شنبه 31 تیر 1391 - 19:38

مرغ‌هاي كهگيلويه و بويراحمد ممنوع‌الخروج شدند

سايت خبري تحليلي بويرنيوز: برای اولین بار در کشور و  استان سه میلیارد و700 میلیون تومان به حمایت از کشاورزی کمک شده که انقلاب بسیار بزرگی در این صنعت انجام شده که با توجه به فشارهای موجود از کشور و استانهای دیگر و بنا به مشکل مالی استان این مبلغ اختصاص داده شده در کشاورزی رونق خوبی داده شود.

معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:یکی از مشکلات اساسی برای تامین اقلام مصرفی از جمله مرغ مسایل و مشکلات اقتصادی است که موجب شده در یک ماه اخیر مشکلاتی در خصوص افزایش قیمت مرغ را شاهد باشیم.

باقر پور عصر روز گذشته 30 تیرماه در جلسه فوق العاده تنظیم بازار استان افزود:یکسری مشکلات کشوری و استانی که قبلاً زیر ساخت ها آماده نشده بود موجب شده است تا عاملان و واسطه ها که خوراک تولیدکنندگان دام و طیور را به موقع به مرغداری ها نرسانند و موجب بروز چنین مشکلاتی چون گرانی مرغ شده است.

همچنین مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز به اقدامات انجام شده به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره و گفت:نمایشگاه طرح ضیافت در سه شهر دهدشت،گچساران و یاسوج در روز اول مردادماه سالجاری افتتاح می شود.

محمد حسین حیدر  پور اظهار کرد:این نمایشگاه 12اقلام مهم مصرفی مردم را با 20 درصد تخفیف مخصوصاً برنج که سهمیه ای و از نوع تایلندی کیلویی 650 تومان خریداری و750 تومان به دست مصرف کننده می رسد.

وی تصریح کرد:قیمت مرغ در یک ماه اخیر روزانه قیمت آن بالا می رود و قیمت مرغ به 7500 و حتی 8000 تومان رسیده است.

مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وزارت خانه 50 هزار تن کنجاله سویا وارد کرده که سهم استان 1300 تن است و تاکنون 750 تن آن توزیع شده و 550 تن آن هنوز توزیع نشده است.

حیدر پور بیان کرد :مرغ در مرغداری ها به قیمت 3000 تومان ،در کشتارگاه 3400 و در بازار باید کیلویی 4800 تومان به مردم ارائه شود.

همچنین “اکبر نیکزاد”، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای اولین بار در کشور و  استان سه میلیارد و700 میلیون تومان به حمایت از کشاورزی کمک شده که انقلاب بسیار بزرگی در این صنعت انجام شده که با توجه به فشارهای موجود از کشور و استانهای دیگر و بنا به مشکل مالی استان این مبلغ اختصاص داده شده در کشاورزی رونق خوبی داده شود.

وی افزود: خروج مرغ زنده و آماده طبخ از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و ماموران انتظامی آنها را توقیف کنند.

جهان رستمی ،مدیر کل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسخ به سوال استاندار که این سه میلیارد و 700 میلیون تومان کمک به صندوق توسعه کشاورزی استان در چه جاهایی هزینه شده است؟گفت:این میزان به حمایت از کشاورزی کمک شده که از اعتبارات دولتی به صورت بلا عوض داده شده و نمونه آن در هیچ استانی نبوده است.

وی تاکید کرد:این پول به حساب صندوق حمایت از توسعه ریخته شده که مدیر عامل و تعدادی از نمایندگان اعضاء دارد و سازمان تعاون روستایی عضو تشکل است.

مدیر کل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:از این سه میلیارد و 700 تومان،550 میلیون تومان به امور عشایر برای خرید جو و علف،850 میلیون تومان به شبکه روستایی و اتحادیه آن برای خرید گندم و جو که در مجموع1.3 میلیارد تومان اختصاص داده شده و 1.2 میلیارد تومان به عنوان بخشی از ضرر باغداران تخصیص داده شده که هنوز در هیچ بخشی اقدام نشده است.

همچنین “محمد نعمتی “،معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:هم اکنون 118 واحد مرغداری در استان وجود دارد که به دلیل عدم زیر ساخت ها باید 750 هزار تن مرغ آماه طبخ وارد کنیم تا بتوانیم جوابگوی استان باشد.

وی با بیان اینکه 50 واحد مرغداری در استان پول پرداخت کرده اند اما هنوز به آنها کنجاله داده نشده در حالی که رییس اداره صنعت و معدن و تجارت در همین جلسه گفت کنجاله به همه مرغداری ها داده شده است.

 همچنین “عباس علی موسوی” ،رییس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این اتحادیه در سال های گذشته تجربه خوبی داشته و موفقیت آمیز بوده که اگر توزیع خوراک ازاین اتحادیه ارائه شود،موفق خواهیم بود.

با بیان اینکه عواملی چون گرانی سویا ، قیمت جوجه و عوامل دیگر در گرانی مرغ تاثیر داشته که علت اصلی آن است که نظارت از طریق دولت صورت نمی گیرد که با توجه به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این صنعت کاری انجام نگرفته که سال گذشته حدود 70 درصد مرغداری ها فعال بوده و اکنون به 20 درصد رسیده که این خود یک ضعف است.

وی با بیان اینکه مافیای بسیار بزرگی پشت پرده گرانی مرغ است ،بیان کرد:من خودم به عینه دیدم که درب ورودی اداره صنعت ،معدن و تجارت دلالان سویا را که به قیمت دولتی خریداری شده به قیمت آزاد به فروش می رسانند.

موسوی اضافه کرد:اگر یارانه سویا بخواهد به تولید کننده داده شود چرا به کشتارگاه داده شده و اگر این به ادراه جهاد داده شود با توجه به تعامل خوبی که با اتحادیه مرغداران دارند به آنها همکاری خوبی خواهد داشت.

ايسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7362
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما