شنبه 13 مهر 1392 - 18:00

تیم ملی ایران فینالیست شد

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقتدرانه برابر ژاپن به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در امارات راه یافت. تیم کشورمان که تا پیش از این دیدار اقتدار خود را برابر دیگر رقبا به نمایش گذاشته بود ژاپن را اسیر توانایی خود کرد و ثابت کرد از رقبای سنتی خود در آسیا کاملا فاصله گرفته و در کلاسی جهانی بازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن حساس‌ترین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا را در دوبی برگزار کردند که در پایان تیم ملی ایران با شکست حریف خود به فینال این دوره از مسابقات راه یافت. تیم کشورمان در این بازی حساس با حساب 3 بر یک و با امتیازات 25 بر 19، 25 بر 16 و 25 بر 22 برابر ژاپن پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت.

تیم کشورمان در این بازی با ترکیب غفور، موسوی، زرینی، معروف، قائمی، غلامی و ظریف(لیبرو) به مصاف حریف رفت. در آن سوی میدان حضور شیمیزو، بازیکن چپ دست و پشت خط زن ژاپنی‌ها در ترکیب این تیم و نیز بازیکنان با تجربه‌ای چون فوکوزاوا و یامامورا مورد توجه بود.

بازی با امتیازگیری ژاپن همراه شد و این تیم 2 بر صفر از ایران پیش افتاد ولی خیلی زود بازیکنان کشورمان بر بازی مسلط شدند و 3 بر 2 پیش افتادند. جدال برابر دو تیم تا امتیاز 7 ادامه داشت که دفاع خوب غفور در منطقه چهار حریف باعث شد تا ایران وقت اول استراحت فنی ست نخست را 8 بر 7 به نام خود ثبت کند. پس از آن دفاع خوب بازیکنان ایران فاصله دو تیم را به سه امتیاز رساند و این باعث شد تا سرمربی تیم ژاپن تقاضای تایم اوت کند.

پوئن سرویسی که قائمی به یامامورا داد باعث شد تا فاصله دو تیم به یک امتیاز برسد. پس از آن ژاپنی‌ها سعی کردند توپ‌ها را به شیمیزو برسانند تا این بازیکن پشت خط زن و چپ دست برای آنها امتیازگیری کند و تا حدی همه در این راه موفق عمل کردند. بازیکنان تیم کشورمان که در دفاع روی تور مهاجمان ژاپن را تحت فشار قرار داده بودند برتری 16 بر 13 را در وقت دوم استراحت فنی ست نخست رقم زدند تا همچنان برتری تیم کشورمان را شاهد باشیم.

با شروع دوباره دیدار یک کار ترکیبی و پس از آن اشتباه غلامی در حرکت سرعتی باعث شد تا ژاپن به امتیاز 15 برسد. برابر دو تیم در عدد 17 حکایت از انسجام تیم ژاپن و اشتباهات شاگردان ولاسکو را داشت. با این حال بازیکنان تیم ملی خیلی زود خود را پیدا کردند و 22 بر 19 از تیم ژاپن پیش افتادند تا بار دیگر سرمربی تیم ملی ژاپن تقاضای تایم اوت کند. دو دفاع عالی از موسوی ایران را به امتیاز 24 رساند و پس از آن هم پوئن سرویس تیم زرینی برتری 25 بر 19 تیم کشورمان را در ست نخست منجر شد.

در ست دوم ژاپنی‌ها در دفاع عقب زمین هماهنگی فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشتند و در منطفه دو ایران غفور را تحت کنترل قرار دادند که همین باعث شد تا ژاپنی‌ها 8 بر 6 از تیم کشورمان پیش بیافتند. اما تغییری که ولاسکو با به میدان فرستادن محمودی جای غفور ایجاد کرد و سرویس‌های سهمگین قائمی باعث شد تا ایران 9 بر 8 از ژاپن پیشی بگیرد. تیم ایران که در دریافت اول بهتر کار می‌کرد خود را در حالی به امتیاز 16 رساند که ژاپن از امتیاز 12 جلوتر نرفت تا در وقت دوم استراحت فنی نیز شاهد برتری تیم ایران باشیم.

بازیکنان تیم ایران که دریافت‌های اول حریف را با سرویس‌های هدفدار خود مختل کرده بودند با مهار شیمیزو سرمربی تیم ژاپن را مجبور کردند بهترین پشت خط زن خود را به روی نیمکت بنشاند تا به بازیکن ذخیره خود دل ببندد اما این تغییر هم کارساز واقع نشد و دفاع روی تور منسجم تیم کشورمان مهاجمان حریف را کاملا تحت کنترل قرار دادند و این ست را 25 بر 16 برنده شدند.

ژاپنی‌ها که نمی‌خواستند برابر ایران بازنده باشند در شروع ست سوم بار دیگر شیمیزو را در ترکیب اصلی قرار دادند و با شروع خوبی که داشتند 6 بر 3 از تیم ایران پیش افتادند که این موضوع تایم اوت ولاسکو را به دنبال داشت. پس از آن شرایط دو تیم تغییر نکرد و ژاپن در استراحت فنی نخست ست سوم 8 بر 4 از تیم ایران پیش افتاد. تیم ژاپن در ادامه برتری 10 بر 6 را نیز روی تابلو ثبت کرد ولی دو دفاع پیاپی از موسوی سرمربی حریف را وادار کرد تا تقاضای وقت استراحت کند. بازیکنان تیم کشورمان که با تدابیر ولاسکو شرایط بهتری پیدا کرده بودند در امتیاز 14 با ژاپن برابر شدند با این حال در وقت دوم استراحت برتری 16 بر 15 به سود ژاپن ثبت شد.

حساسیت دیدار دو تیم در ادامه کار بازی برابر آنها را به دنبال داشت تا اینکه یک تعویض از سوی ولاسکو و به میدان فرستادن تشکری با سرویس خوب این بازیکن سرعتی همراه شد تا ایران 19 بر 18 از حریف پیش بیافتد. تایم اوت سرمربی تیم ژاپن و تعویض‌های دو تیم بار دیگر امتیازات را برابر کرد اما بار دیگر ولاسکو تعویض انجام داد و غفور را به میدان فرستاد تا برتری به سود کشورمان باشد. چند دفاع متوالی از سوی بازیکنان کشورمان تیم ملی را به امتیاز 24 رساند و در نهایت این ست با برتری 25 بر 22 ایران همراه شد.

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی را دقایقی دیگر تیم‌های کره‌جنوبی و چین برگزار می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=71815
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما