سه شنبه 30 مهر 1392 - 12:56

پرونده همایش پیاده روی یاسوج در دادگاه +تصاویر

همایش پیاده روی روز جمعه گذشته در یاسوج شاکی پیدا کرده و حالا نماینده اسپانسر آن در بازداشت موقت به سر می برد و پرونده بر روی میز قضات است.

به گزارش خبرنگار مهر، گویی قرار نیست همایش پیاده روی  بدون حاشیه در یاسوج برگزار شود تا در پی هر همایشی اعتماد عمومی از برگزاری چنین برنامه هایی که در سلامت روح و جسم شهروندان موثر است، سلب شود.

پیش از این همایش پیاده روی خانواده که 30مهرماه سال 89 در یاسوج برگزار شد، حاشیه هایی داشت که هنوزهم پس از سه سال ادامه دارد.

در آن همایش یکی از مدیران استانی که به صورت مستقیم از شبکه سه پخش می شد، وعده داد که خودروی پرایدی به یکی از برندگان آن همایش هدیه می دهد اما برنده پس از سه سال هنوز به دنبال پراید جایزه اش می دود و البته هیچ وقت نمی رسد.

اما در سومین سالگرد آن همایش، همایش پیاده روی دیگری به مناسبت هفته ورزش و جوانان با حمایت یک اسپانسر بخش خصوصی روز جمعه 26 مهر ماه 92 در یاسوج برگزار شد.

همچون دیگر همایشهای پیاده روی که در دیگر شهرهای کشور برگزار می شود، دهها هزار نفر از مردم شهر یاسوج و حومه در صبح یک روز تعطیل پاییزی، مسیر پارک جنگلی این شهر را پیاده طی کردند تا هم روز خود را با ورزش آغاز کنند و هم شانس شان را برای بردن یک دستگاه پراید که این روزها با دیگر خودرو ها کورس قیمت بسته، بیازمایند.

اما این بار تا پایان، این همایش به خوبی برگزار شد و مسئولین ورزش استان با تدبیر و عبرت از گذشته، از قبل جوایز را از اسپانسر گرفتند تا باز چون گذشته وعده سرخرمن داده نشود و اعتبار دستگاه ورزش زیر سوال نرود.

اینگونه بود که برندگان همایش جایزه شان را همانجا دریافت کردند و باز اقبال هم بر شانه پلیسی جوان نشست تا او برنده خوش شانس پراید سفید رنگ این همایش باشد.

شکایت از اسپانسر یک روز بعد از همایش

اما قصه از وقتی آغاز شد که یک روز پس از برگزاری همایش، مسئول نمایشگاه خودرویی که پراید از آنجا خریداری شده بود، اعلام کرد که “اسپانسر پول پراید را پرداخت نکرده است.”

پزشک پور مسئول این نمایشگاه خودرو ماجرا را اینگونه شرح می دهد:” فرزند من با هيئت ورزش هاي همگاني ارتباط نزديكي دارد و به همين دليل نماينده شركت اسپانسر از من خواست كه يك دستگاه خودرو پرايد به قيمت 16 ميليون و 900 هزار تومان به وي بفروشم. ما نيز بر اساس اعتماد طرفين يك دستگاه پرايد را به وي داديم و قراردادي را با وي منعقد کردیم. قرار بود نماینده اسپانسر بیاید و پول را پرداخت کند اما نیامد.”

اما این تنها شاکی این ماجرا نبود و مسئول یک شرکت تولیدی آب معدنی هم از نماینده اسپانسر به دلیل عدم پرداخت هزینه آب معدنی شکایت کرده است.

حمید طاهری مسئول این شرکت می گوید: نماينده اسپانسر معادل 42 ميليون تومان آب معدني از كارخانه ما خريداري كرده ولي پول آن را نداد. فردي به ما اطلاع داد که وي قصد خروج از ياسوج را دارد و ما او را در ميدان خروجی شهر ياسوج در حالی که كه قصد داشت از اين شهر خارج شود، گرفتیم و تحویل کلانتری دادیم.

اسپانسر به تعهدات خود درقبال اداره ورزش عمل کرد

با این حال متولی ورزش استان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: نماینده شرکتی به همراه هیئت ورزشهای همگانی به این اداره کل آمد و اعلام کرد که قصد دارد اسپانسر همایش پیاده روی شود و یک دستگاه خودرو و جوایز دیگر این همایش را تامین کند. ما هم با توجه به مشکلات مالی در ورزش استان و طبق روال معمول استقبال کردیم.

حجت الاسلام سید جواد خاضع افزود: حتی این شرکت متقبل شد که نظیر چنین همایشی را در شهرهای دهدشت و گچساران نیز برگزار کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ذهنیت خوبی نسبت به همایشی که در سال 89 برگزار شد وجود نداشت، به اسپانسر اعلام کردم که جوایز همایش دو روز قبل باید تحویل هیئت ورزشهای همگانی شوند تا اینگونه نشود که ما همایش را برگزار کنیم و بعد جوایز تامین نشوند و ما جلوی مردم شرمنده شویم.

خاضع ادامه داد: اسپانسر به تعهدات خودش نسبت به اداره کل ورزش و جوانان عمل کرد و جوایز را دو روز قبل از همایش تحویل داد.

وی با بیان اینکه در جریان چگونگی آماده کردن این جوایز نبودیم، گفت: اینکه پول خودرو را نداده یا  آب معدنی خرید کرده و هزینه آن را پرداخت نکرده ما در جریان این مسئله قرار نداشتیم و شاکیان هم هیچگونه استعلامی از ما نگرفتند که ما پاسخی در خصوص تایید یا عدم تایید بدهیم.

خاضع اظهار داشت: اگر می دانستیم که این کالاها و جوایز را به صورت قرضی گرفته شده قطعا متوجه جریان می شدیم اما تا بعداز همایش هیچگونه اطلاعی در این خصوص نداشتیم.

علم غیب نداشتیم شاکی هم نیستیم

 مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: فروشنده ها نمی بایست بدون اخذ وجه و یا ضمانتی کالاهای خود را می فروختند و این ارتباطی با ورزش و جوانان ندارد.

وی با بیان اینکه اسپانسر به تعهدات خود در قبال ما عمل کرد اما از چگونگی عمل به آن ما مطلع نبودیم و علم غیب نداشتیم، افزود: اسپانسر تنها به ما گفت که در حاشیه این همایش برخی تولیدات خود را در معرض فروش می گذارد.

خاضع همچنین اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان هیچگونه شکایتی از اسپانسر ندارد زیرا تعهدات خود را نسبت به این اداره اجرا کرده و طلبی از آن نداریم.

با این حال نماینده اسپانسر برگزار کننده همایش پیاده روی در یاسوج به اتهام کلاهبرداری در بازداشت به سر می برد و باید جرم آن در مراجع قضایی به اثبات برسد.

با این وضعیت مشخص نیست سرنوشت جایزه پراید همایش امسال چه شود و آیا برنده این همایش هم باید به سرنوشت برنده همایش قبلی دچار شود و هر دو با هم برای رسیدن به پراید بدوند.؟

اما به نظر می رسد طی این دو همایشی که در این چند سال برگزار شده، به اعتماد عمومی جامعه نسبت به این برنامه ها خدشه وارد گردیده و این می تواند نه تنها اهداف برگزارکنندگان چنین همایشهایی را محقق نکند بلکه نتیجه ای عکس داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=74036
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منصف گفت:

    همه این مطالب بالا دروغ معض هست ، و نه دوچرخه ها خریداری شدند و نه کمک هزینه ها و تازه نیم سکه ربع سکه شده و اسپانسر مورد نظر شش محکومیت کیفری دارد . ورزش و جوانان مجبورن از این شخص دفاع کنند تا آبروی خود رو حفظ کنند

  2. رسانه گفت:

    مطمن باشید اولین مقصر این همایش ورزش و جوانان هست که شونه زیر بار مسئولیت خالی کرده است

  3. ناشناس گفت:

    بویر نیوز خواهشی که از شما دارم اینه یه مطلب بزنید تیتر یک با موضوع اینکه بویر نیوز . ای ار و بویر خبر و ……. به شما وابسته نیستند و شما وبلاگی دارید یا نه؟

  4. محمد حسین خان گفت:

    ککام و بوم حمید خان……..

  5. علی گفت:

    بانک انصار هم تعداد 5 فقره کارت هدیه 50 هزار تومنی را در همان مکان تحویل داد و به تعهد خودش عمل نمود

  6. همایش پراید بری گفت:

    به نظر من اسم این هماش را باید همایش پراید بری بگذارند نه پیاده روی چرا کسانی پراید را می برند که عملا هیچگونه پیاده روی انجام نداده اند مثلا به عنوان نمونه همین پلیس راهنمایی رانندگی که در این همایش پراید رابرنده شد معلوم بود که ایشان عملا هیچگونه پیاده روی انجام نداده بود چرا که برادران خدوم راهنمایی رانندگی با سوار بر ماشین را هنمایی رانندگی خود را به بالای تپه رساندند نه پیاده

    • 20 گفت:

      دقیقا
      اخه سیچه ادمی که پیاده روی نکرده باید برنده وابو در حالی که پیرزن بدبخت او و چیلش نی ویسا پی پیاده از اول تا اخرش اومه وامید پراید
      در ثانی و گفته ی شاهدان عینی هر کدوم و ای افراد بیش از 10 تعرفه پر کردن

  7. احمد گفت:

    مدیرکل ورزش باید پاسخگو باشد.دم حاج زارع گرم با این مدیر کل هاش.براش متاسفم.

  8. رضا گفت:

    اقای محترم این جریان چه ربطی به حاج زارع داره شما هم همش دنبال بهانه هستید برو برای خودت تاسف بخور به شخصه از حاج زارع برای برداشتن ارزنگ تشکر میکنم

  9. منصور گفت:

    سلام .من با نظر رضا موافقم .آقای احمد شما هم دنبال بهونه های واهی میگردین یه کم انسان بایست وجدان داشته باشه .آقای خاضع که از مدیر کل های یک شبه ورزش استان هست که از دوره های قبل از جناب حاج زارع در این سمت حضور داشتن .والا آقای خاضع تو رویاهاش هم فکر نمیکرد عمرا یه روزی بر صندلی ریاست بشینه ولی نشست.شما اگه یه کم حواستون رو جمع کنید متوجه خواهید شد که تا آقای روحانی بر مسند ریاست جمهوری نشستن عملا هیچ استانداری و مدیری جا به جا نشدن.آقای زارع بنده خدا مگه میتونه معجزه کنه با دلار 3000تومنی .به نظر شما میتونه با فروش نفتی که تا چند سال قبل 3/000/000 بشکه در روز بود حالا به زور و بدبختی و واسطه پیدا کردن شده 600/000 بشکه در روز میتونه چه بودجه ای واسه استان بیارن یا مشکل اشتغال رو حل کنه .برادر عزیز همونجوری که دولتمردان اذعان میکنن که کشور در بحرانه پس نماینده و بویراحمد که نمیتونه شق والقمر بکنه _شخصا کارشناش ارشد دارم و بیکارم ولی باید منطقی فکر کرد و به اظهار نظر پرداخت و …

دیدگاه شما