سه شنبه 3 مرداد 1391 - 8:04

صدای دادخواهی و فریاد مردم محروم استان را بشنوید

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز : مسئله تورم و گراني کمرشکن به بحث داغ مردم در هر کوي و برزن است.

علما و مراجع تقليد با هوشياري تمام به لزوم تدبير و چاره انديشي مسئولان پرداخته اند و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گيلان و همچنين رئيس قوه مقننه در ديدار با علما استان قم نيز  اين موضوع را مهمترين دغدغه دانسته اند تا آنجا که 20در صد گراني افسارگسيخته را ناشي از تحريم و 80درصدعلت ها را ناشي از شيوه مديريتي دولتمردان ناميده که اين موضوع  در استان ما نيز با عنايت پرداختن مديران عالي و تيم مديريتي به مسائل حاشيه اي و غافل شدن از مشکلات اصلي مردم يعني «نان روز»ما را بر آن مي دارد تا به حکم رسالت روزنامه نگاري ، مسئولان را متذکر که شايد مرهمي بر زخم عميق اين پيکره اصلي نظام باشد.
استکبار جهاني و اتحاديه اروپا در سايه تلاش گسترده صهيونيسم جهاني در جنگي نابرابر و غيرقابل تصور، استقلال و عظمت ميهن اسلامي را با طراحي حساب شده مورد هدف قرار داده و به بهانه مقابله با تسليحات اتمي و شکل گيري آن در خاورميانه و به هم خوردن توازن قوا به ضرر رژيم نامشروع و اشغالگر قدس، ايران سربلند را در محاصره تحريم قرار داده تا از اين طريق و با خسته کردن مردم از رسيدن به اهداف و آرمانهاي ترسيم شده باز دارد اما زهي خيال باطل و بيهوده! همانطوريکه مديران سطوح ملي معتقدند تأثيرگذاري اين تحريم‌ها بيش از 20درصد نمي‌باشد و ريشه اصلي گراني در ضعف مديريت داخلي و بين دولتمردان است.
هرچند بر اين باوريم که جنگ اقتصادي به‌مراتب خطرناک‌تر از جنگ نظامي است و اين توطئه‌هاي دشمنان يکي پس از ديگري ظهور و بروز پيدا مي‌کند اما بايد پذيرفت که فهم مديران و تدبير در بسيج امکانات دستگاه ها و به ويژه در حوزه ناوگان حمل‌ونقل از حيث شرايط خاص کوهستاني بودن استان و کاهش هزينه‌ها و تسهيل و تسريع در خدمات‌رساني به مردم مي‌توانست مؤثر واقع شود اما دريغ که مسئولان کم‌تجربه و حاشيه ساز، مسئولان بحران نيستند و گراني افسار گسيخته، رمق را از اين مردم سراسر شيعه و وفادار به نظام گرفته است. پيامبر اسلام(ص) الگوي تمام معيار مديريتي فرموده است : که هر کس معاش ندارد، معاد هم ندارد و نقل است که در زمان حاکميت يکي از بزرگان ديني شخصي به حضور او شرفياب شد و پرسيدند بعد از شما مشکل گشا چيست ؟ ايشان درهمي از جيب خود خارج و فرمودند پس از من مشکل گشا درهم و دينار است. در اين کلام به خوبي روشن است که يکي از اساسي‌ترين دغدغه مسئولان در حکومت ولايي، موضوع معاش مردم و مشکلات اقتصادي بوده است و به عنوان يک راهبرد قابل‌توجه از آن نام برده اند. دشمنان قسم‌خورده کشور با تکيه بر اين عارضه حساس و تصرف در آن در شرايط فعلي، جنگ نرم و حساب‌شده‌اي را به راه انداخته که جنگ تحميلي به وسعت مرزهاي غربي و پهنه خليج‌فارس و درياي عمان و جنگ نفت‌کش‌ها در برابر آن ناچيز و غير قابل سنجش و تصور است . عليرغم وجود فرصت‌هاي طلايي و امکان برنامه‌ريزي جهت تأمين امکانات مورد نياز مردم از طريق بازارهاي مختلف در جهت مقابله با گراني و کاهش دغدغه مردم، تورم لجام گسيخته اي به فرمانده اي مافياي آشکار و نهان داخلي و خارجي، امنيت رواني و آسايش اقتصادي مردم را سلب کرده،  روزي بازار ارز و سکه ، روزي بازار مسکن، روزي مايحتاج اوليه، مردم را مورد هدف قرار داده است. متأسفانه برآورد سنجيده اي از سوي دولتمردان محترم در جهت مقابله با اين حوادث انجام نگرفته و در حقيقت بي‌تفاوتي يا کم توجهي نسبت به اين مسائل، نشانه رفتن قلب تپنده نظام يعني مردم است  که روزانه قدرت خريد آن‌ها کاهش يافته و حقيقتاً براي اداره امور خود با مشکل جدي مواجه هستند و چه بسا تبعات ناخوشايندي ديگري خلاف شأن و جايگاه انساني و اسلامي  را شاهد باشند.
در ساير استان‌ها در سايه وحدت رويه مسئولان، قدرت تصميم‌گيري و تصميم‌سازي و هم‌انديشي با دل‌سوختگان اقداماتي در خور توجه انجام گرفته اما با کمال تأسف و در اثر سوءمديريت و تدبير مسئولان که عمدتاً سرگرم مسايل فرعي هستند و مردم فراموش کرده، اداره اقتصادي و کنترل بازار به مشتي سودجو، فرصت‌طلب وموج سوار واگذار گرديده تا از اين نمد  براي خود کلاهي تهيه کرده و در تأمين امکانات مردم را داغ مي‌کنند به نحوي که بوي کباب اقشار آسيب‌پذير فضاي سياسي را پوشانده اما گوش شنوا و شامه اي قوي و ديدي بصير وجود ندارد. به ياد داشته باشيم که امام راحل و رهبرمعظم انقلاب خود  را از جنس مردم و کوخ نشين دانسته‌اند و همواره بر رفع فقر، فساد و بي عدالتي فرياد کشيده اند. جناب آقاي استاندار! مسئولين محترم سياسي و اقتصادي تا دير نشده آستين بالا زده و صداي دادخواهي مردم استان را بشنويد و به ياري آنان شتافته، بار ديگر آسايش و آرامش را به مردم فهيم برگردانيد. با فعال نمودن تعزيرات حکومتي در سايه استقلال قضات شريف و دل‌سوخته هر گونه  ملاحظه و ترديد را کنار گذاشته، مديريت اداره  اقتصادي و مبارزه با گراني و گران‌فروشي را شخصاً عهده دار شده و به رسم دستگيري از مردم مظلوم و آسيب پذير در حکومت اسلامي، در اين فضاي بغض آلود و غبارآلود دست مردم را  گرفته و راهگشاي مسير تاريک و ظلماني آن‌ها باشيد.

بندیرنیوز/ زریر حجتی

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7495
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما