چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 18:46

کنایه جنجالی علیرضا دبیر به خواهر رئیس جمهور

بویر نیوزبه نقل از خبرگزاری مهر :

خبرگزاری مهر، علیرضا دبیر در ابتدای جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران و در نطق پیش از دستور مساله تفکیک ری از تهران را بر اساس مبانی علمی مدیریت و با اشاره به قانون مصوب مجلس کاری غیر علمی و خلاف جهت قانونی دانست.

وی در بخشی از این جلسه به دنبال اظهارات پروین احمدی نژاد گفت: خدا را شکر منتصب نیستم؛ بلکه منتخب مردم تهران هستم و این از افتخارات من است.

دبیر افزود: هنوز هم به منوریل انتقاد دارم. در زمانی که بحث توسعه مترو مطرح است، ایجاد منوریل به صرفه نیست. صد سال دیگر هم بگذرد می گویم احداث مونوریل کار کارشناسی نیست. هیچگاه برای احداث پل حافظ یا تونل صدر- نیایش نیز «به به» و «چهچه» نکردم. پل حافظ قرار بود تونل باشد؛ اما تونل توحید را حتما تایید می کنم.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تصریح کرد: از دولت درخواست کرده ایم به طور کارشناسی به این موضوع بپردازد و با اعضای شورای شهر در این رابطه مشورت کند. متاسفانه هیچ کدام از اعضای شورا از این موضوع اطلاعی ندارند که احمدی نژاد با طعنه خطاب به دبیر گفت: «دولت اشتباه کرده که با شما مشورت نکرده است.»

دبیر در پاسخ به این کنایه گفت: ۱۵ نماینده شورا در اینجا حضور دارند. با کدامیک در مورد این جداسازی صحبت شده است؟ مهندس چمران ۱۰ سال است رئیس شوراست و با وی هم مشورت نشده است.

وی افزود: اگر قرار است مطلبی بگوییم باید کار کارشناسی انجام دهیم. اگر به عنوان یک مسئول حرفی می‌زنم، این حرف تاوان دارد. جداسازی ری از تهران نیز یک تصمیم یک بعدی نیست بلکه چند بعدی است.

بنابراین گزارش، پروین احمدی نژاد با بیان اینکه غیر کارشناسی جلوه دادن طرح جدایی ری از تهران بی انصافی است، گفت: هر گاه می خواهیم از منظر وظایف نظارتی شورا به برخی از عملکردهای شهرداری تذکر دهیم، برخی اعضای شورا تذکر می دهند باید مسئول مربوطه حضور داشته باشد. چگونه است در این جلسه اینگونه رفتار می شود.
وی ادامه داد: زمانی که بحث احداث منوریل مطرح بود برخی اعضا تذکر دادند پل های منوریل منظر شهری را خراب می کند. حالا چرا همان ها از پل هایی هوایی همچون صدر تمجید می کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: نگرانی برای زمین های شهرری زمانی که شهرداری تهران زمین های چهاردانگه را که ۵ هزار تومان ارزش داشت را به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان خریداری کرد و با تغییر کاربری به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان فروخت جای تردید دارد و مطرح کردن قیمت زمین و عدم تمایل فعالیت سرمایه گذاران بی انصافی است.

وی تذکر داد: بحث جدایی ری از پایتخت در حیطه اختیارات شورا نیست و تنها پیشنهاد دهنده هستیم. این قانون نیز به عمر شهرداری، شورا و دولت وقت نیز نمی‌رسد و بحثی برای آینده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7613
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما