یکشنبه 1 مرداد 1391 - 9:12

بیش از 260هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان وجود دارد

بويرنيوز:

مدیر کل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:شمار بیمه شدگان اصلی و تبعی تأمین اجتماعی تا تیر ماه امسال در سطح استان 260 هزار و 930 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد گودرز بهادری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: جمعیت بیمه شدگان اصلی و تبعی این استان در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش یافت.

وی اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی در استان نیز حدود 81هزار و 12 نفر است كه 12درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مستمری بگیران تامین اجتماعی استان شامل؛ ازكارفتادگی ، بازمانده و بازنشسته را 7197 نفر است که بیشترین این قشر مربوط به شهرستان گچساران با 40.5 درصد و کمترین مربوط به شهرستان باشت با 1.8 درصد است.

بهادری بیان کرد: در سال گذشته علاوه بر هزینه‌های ارایه خدمات درمانی، 481 میلیارد ریال نیز بابت تعهدات كوتاه‌مدت و بلندمدت شامل؛ مستمری‌های بازنشستگی ،ازكارافتادگی و بازماندگان ، مقرری بیمه بیكاری و كمك هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان پرداخت شده است.

وی ابراز کرد:23واحد های بیمه ای و درمانی ستادی و اجرایی در سطح استان فعالیت دارند که نسبت به سال گذشته 4.5 درصد و نسبت به سال 84 و شروع دولت نهم تاكنون نیز 110درصد افزایش یافته است.

مدیر کل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:مستمری حقوق بگیران سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون در سال جاری حدود 18درصد افزایش خوهد یافت.

بهادری عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی یك نهاد عمومی غیردولتی است و منابع موجود ومالی خود را از طریق پرداخت حق بیمه ، درآمد حاصل از سرمایه گذاری ، درآمد ناشی از هدایا ، درآمد ناشی از خسارات و جرایم تامین می كند.

وی اظهار کرد: سهم و نرخ بیمه بیكاری 30درصد است و  این نوع بیمه ، یك راهكار حمایتی دولت از بیمه شدگانی است كه بدون میل و اراده خود از كار بیكار شده اند.

مدیر کل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس قانون تمامی مشمولان قانون تامین اجتماعی كه تابع قوانین كار و كار كشاورزی هستند ،مشمول مقررات این قانون هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7381
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما