سه شنبه 26 شهریور 1392 - 0:03

گردن آویز طلا پس از 42 سال به ایران بازگشت

گروه ورزش- حسن رحیمی آزادکار وزن 55 کیلوگرم کشورمان با شکست آمیت کومار از هند علاوه بر گرفتن انتقام شکست رقابتهای المپیک 2012لندن صاحب مدال طلای چهل و چهارمین دوره رقابتهای جهانی در بوداپست مجارستان شد.
در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر از سد رسول کالیف از قزاقستان گذشت. وی در دور بعد مقابل سانگ وون کیم از کره جنوبی با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد  و در این مرحله بنا به اعلام سایت فیلا مقابل آلتین بیک آلین بایف از قرقیزستان با نتیجه 7 بر صفر در کمتر از سه دقیقه  به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نریمان اسرافیلوف از روسیه در کمتر از سه دقیقه با نتیجه قاطعانه 9 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. رحیمی در دیدار فینال مقابل  آمیت کومار از هند در یک کشتی حساس و نفسگیر با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.
این مدال طلا برای حسن رحیمی و کشتی آزاد ایران مدالی ارزشمند و تاریخی به شمار می‌آید چرا که آخرین باری که ایران در وزن اول قهرمان کشتی آزاد جهان شده به 42 سال قبل یعنی رقابتهای جهانی 1971 صوفیه بر می گردد که ابراهیم جوادی در آن سال قهرمان وزن اول جهان شد.
البته جوادی در سال 1973 چهارمین طلای جهانی اش را در تهران بر گردن آویخت که این مدال در وزن دوم بدست آمد.
در این وزن نریمان اسرافیلوف از روسیه و سزار اکگول از ترکیه مشترکا سوم شدند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=69042
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما