یکشنبه 1 مرداد 1391 - 8:45
در گفتگوي بويرنيوز با فرماندار اسبق چرام

افشاگري فرماندار سابق عليه استاندار فعلي

سايت خبري تحليلي بويرنيوز:‌ معمولا پشت عزل و نصب ها حرف و حديث هاي فراواني نهفته است. عزل ناگهاني  شكرالله امامي فرماندار چرام از اين دست است. امامي كارشناسي ارشد علوم سياسي دارد  ولي خودش معتقد است در دوران فعاليت سياسي نگاهش به مسائل، فرهنگي بوده است. و تحليلهايش نيز بيشتر فرهنگي و برپايه احترام به حقوق شهروندان در هر جايگاهي است. عزل  امامي يكي از اتفاقات مبهم خردادماه سال 91 بود كه هنوز در سطح استانداري دلايلي براي آن مطرح نشده است. به همين منظور گفتگويي را با امامي انجام داديم تا برخي از ابهامات روشن شود. اين گفتگو را بخوانيد.

بويرنيوز:آقاي امامي از سوابق خودتان بگوييد ؟چطور شد كه از آموزش و پرورش  به فرمانداري چرام رفتيد؟

بنده قبل از اينكه فرماندار چرام باشم يك فرهنگي بودم ولي اگر به طور كلي بخواهم از سوابق سياسي خودم بگويم ،مدير كل سياسي انتخابات استانداري  ودبير ستاد برگزاري انتخابات هشتمين دوره انتخابات رياست جمهوري در استان بودم.

از همان جا با حمايت استاندار وقت آقاي نوذري كه بايد از ايشان به نيكي ياد كنيم اقداماتي را در حوزه تقسيمات كشوري انجام داديم كه از جمله آن ايجاد دو شهرستان باشت و چرام بود.

حل مشكلات بخش سرآسياب و ممبي بهمئي ،انتقال بخش مركزي بوير احمد به سپيدار و انتزاع شهرستان كبكيان از دنا و الحاق آن به بوير احمد  از جمله اقدامات ما قبل از فرملانداري چرام بود.

در آبان ماه 89 نيز به عنوان اولين فرماندار شهرستان نوپاي چرام معرفي شدم.

بويرنيوز: اولويت هاي كاري شما در شهرستان چرام چه بود؟

از زماني كه فرماندار شهر چرام شدم تلاش بنده و تيم كاري ام در جهت نياز سنجي براي  توسعه  شهرستان چرام بود. سياست اصلي ما نيز خدا جهتي ،خلق محوري،اخلاق مداري، بود .

بويرنيوز: عملكرد خودتان را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

البته بنده نمي توانم درباره خودم نظر بدهم ولي شاخص ها نشان مي دهد كه در حيطه انجام ماموريت با توجه به امكانات و زير ساختها از موفق ترين فرمانداران بودم.خوشبختانه جايگاه مردمي قابل قبولي نيز داشته ام.

بويرنيوز: با توجه به نوپا بودن شهرستان چرام چه اقدامات زيرساختي در آن انجام داديد؟

اولويت ما نياز سنجي براي استقرار ادارات،پيگيري مطالبات مردم در بحث معدن فسفات چرام،رونق بخشي به كشاورزي،راه اندازي طرح كشاورزي دشت جمال آباد در سر فارياب و شمس آباد چرام ،بهسازي روستاها،گازرساني به روستاها  و توسعه جاده هاي مواصلاتي از اقدامات اينجانب و تيم همكارم بود.

بويرنيوز: آقاي امامي عزل ناگهاني شما كمي سوال برانگيز بود. مي توانيد از دلايل آن بگوييد؟

بنده خواهان جابجايي از شهرستان به استان بودم.متاسفانه مسئولان استاني آنگونه كه شايسته بود در قبال خدمات اينجانب اقدام مطلوبي را انجام ندادند.و پس از توديع اينجانب از شهرستان چرام نحوه برخورد مسئولان عالي استان ناعادلانه و مغرضانه بود و براي خود بنده هم هنوز دلايل آن روشن نيست.چرا كه كسي كه به عنوان اولين فرماندار انتخاب مي شود متحمل زحمات و اقدامات فراواني است و بهتر بود كه به نحو ديگري با اينجانب برخورد مي شد.بايد كرامت انساني و شرافت خدمت رساني و مردمي بودن يك مدير لحاظ مي شد كه اينگونه نبود.

بويرنيوز: بالاخره هر فردي جايي جايجا مي شود خودش مي تواند حدس بزند دليلي جابجايي چه بوده است؟ آيا شما گمانه زني در اين زمينه داريد؟ به عنوان مثال با آقاي استاندار مشكلي نداشتيد؟

به طور طبيعي من با استاندار مباحث كاري داشتم اما اين بحث ها خاص و مغرضانه نبود .و در حدي نيبود كه چنين پاسخي داششته باشد.

بويرنيوز: مي توانيد كمي ريزتر درباره اين بحث هاي صحبت كنيد؟

ايشان مدير عالي استان است  و تغيير و تحولات در دايره وظايف وي است ولي هر فردي در مصادر عالي قرار مي گيرد بايد حقوق فردي ساير شهروندان را نيز در نظر بگيرد و نسبت به نظر مخالف تحمل خود را بالا ببرد..هدف همه ما توسعه و بالندگي استان است و بايد به دور از خودخواهي و خود برتر بيني و با سعه صدر نظرات همديگر را بشنويم.بحث من با استاندار اين بود كه به مديران داراي نظر و توان مديريتي مطلوب ميدان عمل بيشتري داده شود.

و از توانمندي آنها در زمينه خدمت رساني به جامعه در حوزه مديريت بهره برداري شود.بنده معتقدم آقاي نيكزاد در بسياريمسائل عمران محور موفق نشان دادند ولي در اولويت بندي هايشان نقدهايي داشتم.به عنوان مثال وقتي در شهر كوچك و در حال توسعه ياسوج ما گره ترافيكي بزرگ داريم اين مساله بايد در اولويت قرار گيرد نه برداشتن فلان تپه كه مشكلي را در شرايط كنوني حل نمي كند.پلها و جاده هاي مواصلاتي استاني در ورودي شهر و غيره بايد اولويت مي بود كه متاسفانه اينگونه نشد.

برخي كارها در تيم ايشتان بدون برنامه و تصميم گيرها براي اين فعاليتها فاقد كار كارشناسي بود. و اينها در مجموع مباحث مطرح شده بين ما بود.

بويرنيوز: به نظر نمي رسد كه اينها دلايل كافي براي عزل يك مدير باشد خودتان دليل واقعي عزلتان را چه مي دانيد؟

باور كنيد هنوز هم براي خودم به درستي روشن نشده ولي در هر صورت بنده مدير صريح،صادق و فاقد روحيه تملق گويي بودم و واقعايا موجود را به آنگونه كه بودند ارايه دادم. احساس مي كنم شايد استاندار با اين روحيه بنده همخواني لازم را نداشتند.

بويرنيوز: ايا افراد ديگري هم پشت پرده اين عزل بودند؟

شايد دستهايي پشت صحنه باشد كه من نمي دانم چه كساني هستند ولي ما توقع نداشتيم اينگونه برخورد شود. شايد تيم كاري ايشان گزارشات خلاف واقع به وي دادند.واقعيت اين است كه اغلب  نيروهاي اطراف استاندار ضعيف هستند. آقاي استاندار بايد سراغ افراد توانمند در مديريت بروند.بايد به دور از حب و بغض و با درايت در سپردن مسئوليتها به افراد داراي شاخص هاي لازم اقدام كنند.از تصميمات آني در عزل و نصب ها بپرهيزند.در فعاليت هاي عمراني هم بايد دور اندايشي داشته باشند و كارهاي را با مطالعه پيش ببرند تا موجب اعتراض افكار عمومي نشود.

بويرنيوز: آقاي امامي اين نوع عزل و نصب هاي ناگهاني  در سطح دولت هم سابقه داشته است به نظر شما اين يك رفتار سياسي است و يا دليل ديگري دارد؟

اين رفتارها نبايد در كشور باب شود. بايد با ديد كرامت انساني به همه چيز نگاه كنيم تا به اين نقطه نرسيم.بنده مديريت تحكمي را قبول ندارم. مديريت بايد تدبيري و بر پايه تعامل باشد.. بايد حرمت ها حفظ شود. ترور شخصيت كمتر از ترور جان نيست و واقعيت اين است كه اين رفتار ها نوعي ترور شخصيت محسوب مي شود.

اما به نظر بنده استاندار تجربه كاري لازم را ندارد. بايد ايشان بعد از شهرداري پله پله مراحل مديريتي را طي مي كردند ولي ايشان به پشتوانه برادر وزيرشان  به سرعت استاندار شدند. اگر با همين پشتوانه اقدامات خوبي را انجام دادند ولي بايد شيوه رفتارشان تغيير كند.

براي اينكه بمانند بايد شيوه خود را تغيير بدهد  و به افراد به اندازه وزن آنها نه به اندازه تملق آنها بنگرند.بايد عزل و نصب ها داراي شاخص باشد.در مجموع ما به دنبال كرامت انسانها هستيم نه پست و مقام..

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7376
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما