جمعه 23 تیر 1391 - 14:00

سخنانی حماسی جهانگیر الماسی در یاسوج

سایت خبری تحلیلی بویر نیوز: جوانان ایرانی آن‌ چه را بیگانه در تاریخ به یغما برده،‌ پس می‌گیرند.

بازیگر و کارگردان سرشناس سینما گفت: یقین داریم آن‌ چه را که بیگانگان از ایران اسلامی به یغما برده‌اند جوانان این مرز و بوم با همت و تلاش مضاعف به مرور پس خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جهانگیر الماسی در آیین اختتامیه چهل و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند ثبت و ضبط آثار فرهنگی و اعتقادی و هویتی خود با ابزار هنر هستیم.

بازیگر سرشناس سینمای کشور ادامه داد: به جز این‌ها باید در ثبت و ضبط آثار سیاسی و جغرافیایی خود نیز تلاش کنیم و این میسر نیست مگر اینکه فیلم کوتاه را به میدان آوریم.

وی به اهمیت و تأثیرگذاری فیلم کوتاه برای معرفی هویت‌ها اشاره کرد و گفت: فیلم کوتاه همانند رباعی و دوبیتی در شعر است که هر چند کوتاه بوده ولی اثرگذاری آن چندین برابر یک قصیده و یا مثنوی بلند است.

کارگردان و بازیگر سینمای ایران افزود: هیچ جمله‌ای در جهان به اندازه “لا الله الا الله” جامع و تأثیرگذار نیست و همه سخنان عالم در همین چند کلمه خلاصه می‌شود که پی خواهیم برد برای بیان حقایق و واقعیت‌ها نباید حتما گویش چند صفحه‌ای داشته باشیم.

الماسی با تقدیر از مدیریت شمقدری در رأس امور سینمایی کشور تصریح کرد: در دوره شمقدری اهمیت زیادی به فیلم کوتاه و سینمای جوان داده شد و اکنون برنامه‌های این نوع از سینما به خوبی طراحی می‌شود.

وی با ابراز این سخن که امیدواریم همچنان که امروز جوانان ما خود فیلم‌های ماندگار تولید می‌کنند، روزی هم بتوانند ادوات و ابزارها را نیز تولید کنند، خاطرنشان کرد: با همتی که اکنون جوانان ایرانی از خود نشان می‌دهند شکی نیست که در آینده‌ای نزدیک هر آن ‌چه را که بیگانگان در طول قرون مختلف به یغما برده‌اند باز پس می‌گیرند.

الماسی تصریح کرد: سینما بهترین جا برای تربیت و حفظ جوان‌های خوب این سرزمین است که باید فعالیت‌های ارزنده پیشین را به بهترین نحو ادامه دهند و در ادامه راه با تولید آثار فاخر، آینده روشن را برای کشور و میهن خود ترسیم کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6930
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما