سه شنبه 23 مهر 1392 - 11:03

هر آنچه که در برنامه 90 گذشت + حواشی

برنامه “90” اين هفته سه مهمان ويژه داشت که کارش را با گفت و گو با همان‌ها آغاز کرد. مهرداد بيت‌آشور و دانيل داوري دو بازيکن جديد تيم ملي به همراه کارلوس کي‌روش، سرمربي اين تيم مهمانان برنامه “90” بودند که با حضور در استوديوي برنامه به سوالات مختلف و متنوع مجري اين برنامه پاسخ دادند.

به گزارش ايسنا،پس از گفت و گوي مجري برنامه با سه مهمان ويژه اش که حدود دو ساعت طول کشيد، برنامه روال عادي خود را پي گرفت. البته در ميان گفت و گوهاي فردوسي پور با مهمانانش بخش هاي 90 درجه و 90 در 90 پخش شد و در بخشي از برنامه هم گزارشي از اردوي تيم ملي نوجوانان و اظهارات علي دوستي مهر، سرمربي اين تيم، مهدي مهدوي کيا، پرهيزگار، سرپرست اين تيم و چند تن از بازيکنانش پخش شد. همچنين گزيده چند بازي قديمي ايران و تايلند پخش شد.

در ادامه برنامه، گزارشي درباره تاريخچه فساد و تباني در فوتبال ايران پخش شد که به چند مورد خاص از ديدارهايي که محسن قهرماني در آنها سوت زده بود محدود شد و در آخر هم اين سوال پرسيده شد که آيا دامنه فساد و تباني در فوتبال ايران به همين چند بازي جنجالي محدود مي شود؟

در ادامه صحبت هاي ضبط شده صادق رئيسي کيا، مديرعامل باشگاه راه آهن و علي دايي پخش شد که درباره درخواست محسن قهرماني از باشگاه راه آهن براي پرداخت باقي مانده مبلغي که از باشگاه طلب دارد مربوط بود. در اين زمينه رئيسي کيا گفت: اگر کسي مصاحبه اي انجام مي دهد و بعد براي تکميل يک سناريو مصاحبه هاي ديگري را مانند تکه هاي پازل انجام مي دهد، بايد مشخص شود.

اين برنامه در ادامه گفته هاي مهدي تارتار و زندي، سرمربي و سرپرست وقت تيم فوتبال راه آهن و مسعود اکبري، عکاس اين باشگاه را پخش کرد.

مشروح حرف هاي رئيسي‌کيا، دايي، اکبري، مولايي و محمدرضا ماماني به اين شرح است:

رئيسي کيا: تن خواه تيم در اختيار زندي بود و پول به حساب فرد ديگري مانند اکبري ريخته نمي شد.

دايي: به دليل آن که اکبري يکسري مسائل مالي را داخل کارش کرده بود، او را اخراج کردم.

اکبري: پولي در باشگاه بود که از طريق آنها به کساني که پاداش کمي داشتند، پاداش مي داديم و به کساني کمک مالي مي کرديم. حسابي هم که پول ها را به آن مي ريختيم، متعلق به يک خانم بود که از طرف مولايي به من داده شده بود.

مولايي در توضيح اين ماجرا: اگر من به کسي بگويم که به حساب فردي پول بريزند، آن فرد نبايد اين مساله را به سرپرست تيم اطلاع دهد؟ من چه کاره بوده ام که شماره حساب بدهم؟ من بدنساز تيم هستم ودر آن ماجرا فقط پيغام رسان بودم.

دايي: مگر مي شود باور کرد که مولايي شماره حسابي داده باشد تا پول بريزند؟ او فقط به من گفت که قهرماني چنين مطلبي را گفته که من هم جوابش را دادم.

علي پور: صحت گفته هاي قهرماني براي ما مهم بود که او اصلا مساله را نپذيرفته است. ممکن است شماره حساب به خانمي مربوط بوده که نيازمند بوده است. ضمنا مکالمات تلفني دوستان در حال بررسي است. حکم موقت براي بررسي دقيق همين ماحرا بوده است.

دايي درباره اخراج مسعود اکبري: من او را اخراج کردم اما دلايلش را نمي توانم جلوي دوربين بگويم.

رئيسي کيا: اکبري را خود ما به خاطر درگيري اش با بهمن دهقان برکنار کرديم.

دايي: اکبري از ماماني هم پول گرفته بود.

ماماني: در يک بازي فيکس نبودم که کسي به من گفت که دايي مي خواهد مرا از ترکيب کنار بگذارد ولي اگر پول بدهم در تيم مي مانم. من آن پول را ندادم اما چند دقيقه بعد اکبري به من گفت اگر پنج ميليون تومان به او پول بدهم خيلي زود برمي گرداند. بعدها که بحث اين پول مطرح شد، اکبري به من گفت که او باعث شده در تيم بمانم و اين پول شيريني آن ماجراست.

اکبري: چرا ماماني تازه يادش افتاده که من از او پول گرفته ام؟ ضمن اين که من مي خواستم پولش را برگردانم.

رئيسي کيا: بهمن دهقان به گوش اکبري سيلي زد و ما ترجيح داديم که عکاسمان را کنار بگذاريم تا تيم آرامش داشته باشد.

دهقان: اين اتفاق آنقدرها هم که مي گويند اکشن نبود! من از اکبري خواستم که پول ماماني را پس بدهد.

دايي: مي توانيد از بچه هاي تيم بپرسيد که چه ماجراهايي درباره اکبري صورت گرفته است. چرا تا من پايم را از راه آهن بيرون گذاشتم، دوباره اکبري به اين تيم بازگشت؟

در ادامه برنامه علي دايي، روي خط تلفني آمد و گفت: آن روزي که زندي با روزنامه خبر ورزشي صحبت کرد، صحبتش را در روزنامه خواندم و واکنش نشان دادم ولي زندي مي گويد که من از کجا حرفهاي او را شنيده ام! راجع به صحبت هاي اکبري هم بايد بگويم که مگر پول هاي باشگاه حساب و کتاب نداشته که به هرکسي خواست بدهد؟ متاسفانه او از چند نفر ديگر مثل عبدي و عباسفرد پول گرفته بود.

دايي افزود: اکبري درباره پولي که از ماماني گرفته بود از نام من سوءاستفاده کرده بود. فکر کنم 21 يا 22 دي ماه بود. صحبت هاي رئيسي کيا در کمال ناباوري درست نيست. من متاسفم براي او که مي خواهد اشتباهات زيرمجموعه اش را لاپوشاني کند. اکبري مسالي را ايجاد کرد که برکنارش کرديم. حتي در اواخر مسائل اخلاقي هم پيش آمد.

وي ادامه داد: همه آنهايي که در باشگاه راه آهن کار مي کنند مي دانند که اکبري به چه دليلي اخراج شد. رئيسي کيا به من زنگ زد و پرسيد که من ناراحت نمي شوم اگر اکبري اخراج شود؟ گفتم که من اصلا او را در تمرين راه نمي دهم. او براي يکي از کارمندان باشگاه مزاحمت ايجاد کرده بود.

دايي ادامه داد: چطور مي شود که به عکاس باشگاه تن خواه مي دهند و پول جابجا مي کند؟ چرا به دروغ مي گويد که سرباز رئيسي کيا نبوده است. ضمنا من کجا از اکبري خواسته ام که براي فلان آقا يا خانم کمک مالي کند؟ ما در هر تيمي هستيم، جريمه هاي تيم را کنار مي گذاريم و به افراد نيازمند مي دهيم. پس پول ها از طريق من داده مي شود.

وي ادامه داد: من اصلا و ابدا آن طور که مي گويند، با اکبري رفت و آمد فاميلي نداشتم و او فقط يک بار براي عکاسي از جشن تولد دخترم به خانه من آمده بود.

در ادامه فردوسي پور گفت که رئيسي کيا مدعي شده که از جابجا شدن پول بي خبر بوده است.

در اين لحظه صادق رئيسي کيا روي خط تلفني برنامه آمد و گفت: بازي سپاهان و پرسپوليس و داوري قهرماني و داستان هاي بعدش را همه به ياد دارند. بعد از سه برنامه، رسيده ايم به اين موضوع که عکاس راه آهن را من اخراج کردم يا دايي! اول بايد تکليف بازي سپاهان و پرسپوليس را مشخص کنيم و به حاشيه نرويم.

وي ادامه داد: من بايد روي هزينه هاي تيم نظارت داشته باشم. ما براي مدير تيم تن خواهي داريم. آيا مدير باشگاه يا فرد ديگر عقلشان نمي رسد که تراکنش کارت بانکي قابل پيگيري است؟

مديرعامل باشگاه راه آهن در ادامه گفت: من حتي براي خريد آب معدني و پول تاکسي سرويس حساب و کتاب دارم.

فردوسي پور در ادامه از رئيسي کيا پرسيد که بازگشت اکبري به باشگاه پس از رفتن دايي آيا سوال برانگيز نيست؟ رئيسي کيا پاسخ داد: من اکبري را فقط براي حفظ آرامش تيم و پس از درگيري او با بهمن دهقان اخراج کردم.

دايي در ادامه گفت: آقاي رئيسي کيا آيا شما به من نگفتيد که اکبري را به خاطر مسائلي که به وجود آورده اخراج کرديد؟

رئيسي کيا پاسخ داد: اگر کليد ماجراي بازي سپاهان و پرسپوليس اين مساله است، پاسخ مي دهم!

دايي گفت: قهرماني مي خواست فوتسال پرسپوليس را به مشهد انتقال دهد و در ليگ بازي کنند. قهرماني در اين باره با مولايي صحبت کرده بود. من گفتم به من ربط ندارد. حالا آقاي رئيسي کيا پاسخ دهيد که آيا آن مطلب را به من نگفتيد؟

رئيسي کيا گفت: من اکبري را فقط به خاطر حفظ آرامش تيم و سرمربي اخراج کردم. اکبري سرباز من هم نبوده است.

دايي در ادامه گفت: مردم خوب ايران بايد قضاوت کنند! آقاي رئيسي کيا اگر شما دنبال آرامش من هستيد، چرا اکبري را اخراج کرديد؟ نبايد صورت مساله را پاک کنيد. خودتان بهتر مي دانيد براي چه اين کار را کرديد. معما اينجاست که وقتي اکبري به آن دليل اخراج شده چرا حالا برگشته است؟

وي ادامه داد: چرا زندي مصاحبه اي مي کند و بعد از ظهرش اکبري مي خواهد که چاپ نشود؟ آقاي رئيسي کيا با الفاظ بازي نکنيد. من حرفي نمي زنم که متهم شوم و زيرش بزنم. شما اکبري را کي اخراج کرديد؟

رئيسي کيا هم اظهار کرد: مساله من اين است که چرا پاي باشگاه راه آهن را در ماجراي بازي پرسپوليس و سپاهان مکررا در مصاحبه ها باز مي کنند؟

در اين لحظه در حالي که دايي و رئيسي کيا بحث دوطرفه اي را با شدت دنبال مي کردند، فردوسي پور از آنها خواست که اجازه دهند برنامه کمي تنفس داشته باشد.

اوليازاده، سرپرست تيم فوتسالي که دايي مدعي شد قهرماني امتياز تيم فوتسال پرسپوليس را براي آن مي خواسته، مهمان تلفني برنامه شد و گفت: در تاريخ 18 تير 92 در نامه اي رسمي با باشگاه پرسپوليس مکاتبه مستقيم کردم که جواب ندادند و حسين شمس نامه را پيگيري کرد که آقاي منتقمي اجازه داد در مشهد تيم فوتسالي به نام پرسپوليس داشته باشيم پس نيازي نيوده که دو هفته قبل از بازي پرسپوليس و سپاهان دنبال دريافت مجوز باشيم.

دايي در واکنش به حرف اوليازاده گفت: آقاي قهرماني در ستاد منشور اخلاقي اذعان داشتند که تيم فوتسال پرسپوليس را مي خواسته و براي اين به مولايي زنگ زده است. باشگاه پرسپوليس اجازه داده که در مشهد تيم فوتسال به نام پرسپوليس داشته باشيد اما امتياز فوتسال پرسپوليس را به شما نداده بودند.

فردوسي پور در اين لحظه بالاخره موفق شد که براي برنامه دقايقي وقت تنفس بگيرد و گزارش حواشي ليگ يک را پخش کند.

پس از بازگشت به استوديوي برنامه “90”، بحث ها تا دقايقي ادامه داشت تا اين که مرتضي کريمي – کمک داوري که پايش به ماجراي تباني در فوتبال باز شده بود – روي خط تلفني آمد و گفت: دهقان و حاتم به من زنگ زدند و گفتند که دايي به من خدمت کرده و من اگر از تخلف قهرماني خبري دارم بايد بگويم.

کريمي ادامه داد: به دفتر آقاي دايي رفتم و در آن جا دايي به من گفت که نگران نباش اگر از راه آهن اخراج شوي مي آيي کنار ما! دايي با قهرماني صحبت کرد و قانع شد و همه تقصير را بر گردن مولايي انداخت. اين مولايي بود که از اکبري خواست دو ميليون تومان را به حساب آن خانم بريزد. اگر من گفته بودم که قهرماني باقي مانده پولي را که براي تباني گرفته مي خواهد، چرا دايي مساله را به کميته اخلاق گزارش نکرد و چرا من از راه آهن اخراج نشدم؟

در ادامه برنامه مديرعامل باشگاه پرسپوليس هم روي خط برنامه آمد تا درباره تيم فوتسال پرسپوليس صحبت کند. او گفت: حسين شمس به من گفت که قهرماني از طريق دايي خواسته که امتياز تيم را بگيرد اما دايي موافقت نکرده است. ما جلوي ماجرا را گرفتيم و به منتقمي هم گفتيم که جلويش را بگيرد.

وي ادامه داد: آقاي رئيسي کيا مدام از بازي پرسپوليس و سپاهان صحبت مي کند ولي بهتر است درباره تيم خودش صحبت کند. دوما مولايي که خودش محروم شده در زمان بروز مشکل در راه آهن بوده است. سوما بايد تاسف بخوريم که وقتي کسي مثل دايي با آن افتخارات عليه يک معظلي حرف زده همه حتي چند بچه او را مي کوبند. دايي يک نهيب زد و من که مسئولم چند مورد از تخلفات قهرماني را کتبا گزارش دادم.

مرتضي کريمي هم در پاسخ به سوال رئيسي کيا از او درباره اين که دهقان در جلسه با او و دايي گفته چه مديري قرار است عوض شود؟ گفت: دهقان گفت که قرار است رئيسي کيا برکنار شود و حبيب کاشاني جايش را بگيرد.

وي ادامه داد: از قهرماني دفاع نمي کنم. نمي خواهم هم بگويم که تخلف کرده يا نه اما اسم بردن از يک خانم در اين ماجرا باعث مي شود که براي قهرماني مشکل خانوادگي ايجاد شود.

رئيسي کيا در ادامه حرفهايش گفت: همواره از دايي سلامتي و درستي ديده ام اما اطرافيانش اطلاعات غلط به او مي دهند و برخي کارهايشان درست نيست.

دايي در ادامه گفت: نبايد خودمان را به مظلوم نمايي بزنيم. کريمي مسائلي را عنوان کرده که من خبر نداشتم. درخواست من بود که کريمي بيايد و اگر اطلاعاتي دارد بگويد. آقاي کريمي کي به شما گفتم که اگر از راه آهن بيرون آمدي بيا پيش من؟ من پشت دستم را داغ کردم که با احساساتم تصميم نگيرم. شما کجا با دهقان حرف زديد که مديرعامل راه آهن عوض مي شود؟ من اين حرفها را نشنيده ام.

وي افزود: چهار سال پيش در برنامه “90” به کفاشيان گفتيد که ليوان را بدون اجازه من برنمي دارد اما حالا با حرف هاي علي آبادي حقانيت من معلوم شد که ساعت 10 و نيم صبح از رياست جمهوري نامه محرمانه آمد که مرا از تيم ملي برکنار کنند.

در ادامه مولايي و مسعود اکبري هم مهمان تلفني برنامه “90” شدند.

اکبري گفت: با دايي دو سال کار کردم و در سلامت ايشان هيچ شکي ندارم اما متاسفانه با اطلاعات غلطي که به ايشان دادند ايشان را وارد ماجرا کردند. از مولايي مي پرسم که آيا شماره حساب يک خانم را به من نداد که دو ميليون تومان را به آن حساب بريزم؟

مولايي گفت: بعد از اين که ماجرا پيش آمد، به دايي گفتم و کاغذي را که شماره حساب رويش بود پاره کردم.

اکبري ادامه داد: چرا بهمن دهقان که توي گوشم زده بود سه هفته قبل به من زنگ زد و گفت” کم و کسري دارم يا نه” و شماره حساب را از من خواست؟

مولايي: اگر من شماره حساب را به اکبري داده باشم، او نبايد قبل از واريز پول استعلام کند يا به مسئول تيم گزارش دهد؟

اکبري همچنين گفت: در جريان ماماني مرا متهم کردند. من مبلغي از او قرض گرفتم و به او برگرداندم. همه مي دانند که دايي کسي نيست که به او بازيکني را تحميل کنم. چرا ماماني حالا اين ماجرا را به ياد آورده است؟

در ادامه پاي بهمن دهقان هم به ماجرا باز شد و او هم يکي از خطوط تلفن برنامه را اشغال کرد. دهقان درباره اظهار نظر اکبري گفت: از مرتضي کريمي پرسيدم که از تخلفات قهرماني چيزي مي داند که ما ندانيم؟ دايي هم گفت نيتش فقط “قهرماني” نيست. کريمي هم گفت که به اکبري شماره حساب داده که پولي را واريز کند. من هم با اکبري تماس گرفتم که شماره حساب را از او بگيرم.

وي ادامه داد: کريمي دروغ مي گويد که من گفته ام قرار است کاشاني مديرعامل راه آهن شود.

کريمي در ادامه گفت: آقاي دهقان شما نگفتي که مالک باشگاه راه آهن از نتايج تيم ناراضي است و مي خواهد مديرعامل را تغيير دهد؟

دهقان در پاسخ سوال کريمي گفت: نه من چنين حرفي نزدم.

در ادامه و در حالي که بحث کريمي و دايي به صورت دوطرفه ادامه داشت و هر کس حرف خود را مي زد، فردوسي پور از دو طرف پرسيد: اين بحث ها را فعلا رها کنيد؛ پول را چه کسي به چه کسي داد؟!

دايي و کريمي همچنان در حال صحبت کردن بودند اما فردوسي پور گفت: ديگر وقت نداريم…

برنامه “90” ماراتن گونه اين هفته چهار ساعت و نيم به طول انجاميد.

سوال مسابقه پيامکي برنامه اين هفته: به نظر شما در ديدار تيم هاي فوتبال ايران و تايلند چه نتيجه اي رقم مي خورد؟

1 – برد ايران با اختلاف بيش از دو گل – 39 درصد

2 – برد ايران با اختلاف دو گل – 37 درصد

3 – برد ايران با اختلاف يک گل – 19 درصد

4 – مساوي – 3 درصد

5 – برد تايلند – 2 درصد

تعداد شرکت کنندگان: کمي بيش از يک ميليون و 600 هزار نفر.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=73108
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما