بزرگش ندانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد.

جناب شفیع نژاد از کارگری، رانندگی تاکسی، رانندگی تراکتور- کار بر روی مینی بوس و لودر گرفته تا کشاورزی و خرید و فروش ملک و سود دهی فراوان از این راه و استفاده بهینه از فکر و هوش و ذکاوت خود به اینجا رسیده است.

می گویند جناب شفیع نژاد گنج پیدا کرده است من هم می گویم شما درست می گوئید ثروت و گنج ایشان، عقل و تفکر و خود باوری ایشان است. اموال ایشان، اعتماد به نفس و روحیه والای اخلاقی و همت و خرد و افق دید بالای ایشان است. چه تمکنی بالاتر از اعتقاد به خداوند متعال و پیروی از دستورات خداوند مبنی بر حرکت و کوشش خود و برکت از خداوند بخشنده است.

چه سخاوتی برتر از روی گشاده و جُود و کرم با وجود تنگدستی ایام نداری و یا کم بضاعتی است.

بگذارید بگویم عظیم شفیع نژاد دارای همسر عاقل و فهیم و اقتصادی و مشاوری مجرب برای اوست، ایشان تحصیلات کلاسیک یا عالیه ندارد ولی با مشورت و توکل بر خداوند و با قبول خطرهای اقتصادی با سرمایه گذاری بر روی طرح ها و پروژه های کلان هم تحرک و تلاش می کند و هم کار آفرینی و ایجاد اشتغال برای افراد بسیاری که احتیاج به نان روز خود را دارند  ایشان چشمه ارتزاق دنیوی آنهاست.

عظیم شفیع نژاد سرمایه دار است اما این سرمایه از راه حلال و منطقی و زحمت فراوان حاصل شده و البته خیلی از این اموال در راه رفع گرفتاریهای همنوعان خود هزینه می شود.

سالیانه زندانیان زیادی در جشن گلریزان توسط ایشان و دوستان خیرش آزاد می شوند.

بیماران بسیار با مراجعه به ایشان به درمان و باز یافت سلامت و نشاط خود می پردازند، زوجهای جوان و کبوتران عاشق بسیاری با چتر حمایتی ایشان سر و سامان می گیرند کارگران زیادی در کارگاههای ایشان با زحمت و کار و تلاش ارتزاق می کنند مراجعان زیادی که از درد نداری و با درد دلهای خود با ایشان که گویی سنگ صبور دردمندان است عند الوسع از حمایت ایشان بهره مند می گردند. چه گره های بسیاری که با حکمت الهی و توسط دستان خداوند بر روی زمین در همه دنیا باز می شوند و خوشا به حال خیرین که لبخند را بر لبان همنوعان خود می نشانند.

جناب شفیع نژاد رزمنده ای است که قریب 30 ماه از بهترین سالهای عمر و جوانیش را در دوران دفاع مقدس سپری کرده و اکنون به عنوان یک بسیجی و سرباز رهبری در سال تولید ملی گوش بفرمان مقام معظم رهبری است.

گاهی دیده ام دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت و مستمندی را که ایشان با چتر حمایتی خود به ادامه تحصیل وادار کرده است.

کمکهای موردی ایشان در مناسبتهای مختلف و اعیاد ملی و مذهبی و در جشن عاطفه ها و هفته نیکوکاری و جشن گلریزان را شما خواننده عزیز دیده اید و با شنیده اید.

عظیم شفیع نژاد هیچگاه در این موارد ادعایی نداشته است و همواره می گوید هذا من فضل ربی … ایشان با حجب و حیای خانوادگی و همیشگی خود با شنیدن اخبار و چگونگی کمکهای مالی خود به همنوعان خود، شرمگین می شود و ندیده ام که دچار نخوت و غرور و خود بزرگ بینی شود، او ثروت را به خدمت گرفته تا بتواند افرادی را خوشحال کند و یا گرهی را باز کند نه خود را اسیر ثروت و مکنت.

جناب شفیع نژاد در دو سال متوالی عنوان کار آفرین برتر را در جشنواره های ششم و هفتم کار آفرینان از آن خود کرده است چرا که او همچون ریاست محترم جمهور معتقد است خواستن توانستن است.

بله اینها سرمایه های جاودان این انسان است. انسانی که ثروت و مکنت و اعمال نیکویش چشم حسودان را کور کرده و به تهمت و افتراء علیه او دست زده و او را صاحب گنج قارون می دانند…

براستی چه گنجی بالاتر از دیدن یک لبخند بر لبان گرفتاری که به آزادی برسد، یا بیماری که سلامت یابد، یا نشاط آبرومندی که در خطر سقوط بوده و خوشحال از حفظ  حیثیت خود باشد. و چه گنج یابی دقیق تر و پیشرفته تر از این انسان و سایر عظیم ها و سایر شفیع نژادها در کشورمان که از خداوند متعال می خواهیم به اینگونه افراد حیات جاودان و مکنت بیشتر دهد تا خدمتگذار همنوعان خود باشند و به همه ما به اندازه نیازمان که محتاج دیگران نباشیم مال و ثروت عطا فرماید تا بتوانیم دستگیر دیگران هم باشیم، بیائیم خود را گنج یاب بدانیم تا با کار و تلاش و خواستن برکت از خداوند اموالمان تبرک و توسعه یابد و قادر به حل مشکلی از سایر نوع بشر باشیم.

بیائیم همواره انرژی مثبت به دیگران بدهیم، امید و نشاط و خود باوری و اعتماد به نفس را در دیگران ایجاد کنیم.

شاید قصه زندگی عظیم شفیع نژاد برای همه ما یک افسانه باشد اما او خود افسانه ای دارد افسانه تر از همه افسانه های گفته شده که شما در هیچ کتابی نخوانده اید و در هیچ محفلی نشنیده اند.

عظیم شفیع نژاد با همه گرفتاریهای روزانه و مراجعات خود به ادارات و سرکشی به کارگاهها و اقوام و خویشان روحیه ای دارد عجیب او با کودکان کودکی می کند، با آنها شوخی و مزاح می کند مخاطب شناس است، با زبان کودکی با آنها بازی می کند با نوجوانان مشورت و جوانان را هم به زندگی و آینده امیدوار می کند. با همسالان خود و پیران می نشیند و از آنها کسب تجربه و معرفت می کند، او خود را وقف خدمت به دیگران کرده او خود را و مکنت خود  را مدیون جمهوری اسلامی و حضرت امام راحل (ره) می داند و افتخار می کند که در چنین کشور و چنین استانی با سابقه تاریخی کهن زندگی می کند و من به عنوان یک بنده کمترین از خودم و دیگران تهمت نزنیم، ندیده ها را نگوئیم، بخاطر عرض و آبروی مؤمن بسیاری از دیده ها را هم پنهان کنیم تا جامعه ای داشته باشیم امن و با آرامش و سلامت.

بدانیم که سعدی علیه الرحمه قرنها پیش فرمودند:

نابرده رنج گنج مسیر نمی شود                      مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

«خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و  ما رستگار»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. گاوچران گفت:

    ای هلو،ای شفت آلو،ای سایه خدا تو یاسوج،
    گناه شما قلم به دستان مزدور از همه غیر قابل بخشایش تره،با آگاهی از لب مطلب ذهن جامعه را فاسدمی کنید،
    بنده آقای شفیعی را به هیچ وجه نمیشناسم ولی پروپاگاندای شما وبلاگی هاو ویراژهای بدریخت بچه هاش تو خیابونهایی که ظرفت فیزیکی و عقلانی ندارند اون وجه مثبت کارها ایشان را هم پوشش داده،گذشت زمان پاسخ هر مساله ا را روشن میکند.

  2. علی گفت:

    خدایا ده بسه ………

  3. دا....پیتزا گفت:

    اگه نداشت مشکلی ازماحل میشد؟چراعادت کرده ایم هرکه سرش به تنش ارزید لهش کنیم حالاخوب بودشفیعی عرب بود؟حتمانفت خورده

  4. مهمان گفت:

    اولا هیچکسی نمی تونه به صورت قانونی یک شبه میلیاردر بشه، خدا بیشتر بهشون بده اما حلال، ای کاش اگه ایشون راست می گه خیر هست دیگه تو بوق و کرنا نکنه و بگه، به بچه هاش بگه ظرفیت داشته باشین عین یک ادم پول دار تو شهر های دیگر که کسی از پول اونها اصلا خبر نداره رفتار کنن، تو شهر مودب باشنو با ظرفیت، چه معنی داره هر روز مسیج می ده کارافرین برتر بابا به گذشتت که تو گرما پشت تراکتور شخم می زدی هم فکر کن تا غرور نگیرت حالا ما کار نداریم که گنج دیدی یا کار آفرینی قبلا از هم اینها انسان باشید و با ظرفیت

  5. شنگل لرو گفت:

    … شما را به قیمت مناسب خریداریم

  6. یاسوجی گفت:

    خوب اینها همه درست. گیریم از راه حلال بدست اومده. گیریم گنج ندیده. پس چطور تا چند سال پیش این همه بریز بپاش نداشت یک دفعه چند میلیارد ماشین خرید ریخت تو شهر

  7. ناشناس گفت:

    به هر شکلی که هستیم ( پولدار – متوسط – فقیر و …. ) فقط خوب باشید.
    تند نتازید که مقصد خاکه…
    طوری زندگی کنید که موقع مرگ، لبخند رضایت بر لبانتون نقش ببنده، حالا میخواد با پول باشه یا بدون اون…
    مسئله چیز دیگه ایست….

  8. یک انسان که به دنبال ناکجاهاست... گفت:

    به هر شکلی که هستیم ( پولدار – متوسط – فقیر و …. ) فقط خوب باشید.
    تند نتازید که مقصد خاکه…
    طوری زندگی کنید که موقع مرگ، لبخند رضایت بر لبانتون نقش ببنده، حالا میخواد با پول باشه یا بدون اون…
    مسئله چیز دیگه ایست….

  9. زهره گفت:

    عظیم ایخا ای همه پیل چویش کنه

  10. مجتبی گفت:

    خدا بیشتر وت بیه

  11. احسان ج گفت:

    آقای شفیعی اگه خیلی خیر هستن به اون کارگرش سر بزنه که رفته توی کما و محتاج پول دوا و درمونشه

  12. مهسا گفت:

    وااااااااای اخه چرا اینقدر مردم حسودن

  13. دختر لر گفت:

    افرین

  14. آرمین گفت:

    عشق عظیم من مخلصت آرمین کریمی

دیدگاه شما