پنجشنبه 18 مهر 1392 - 12:47

اعتراض به ضوابط جدید پوشش دانشگاهیان/ تصاویر

مطابق این ضوابط، پوشیدن دمپایی، دامن های کوتاه و آرایش غلیظ از اول اکتبر سال جاری در صحن دانشگاه، ممنوع است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از شبکه یورونیوز، ضوابط جدید پوشش در دانشگاه کاپوشوار مجارستان با اعتراض گسترده دانشجویان و برخی اساتید دانشگاه همراه شد. مطابق این ضوابط، پوشیدن دمپایی، دامن های کوتاه و آرایش غلیظ از اول اکتبر سال جاری در صحن دانشگاه، ممنوع است.

 

اعتراض گسترده دانشجویان و برخی دانشجویان!

 

یکی از اساتید این دانشگاه که به جمع معترضان پیوسته می گوید: «من هم قبلا با دمپایی و دامن کوتاه سر کار می آمدم. واقعا توهین آمیز است که وقتی دمای هوا ۴۰ درجه است مجبور باشید از سر تا پا خود را بپوشانید. آخر این ضوابط جدید، نحوه پوشش استادان را نیز شامل می شود.»

 

 

البته به سختی می توان ارتباط قوانین جدید که خواهان عدم استفاده از دمپایی و دامن کوتاه است را با سخنان این استاد فهمید که چنین برداشتی از قوانین فوق دارد آیا واقعا اگر کسی دامن کوتاه نپوشد گرمش می شود با بالعکس اگر آن را پوشید دیگر گرمش نمی شود پس اگر گرم شدن ملاک پوشش است چرا مردم برهنه در خیابان ها ظاهر نشوند؟ تا دیگر مجبور نشوند گرما را تحمل کنند، یا واقعا پوشیدن دمپایی با شان دانشگاه همخوانی دارد و توهین به ساحت مقدس آن نیست به نظر می رسد این سخنان بیشتر شبیه بهانه جویی باشد تا یک حرف حساب.

 

با این حال عده ای از دانشجویان و اساتید، هفته گذشته در عملی نمادین، یک گروه از دانشجویان تئاتر، برهنه سر کلاس حاضر شدند و تصاویری از این حرکت اعتراضی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

 

اما فرنس ساوایی، رئیس دانشگاه در دفاع از ضوابط جدید پوشش می گوید: «دانشگاه هم بخشی از خدمات کشور است. مطابق قراردادی که امضا کرده ایم همه ما نه تنها مسئولان بلکه اساتید و دانشجویان نیز موظف به قبول مسئولیتهایشان هستند. در جامعه ما احترام به دیگری، حتی از طریق نوع پوشش، اهمیت دارد.»

 

 

خبرنگار یورونیوز در مجارستان می گوید: «هنوز مشخص نیست آیا این حرکت اعتراضی نتیجه بخش خواهد بود یا نه، اما آنچه قطعی است این است که این دانشجویان روزهای آتی با کفش و لباس تعریف شده در ضوابط جدید سر کلاس ها حاضر خواهند شد.»

 

گفتنی است در بیشتر دانشگاه های سراسر جهان بویژه در آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان ضوابط و قوانینی وضع کرده اند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=72553
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناظر گفت:

    کاش یه فکری هم به حال وضع پوشش دانشگاههای ایران میشد. دانشجویان فکر میکنند میخواهند بروند مهمانی نه سر کلاس درس و یادگیری علم!!!!!!

دیدگاه شما