یکشنبه 1 مرداد 1391 - 9:14

نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد بالاست

بويرنيوز:

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:سازمان بهزیستی یک نماد حمایتی بسیار بزرگ است که طبق بانک اطلاعاتی خود 45 هزار نفر از خدمات این سازمان بهره می برند.

قباد مبشری در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود:45 هزار مستمری بگیر در استان شامل؛ کودکان و زنان بی سرپرست خانواده ، معلولان جسمی و ذهنی و اعصاب و روان ، سالمندان و دانشجویان هستند که به آنها خدمات ارائه می دهند.

وی بیان کرد: 5000 خانوار در حوزه اجتماعی و 5000 مددجو در حوزه توانبخشی تحت پوشش هستند که از خدمات این سازمان بهره می برند.

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:تعداد 400 مرکز غیر دولتی شامل؛ 300 مهد کودک،22 مرکز توانبخشی، ،پنج کلینیک،18 مجتمع بهزیستی و و سه مرکز اورژانس اجتماعی جهت مداخله در بحران ها در شهرهای یاسوج، گچساران ودهدشت فعالیت می کنند.

مبشری تصریح کرد:مراکز غربالگری در بیمارستان ها در زمینه بینایی وشنوایی فعالیت می کنند.

وی با بیان ایبن مطلب که 50 مرکز مشاوره ترک اعتیاد وجود دارد، اظهار کرد:75 هزار و 592 نفر در سال 90 به مراکز ترک اعتیاد سازمان مراجعه کرده و پذیرش شدند.

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:نرخ معلولان در این استان بالاست و جز استان های با نرخ بالا و جزء سه استان اول در کشور هستیم که این خوب نیست و باید کارهای زیادی در زمینه پیشگری و آموزش انجام شود.

مبشری به عدم مناسب سازی معابر و ادارات اشاره کرد و گفت:در استان 1500 نقطه نامناسب شناسایی شده است که متاسفانه استان ما از لحاظ مناسب سازی مطلوب نیست و علت آن را به رشد شهرها و کمبود امکانات شهری بیان کرد که باعث شده مناسب سازی کمتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: 150سالمند در مراکز سالمندی ما نگهداری می شود و خدمات پزشکی و مددکاری نیز به آنها ارائه می شود .

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به عمده مشکل معلولیت ها اشاره و بیان کرد:هنوز بصورت علمی، تحقیق و عملی انجام نشده اما بررسی های اولیه نشان از این است که علت معلولیت عدم رعایت مسایل بهداشتی و بی توجهی به مشاوره های ازدواج و در برخی موارد ازدواج های فامیلی و حوادث طبیعی است.

مبشری مهمترین مشکل بهزیستی را کمبود نیروی انسانی متخصص با توجه به تعداد زیاد افراد تحت پوشش ، کمبود منابع مالی و کافی،کم توجهی به قوانین مددجویان از طرف دستگاه های ویژه قانون حمایت از معلولان و در آخر مناسب سازی محیط ها عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما