یکشنبه 25 تیر 1391 - 10:23

هزینه راه سازی در استان چقدر است؟

بویرنیوز:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هزینه 180 میلیارد و 500 تومان اعتبارات عمرانی امسال اولویت برای طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا و ضروری استان است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، مهندس کورش امید‌پور در آیین کلنگ زنی طرح گاز رسانی به دهستان “دیل” از توابع شهرستان گچساران، از در دست اجرا بودن 200 کیلومتر بزرگراه و تعریض جاده‌های ارتباطی در سطح استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون یکصد کیلومتر از راه‌های در حال ساخت استان از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

وی احداث سه بیمارستان بزرگ200 تختخوابی یاسوج و بیمارستان‌های 96 و 68 تختخوابی گچساران را از دیگر طرح‌های اولویت دار سال جاری استان برشمرد و اظهار کرد: با تخصیص اعتبار امسال ساخت و ساز این طرح‌های بهداشتی، درمانی نیز شتاب خواهد گرفت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای یک‌ هزار و 795 روستا به صورت پراکنده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد آبادی، 796 روستا بالای 20 خانوار و مابقی دیگر نیز زیر 20 خانوار است.

امیدی پور به پراکندگی روستاها، سخت گذر و هزینه بر بودن راه‌های ارتباطی استان اشاره کرد و بیان کرد: برای ساخت هر کیلومتر از راه‌ها بیش از 2 میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است در حالی به طور میانگین در بقیه نقاط کشور برای ساخت یک کیلومتر راه اعتباری حدود نیم میلیارد تومان لازم است.

وی با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌‌های مختلف استان ادامه داد: حدود 98 درصد جمعیت شهری استان برخوردار از نعمت گاز هستند یعنی از 16 شهر استان، 13 شهر دارای گاز خانگی و دو شهر در دست مطالعه و یک شهر در دست اقدام است.

معاون عمرانی با بیان اینکه، مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر گاز رسانی به روستاهای دارای 15 کیلومتر فاصله تا خط انتقال گاز، فرصتی مهم برای گازرسانی به نقاط مختلف استان است، اضافه کرد: بیش از 275 روستا در جریان سفرهای استانی هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7069
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما