شنبه 6 مهر 1392 - 18:10

تصاویر: حواشی استقبال مردمی از رئیس‌جمهور

مخالفان مذاکره با آمریکا در هنگام خروج روحانی از فرودگاه جلوی خودرو وی را گرفتند و با شعار مرگ بر آمریکا مانع از حرکت آن شدند، در این برخورد اعتراضی یکی از مخالفان کفش خود را به سمت خودروی رئیس جمهور پرتاب کرد.

به گزارش مهر، حسن روحانی پس از بازگشت از سفر نیویورک در فرودگاه مهرآباد تهران در محوطه بیرونی پاویون ریاست جمهوری با استقبال جمعی از جوانان حامی مواضع هیات ایرانی در نیویورک مواجه شد که برای ورود او حلقه انسانی تشکیل دادند و گوسفند قربانی کردند.
رئیس جمهور در پاسخ به ابراز احساسات و شعار های حامیان خود با تکان دادن دست و از پنجره باز خودرو از آنان تشکر کرد که هوادارن به شعار روحانی روحانی تشکر تشکر و صل علی محمد بوی بهشتی آمد از اوحمایت کردند.
 روحانی پس از گذشتن از حلقه هوارادان در حالی که مخالفان وی در حال اقامه نماز بودند قصد عبور از مسیر کنار آنان را داشت که ناگهان مخالفان با ایستادن جلوی ماشین رئیس جمهور مانع از حرکت شدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
در این هنگام یکی از مخالفان کفش خود را به شمت خودرو روحانی پرتاب کرد که به کسی اصابت نکرد.
بر اساس این گزارش در حالی که مخالفان مانع عبور ماشین رئیس جمهور شدند نیروی انتظامی تلاش کرد راه را برای عبور رئیس جمهور باز کند و در این میان چندین نفر جلوی ماشین به زمین خوردند که با هدایت نیروی انتظامی و توقف ماشین رئیس جمهور حادثه ای پیش نیامد.
در پایان ماشین رئیس جمهور به همراه تیم همراهان و حراست از فرودگاه خارج شدند. پیش از ظهر امروز حدود 100 نفر از مخالفان مواضع و مذاکرات روحانی از بسیج دانشجویی در فرودگاه مهرآباد تهران حضور یافته بودند. تجمع حامیان مواضع روحانی نیز از همین تعداد جوان و دانشجو در فرودگاه تشکیل شده بود.
لحظات مراسم استقبال مردمی از رئیس جمهور را عطا کناره عکاس خبرگزاری فرانسه، یونس خانی و سجاد پاداش عکاسان مهر، مهدی موذن عکاس ایرنا، حامد ملک پور از تسنیم و همت خواهی از ایسنا عکاسی کرده اند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=70719
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهران رفعت پوریان گفت:

    برای اونی که نوشته مذاکره با شیطان بزرگ اینو میگم:
    به قیمت هلاک نشدنت از گرسنگی

    • مهرداد گفت:

      اقای مهران رفعت پوریان،هلاکت کلمه زشتی است برای این پاسخ.هلاکت را برای جنایت کاران به کار می برند،ایا ما جنایت کرده ایم.
      نمی دانم شما مسلمان اید یا نه (که از لحن بی شرمانه تون معلوم بهایی به این حرفا نمی دید)اما در اسلام مرگ از روی گرسنگی را  شهادت و جهاد می نامند نه هلاکت.

      • ناشناس گفت:

        اخه این چه حرفیه شما میزنی برادر؟
        روزی دهنده خداست 
        بله شکی نیست
        ولی امروز شرایط کشور رو بسنجید بعد اتقاد کنید
        بنظر من ما همه مدیون اقای روحانی هستیم
        ایشون همینکه به مردم دروغ نمیگن و راست با مردم حرف میزنن کافیه
        و تمتمی قدمهایی که برداشته مثبت و سازنده بوده

    • مجيد گفت:

      روزي دهنده خداوند است نه امريكا

  2. ندای ملت گفت:

    رهبر عزیزمون از روحانی اینطور خواسته کسی هم حق حرف زدن اضافی نداره

  3. صادق گفت:

    از قرانهای بر سر نیزه که به خاطر ازدست رفتن منافع دلارفروشان بازار است بترسید. اگر رابطه با امریکا برقرار شود و قیمت دلار در حد معقولی تثبیت شود دیگر بهانه ای برای بحران آفرینی اقتصادی ندارند که با آن یک شبه با فروش دلار یا گرانی اجناس میلیاردر شوند. بنابراین بحران آفرینی شروع شد. مردم کمربندها را ببندند برای حمایت از دولت اعتدال

  4. مهرداد گفت:

    دین خیلی مهمتره از شکم،دوستان.
    جالبه افرادی که ظاهرشان موازن با ارزش و هنجارهای انقلاب و اسلام است،مذاکرت رو محکوم و افرادی که هم با ظاهر غربی و عکس خاتمی به دست اند،مذاکرات رو تایید می کنند.(ما اگر مذاکرات رو محکوم می کنیم به خاطره اینه که می دانیم در صورت صلح با امریکا فرهنگ بی بندوباری و بی حیایی انچه که در برخی از تصاویر فوق دید ایم حاکم خواهد شد)
    ایا امریکا و غرب نبود اند که ۲۰۰هزار جوان را به وسیله عراق از ایران گرفتند،ایا امریکا و غرب نبود که انواع جنایات از جمله تحریم علیه این ملت را اعمال نمود.
    همگی بدانید امریکا اهداف شومی در سر دارد.

    • صادق گفت:

      نظرات بعضی ها از بس خنده داره آدم نمیدونه چی بگه. مثلا این آقا مهرداد نوشته آیا امریکا وغرب نبودند که 200 هزار جوان را به وسیله عراق از ایران گرفتند!!! جوک گفتی ها!
      آخه چطوری با عراق؟ ناراحتی؟ عراق کشته که حالا شده دوست و برادر
      چه ربطی به آمریکا داشت؟ از کجا معلوم اگر امریکا تونسته بازم اینکارو نکنه؟ اگر دشمنی خوبه باید تبعاتشم بپذیریم! اصلا فرض کن همه را آمریکا مستقیما شهید کرد، مگر ما سفارتشونو اشغال نکردیم. درعرف بین الملل سفارت جزو خاک هرکشوری است. وقتی دشمنی می کنیم باید منتظر ظربه دشمن باشیم. نمیشه ما دشمنی کنیم اونا محبت

  5. مردم یاسوج گفت:

    درود بر روحانی.مخالفاش ترکیدند

  6. ناشناس گفت:

    دوستانی که این صفحه را می بینند بدنیست این مقاله را ببینند تا بفهمند که منافع افراطیون داخلی با منافع چه کسانی در خارج از کشور پیوند خورده است که اینچنین خودزنی میکنند.
    به گزارش «تابناک»، روزنامه «نیویورک تایمز» در مطلبی به بررسی دولت های بدبین نسبت به روابط ایران و آمریکا پرداخته و می نویسد برای رژیم اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس، بهبود روابط ایران و آمریکا درست مانند آن است که کسی ببیند بهترین دوستش به سمت مهمترین رقیبش متمایل گشته است!

    این روزنامه اشاره می کند که از منظر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای به موضوع نگاه شود، کمتر دولتی به اندازه دولت های مذکور از بهبود روابط ایران و آمریکا منتفع می شود. با این حال، این دولت ها مدعی هستند که بهبود روابط تهران و واشنگتن، تنها زمان بیشتری در اختیار ایران خواهد گذاشت تا برنامه هسته ای خود را به پیش برده و توسعه دهد.

    با این حال، حتی فارغ از این بحث، چشم انداز یک ایران غیرهسته ای که با برداشته شدن تحریم ها از نظر اقتصادی تقویت شده و به واسطه بهبود روابط با واشنگتن، از نظر سیاسی نیز جسارت بیشتری پیدا کند، از سوی این دولت ها به عنوان تهدیدی در نظر گرفته می شود که می توان موازنه قوای منطقه ای را بر هم بزند.

    یک شخصیت دانشگاهی در صفحه توئیتر خود، تماس تلفنی اوباما و روحانی را به «فروپاشی دیوار برلین» تشبیه کرد. اما از سوی دیگر، یک نماینده پارلمان رژیم اسرائیل، مدعی شد ممکن است اوباما به یک «نویل چمبرلین» (نخست وزیر انگلیس در آستانه جنگ جهانی دوم) دیگر تبدیل شود که به مصالحه با آلمان نازی در سال 1938 متهم است.

    «جمال خشوجی»، روزنامه نگار مشهور سعودی و چهره نزدیک به خاندان حاکم در عربستان می گوید: «بدگمانی های زیاد و حتی ترس هایی درباره برخی توافق های سری میان ایران و آمریکا وجود دارد. نگرانی من این است که آمریکایی ها ایران را آن گونه که هست بپذیرند و در نتیجه، ایرانی ها بتوانند به سیاست های توسعه طلبانه و متجاوزانه گذشته خود ادامه دهند».

    نیویورک تایمز در ادامه مطلب خود اشاره می کند که عربستان سعودی و دیگر کشورهای پادشاهی سنی مذهب خلیج فارس، نگرانی مشترکی را از احتمال تغییر موازنه قوای منطقه به سمت ایران شیعه و متحدان این کشور احساس می کنند.

    «یوزی ربی»، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه تل آویو نیز می گوید: «آن ها می توانند حکومت را نیز تغییر دهند، اما تنها چیزی که تغییر نخواهد کرد، خصومت نسبت به اسرائیل است. بخشی از برنامه (ایرانی ها)، ایجاد شکافی میان آمریکایی ها، اروپایی ها و اسرائیل است. مایل نیستم این را بگویم، اما آنچه ایرانی ها قصد انجام آن را دارند، تغییر کل بازی است».

    تل آویو و ریاض هیچ واکنش رسمی به خبر گفت و گوی تلفنی اوباما و روحانی از خود نشان ندادند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، تمام روز را مشغول بازنویسی متن سخنرانی خود بود که قرار است روز سه شنبه در سازمان ملل ایراد کند. پس از چندین سال که نتانیاهو با دستاویز قرار دادن برنامه هسته ای ایران، جهان را علیه ایران تحریک کرده و درصدد منزوی کردن ایران بود، احتمالاً این بار خود این رژیم به سبب مواضع تندروانه اش در معرض انزوای فزاینده قرار خواهد گرفت.

    یک مقام بلندپایه اسرائیلی می گوید: «نتانیاهو می فهمد که خرسندی فراوانی (از بهبود روابط ایران و آمریکا) به وجود آمده است. نتانیاهو می داند که مردم جامعه بین المللی، به این روند باور دارند. من فکر می کنم که در اظهارات وی حقایق زیادی وجود دارد که هیچ کس آن ها را انکار نمی کند».

    با این وجود، یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی اسرائیل ضمن تکرار مواضع پیشین می گوید: «مهمترین مسئله با ایران، عزم این کشور برای دستیابی به سلاح هسته ای است. اما مشکل با ایران از این گسترده تر است. ایران یک کشور یا حکومت صلح طلب نیست. ایران شاید متجاوزترین کشور در کل جهان باشد و این تجاوز تنها علیه اسرائیل نیست».

    عربستان سعودی و دیگر دولت های خلیج فارس را نیز ایران را دولت کینه جو در سطح منطقه می دانند که برنامه هسته ایش تنها یکی از جنبه های تلاش این کشور برای توسعه قدرت خویش است. برخی ملاحظات فرقه ای و نیز رقابت بر سر تأمین نفت جهان، به رقابت این کشورها با ایران بیش از پیش دامن زده است.

    دولت سعودی پیش از این نیز از شیوه عمل دولت آمریکا در قبال انقلاب های عربی اظهار نارضایتی می کرد و اکنون، تغییر لحن اوباما در قبال ایران، به ناشکیبایی سعودی ها دامن زده و آن ها را به این باور رسانده که آمریکا از اهداف خود عقب نشینی می کند.

    به هر حال، مجموعه این ملاحظات سبب شده دولت های مذکور در سطح منطقه خاورمیانه، روند بهبود روابط ایران و آمریکا را با نگرانی شدیدی مورد توجه قرار داده و نسبت به آن موضع منفی اتخاذ نمایند.

  7. ش رضوان زاده گفت:

    از مخالفان تقدیر میشه اما نباید جلوی ولایت فقیه راه بروند ایشان فرمودند نرمش قهرمانانه . پس از سفر و مصاحبه آقای روحانی فرمودند مطابق با نظر رهبری پیش خواهند رفت و قطعا بدون اجازه رهبری هیچ حرکتی انجام ندادند لذا باید از هر گونه برخورداحساسی که باعث ایجاد تنش در کشور و در نهایت قلب رهبری را خون کند پرهیز شود باید هوشیار بود که مبادا مقابل هم قرار بگیریم جای هیچ نگرانی نیست زیرا با تدبیر و هماهنگی حضرت آقا مسائل پیش خواهد رفت انشا ء الله

دیدگاه شما