یکشنبه 1 مرداد 1391 - 8:30

آمار کاملاً متضاد دو مسئول استان از یک موضوع!

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: در حالی که مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۵ درصدی تصادفات خبر میدهد ،
مدیرکل پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رعایت قوانین رانندگی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۰٫۸ درصدی تصادفات در جاده‌های این استان را داشته‌ایم.
مسعود مصدقی از کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای برون‌شهری و روستایی این استان خبر داد.

تصادف1 آمار کاملاً متضاد دو مسئول از تصادفات جاده ای استان

متن خبر اول :
یاسوج – وب دا: مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته در این استان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد مجروحان سوانح جاده ای ۲۶درصد و موارد منجر به فوت نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش وب دا : در همین مدت، یک هزار و ۸۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

وی بیان کرد: امدادگران مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، در سه ماهه نخست سال جاری ۹هزار و ۲۰۷ ماموریت انجام دادند.

ایشان اظهار داشت: در این ماموریتها هشت هزار و ۱۷۹ بیمار به مراکز درمانی انتقال داده شد که از این تعداد، یک هزار و ۹۱ نفر مجروحان حوادث ترافیکی بودند.

مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بیان داشت: ۲۲ نفر نیز به علت شدت تصادف، قبل از رسیدن نیروهای این مرکز در محل حادثه جان باختند.

قنبری افزود: با توجه به سرعت حضور نیروها در صحنه و عملکرد مطلوب آنان در این بازه زمانی، هیچ مورد فوتی در هنگام حضور نیروهای مرکز اورژانس و یا حین انتقال بیمار وجود نداشته است، که نشاندهنده کاهش ۱۰۰ درصدی این نوع از تلفات، در مقایسه با سال گذشته است.

وی عنوان کرد: امدادگران مرکز اورژانس استان همچنین در سه ماهه نخست سال، به ۳۰۵ بیمار قلبی، ۱۸۲ بیمار تنفسی و ۳۹۶ بیمار مسمومیت رسیدگی کردند.

تصادف آمار کاملاً متضاد دو مسئول از تصادفات جاده ای استان

متن خبر دوم:

مدیرکل پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رعایت قوانین رانندگی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۰٫۸ درصدی تصادفات در جاده‌های این استان را داشته‌ایم.
مسعود مصدقی از کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای برون‌شهری و روستایی این استان خبر داد.

وی اذعان کرد: در محورهای برون شهری ۱۳٫۳ درصد کاهش و در محورهای روستایی ۸۸٫۹ درصد کاهش تلفات ناشی از تصادفات وجود داشته است.
این مسئول تصریح کرد: در مجموع شاهد کاهش ۳۰٫۸ درصدی تصادفات در محورهای برون‌شهری و روستایی استان بوده‌ایم که نشان‌دهنده رشد مطلوب ضریب ایمنی در جاده‌های استان است.
مصدقی همچنین ابراز امیدواری کرد که با نظارت بیشتر و رشد سرمایه‌گذاری در جهت افزایش ایمنی جاده‌ها بتوان این رقم را بهبود بخشید.
وی در ادامه اذعان کرد: تخلفات رانندگی حادثه‌ساز نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.
مدیرکل پایانه‌های این استان افزود: از جمله این موارد سبقت غیرمجاز ۵۶٫۱۶ درصد، تجاوز به چپ ۳۶٫۶ درصد، نقص فنی سیستم روشنایی ۷۱٫۵ درصد، نبستن کمربند ایمنی ۴۸٫۲۶ و نداشتن کلاه ایمنی ۶۶ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه اعمال نرخ جدید قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل عمده کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده است، ابراز امیدواری کرد که با رعایت بیشتر قوانین توسط رانندگان و فراهم آوردن شرایط بهتر در جاده‌ها بتوان تعداد این تخلفات را به حداقل رساند.
مصدقی به وظایف دستگاه‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی‌ترین نهاد فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در پایین آوردن آمار تصادفات و تلفات جانی داشته باشد.
وی افزود: معلمین و مربیان باید دانش‌آموزان را به عنوان سفیران فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها برای رعایت قوانین رانندگی تربیت کنند.
این مسئول در ادامه نقش رسانه‌ها را نیز برای فرهنگ‌سازی این مقوله بی‌بدیل دانست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7371
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما