شنبه 24 تیر 1391 - 15:21

قطعیت معامله پتروشیمی بیستون و عرضه پتروشیمی گچساران

بویرنیوز:

: بازار فرابورس فردا میزبان 20 درصد از سهام پتروشیمی گچساران خواهد بود، امروز نیز نماد بیمه سامان در فرابورس درج شد.

خبرگزاری فارس: قطعیت معامله پتروشیمی بیستون و عرضه پتروشیمی گچساران

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد 132میلیون سهم معادل 20 درصد از سهام شرکت پتروشیمی گچساران که از این تعداد 6 میلیون و 600 هزار سهم ترجیحی است، به ارزش 565.7 میلیارد ریال و به قیمت پایه هر سهم 4 هزار و 286 ریال عرضه می‌کند.

همچنین این بلوک به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط شامل 20 درصد نقد و مابقی اقساط 4 ساله یکشنبه 25 تیر در بازار سوم به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این بلوک متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است،ادامه داد:سرمایه شرکت 660میلیارد ریال است.شرکت پتروشیمی باختر 40درصد و شرکت های ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی ممسنی و کازرون هر کدام با در اختیارداشتن 20 درصد سهام از سهامداران عمده شرکت پتروشیمی گچساران هستند.

مدیر بازار فرابورس تصریح کرد: زمینه فعالیت این شرکت در ایجاد مجتمع های پتروشیمیایی و صنایع وابسته برای تولید مواد شیمیایی و پتروشیمیایی است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداکثر 20روز کاری سازمان خصوصی سازی از زمان انجام معامله تعیین شده است.

*معامله بلوک پتروشیمی بیستون قطعی شد

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فارس، معامله بلوک 68 درصدی شرکت پتروشیمی بیستون متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، که روز 22 خرداد از طریق فرابورس ایران عرضه شده بود قطعی شد.

معامله تعداد 340 میلیون و 497 هزار و 25 سهم از شرکت پتروشیمی بیستون معادل 68 درصد از سهام این شرکت را به ارزش پایه هر سهم 2 هزار و 591 ریال و ارزش کل 882.2 میلیارد ریال، که روز 22خرداد انجام شده بود، قطعی شد.

*بیمه سامان درج شد

به گزارش روابط عمومی فرابورس، با گشایش نماد بیمه سامان به عنوان چهل و پنجمین شرکت فرابورسی، قیمت هر سهم آن 1832 ریال در سیستم معاملات فرابورس ثبت شد.

امیر هامونی گفت: امروز نماد معاملاتی شرکت 280 میلیارد ریالی بیمه سامان به عنوان چهل و پنجمین  شرکت فرابورسی که بین قیمت‌های 1800 تا 1860 ریال معامله شد، سرانجام به نرخ هر سهم 1832 ریال در بازار اول بسته شد. قیمت پایانی سهام میانگین موزون معاملات روزانه سهام در روز گشایش در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این که بیمه سامان نهمین شرکت بیمه‌ای در فرابورس است،ادامه داد: با گشایش نماد بیمه سامان 8.3 میلیون سهم این شرکت به ارزش 15.4 میلیارد ریال معامله شد و با این مبادله ارزش بازار فرابورس به 322 هزار میلیارد ریال رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7017
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما