جمعه 23 تیر 1391 - 13:53

سینمایی در راستای ارزش‌های بنیادین انقلاب می‌خواهیم

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: سینمای ما هویت خود را از انقلاب و اسلام گرفت و به همین واسطه اکنون سینمایی در راستای ارزش‌های بنیادین انقلاب می‌خواهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی عصر امروز در جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان در جمع هنرمندان کشوری و استانی اظهار کرد: سینما به عنوان هنر فراگیر نقش مهمی در انتقال پیام‌ها و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی در جامعه دارد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پس از چهل سال از عمر سینما در جهان این هنر وارد ایران شد که در این مدت فراز و فرودهایی داشته است.

وی به آسیب‌هایی که در دوره پهلوی به خصوص پهلوی دوم به پیکره سینما وارد شد اشاره کرد و بیان داشت: آن جماعت قصد داشتند با استفاده از سینمای غربی ایمان و اعتقاد مردم را کنار بزنند که در این عرصه ناکام مانده و شکست خوردند.

زارعی به گام دوم پهلوی و استعمار برای ابتذال سینما اشاره کرد و گفت‌: وقتی در گام نخست ناکام شدند سعی کردند با فیلم‌های مبتذل داخلی به جنگ اعتقادات مردمی بروند که نتیجه‌ای معکوس برای آن‌ها داشت.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن‌ها به همین خاطر به فیلم‌هایی همانند قیصر تندیس دادند و فیلم‌هایی همچون گاو را توقیف کردند.

زارعی به هویت بخشیدن اسلام و انقلاب به سینمای پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: به همین دلیل امروز رسالت ما این است که سینما را در راستای ارزش‌ها بنیادین انقلاب تعریف کرده و در این مسیر قرار دهیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون وظیفه داریم سینما را در مسیری قرار دهیم که بتواند به درستی پیام انقلاب را به جهانیان ارائه دهد که این امر بدون محتوا بخشی به تولیدات سینمایی میسر نخواهد شد.

وی در جنگ نرم، سینما را نقطه‌ای برای مقابله دانست و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه رهبری و دلسوزان انقلاب مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است که باید سینما را برای این مبارزه به سلاح کیفیت و محتوا و تربیت فیلم‌سازان و بازیگران متعهد و خلاق مجهز کنیم.

وی از خدمات اداره‌کل ارشاد اسلامی این استان برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های ملی تقدیر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6926
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما