سه شنبه 3 مرداد 1391 - 12:41

مردم استان چقدر یارانه دریافت می کنند؟

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز:

– مدیركل امور اقتصادی و دارایی كهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه افزون بر 316 میلیارد ریال یارانه نقدی به حساب مردم این استان واریز می شود.

1391/05/03 - 09:24

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘ابراهیم كشاورز’ روز سه شنبه در نشست كارگروه امور اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد افزود: این میزان یارانه نقدی به حساب 172 هزار و 189 خانوار استان با جمعیتی افزون بر 695 هزار و 677 نفر واریز می شود.

وی بیان كرد: پرداخت این میزان یارانه نقدی موجب افزایش سهم درآمد خانوارهای كهگیلویه و بویراحمد بویژه در مناطق روستایی و عشایری شده است.

كشاورز اظهار داشت: هدفمندی یارانه ها بزرگترین و فراگیرترین طرح اقتصادی كشور و یكی از مهمترین مراحل طرح تحول اقتصادی محسوب می شود.

وی عنوان كرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نقش بسزایی در صرفه جویی مصرف

انواع حامل های انرژی در كهگیلویه و بویراحمد داشته هر چند كه تعداد مصرف كنندگان

انرژی در استان نیز افزایش یافته است.

كشاورز میزان صرفه جویی در مصرف انواع حامل های انرژی از قبیل آب، گاز، گاز مایع، بنزین، نفت سفید و نفت گاز در كهگیلویه و بویراحمد پس از هدفمندی یارانه ها را به ترتیب 11، 36، شش، پنج، 11 و هشت درصد اعلام كرد.

وی ابراز داشت: با اجرای فازهای بعدی هدفمندی یارانه ها نتایج و پیامدهای مثبت آن بیش از پیش برای آحاد مختلف مردم نمایان می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: پرداخت یارانه نقدی تاثیر چشمگیری در افزایش تولید، رونق بازار و بهبود وضعیت معیشتی مردم این استان داشته و دارد.

‘فرهاد باقرپور’ افزود: كیفیت شن و ماسه تولیدی در كهگیلویه و بویراحمد در حد مطلوب و استاندارد نیست و به همین دلیل می بایست متولیان امر نظارت بیشتری بر آن داشته باشند.

وی بیان كرد: طبق بررسی های انجام شده و گزارش های رسیده برخی از كارخانه های تولید شن و ماسه در كهگیلویه و بویراحمد محصولات خود را بیش از نرخ مصوب به فروش می رسانند.

باقرپور با اشاره به اینكه عوامل متعددی در تعیین نرخ انواع شن و ماسه در كهگیلویه و بویراحمد تاثیر دارد، اظهار داشت: پس از برگزاری نشست های متعدد و در نظر گرفتن تمام جوانب نرخ انواع شن و ماسه این استان در سال جاری نسبت به سال 90 حدود 15 تا 16 درصد افزایش یافت.

در این نشست مقرر شد ماسه شكسته، شسته و بیس در سال 91 به ترتیب با قیمت هر تن 32، 34 و 26 هزار ریال در كهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7543
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما