جمعه 30 تیر 1391 - 8:37
اختصاصی بویرنیوز

مصاحبه صریح و بی پرده با عطا اله افتخاری

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: به بهانه حرف و حدیث ها و حواشی زیادی که این روزها پیرامون عطاالله افتخاری رئیس دانشگاه آزاد یاسوج وجود دارد به سراغ ایشان رفتیم تا در این زمینه با وی گفتگویی داشته باشیم.

ایشان که ظاهرا دل خوشی از بعضی از رسانه ها ندارند همان ابتدا گفتند: اگر می خواهید مثل فلانی مصاحبه بگیرید بعد هر چه دلتان می خواهد بنویسید دیگر مصاحبه نمی کنیم و هر چه خواستید بنویسید، اعتراضی هم نمی کنم.

اما وقتی گفتم از بویر نیوز هستیم و ضبط صوت هم می گذاریم دیگر اعتراضی نکردند.

بویرنیوز: آقای افتخاری انتقاداتی نسبت به مواضع انتخاباتی شما وجود دارد، صریحآ بفرمایید خط فکری شما چیست و در انتخابات اخیر از چه نامزدی حمایت کردید؟

افتخاری: اینکه کسی در یاسوج از چه نامزدی حمایت کند خط فکری محسوب نمی شود.

خط فکری من پیش از انقلاب با روحانیت بوده و در مورد اصل ولایت فقیه معتقدم ولایت فقیه جزء ضروریات مکتب شیعه است و اسلامی که حکومت اسلامی را قبول ندارد کامل نیست.

در بحث خط فکری در طیف اصولگرایی و یا جناح راست هستم و همواره هم با اعتقاد در این طیف بوده ام.

در انتخابات اخیر مجلس در تهران رای دادم و از هیچ لیست خاصی پیروی نکردم اما همه کسانی را که انتخاب کردم اصولگرا بودند.

بویرنیوز: به علی مطهری رای دادید؟

افتخاری: بله به اقای مطهری رای دادم و اتفاقا به آقای روح اله  حسینیان نیز رای دادم.

بویرنیوز: انتقاداتی هست که خانه شما در تهران است، آیا صحت دارد؟ اگر صحت دارد چه دلایلی دارد؟ آب و هوای تهران بهتر است و یا امکانات و خدمات ویژ های برای شما دارد؟

افتخاری: بله خانه من در تهران است و دلایل متعددی نیز دارد. بحث آب و هوا و امکانات نیست مگر کسانیکه در یاسوج زندگی می کنند بخاطر آب و هوایش زندگی می کنند.

من قبل از اینکه ریاست دانشگاه آزاد گچساران و یاسوج را بر عهده بگیرم نیز در تهران زندگی می کردم.

بویرنیوز: به عملکرد هفت ساله خود بر مسند ریاست دانشگاه آزاد یاسوج چه نمره ای می دهید؟ با ورود شما دانشگاه آزاد نسبت به گذشته چه تفاوت هایی کرده است؟

افتخاری: من کارهای انجام شده را کافی نمی دانم و دوست داشتم خیلی از کارهای دیگر صورت می گرفت اما نتوانستم ولی بعضی از کارها انجام شده که در هیچ جای کشور انجام نشده است.

در مدت 20 سال 23 رشته که 9 تا از آنها کارشناسی و مابقی کاردانی بوده در دانشگاه آزاد وجود داشت که در این چند سال به 65 رشته افزایش یافته و علاوه بر ان 16 رشته واحد علوم تحقیقات نیز در همین چند سال آورده ایم.

پردیس  دانشگاهی که برای واحد یاسوج در 5 سال گذشته انجام شده و آلان زمینه ای فراهم شده که دانشگاه آزاد یاسوج بتواند در سطح کشوری خود نمایی کند.

بویرنیوز: نمره چند برای خودتان در نظر می گیرد؟

افتخاری: نمره را باید آیندگان بدهند وقتی کس دیگری می آید و عملکرد ها مقایسه می شوند. دانشگاه آزاد هم در زمینه پژوهش هم در زمینه مقالات و هم در زمینه کتاب پیشرفت نکرده است، جهش کرده است.

بویرنیوز: معاونین حضرتعالی مورد انتقاد هستند، در این مورد توضیح دهید؟

افتخاری: انتقاد برای همه هست و اتفاقا انتقاد وارد هم هست و بر خود بنده نیز انتقاد صحیح وجود دارد.

بالاخره معاونین را از همین دانشگاه انتخاب کردیم ومنتها معاونین توانشان همین است و در مجموع عملکردشان نسبتا خوب است.

بویرنیوز: مدیریت آقای دکتر جاسبی را چگونه ارزیابی می کنید و آیا حکم شما توسط کامران دانشجو تمدید می شود؟

افتخاری: ایشان در مجموع مدیریت موفقی داشتند ، مشکلاتی نیز وجود داشت ولی تغییر ایشان ضروری بود.

اگر ایشان 3 سال پیش استعفا می کردند خیلی بهتر بود.

هنوز زمان تمدید شدن نرسیده است و در این زمینه پیش بینی نمی کنم.

بویرنیوز:تعداد رشته و مقاطع تحصیلی که در زمان شما اضافه شده اند را اشاره کنید؟

الان 10 رشته ارشد در واحد یاسوج و 16 رشته ارشد در واحد علوم تحقیقات در دوره بنده اضافه شده و اغلب رشته هایی که اضافه شده اند کارشناسی اند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7250
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بی طرف گفت:

    دکتر افتخاری انسان شایسته ای است که خدمات ارزشمندی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است. حق ناشناسی واژه آشنائی است. خداوند ما را به حق شناسی توفیق دهد. افتخاری به کسی باج نداده و نمی دهد. او مرد بزرگی است که تمام زندگی اش را صرف خدمت صادقانه در انجام وظایف محوله نموده است. خدمات او در دانشگاه آزاد ستودنی و در آینده اهمیت خدمات او در این استان مشخص خواهد شد. خداوند همه ما را به صداقت توفیق دهد و از کینه توزی و حسادت برهاند. درود بر دکتر افتخاری رئیس موفق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج.

دیدگاه شما