پنجشنبه 22 تیر 1391 - 17:10

با مدیریت توانمند، بحران های دانشگاه پیام نور استان حل شد

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: روز گذشته رضا یوسف وند با دست پر به میان خبرنگاران آمد و از پیشرفت های این دانشگاه در حوزه های مختلف علمی، آموزشی و بحث زیر ساخت ها در یکسال گذشته تاکنون خبر داد.

نشست خبری رئیس دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد با سایت ها و خبرگزاری ها روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که همه خبرنگاران سوالات مهمی از دکتر یوسف وند داشتند و ایشان با قاطعیت به همه سوالات و شبهات پاسخ گفت.

در این نشست ابتدا یوسف وند با ارائه گزارشی از مهمترین عملکرد های خود اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور با توجه به امکانات و اعتبارات از لحاظ علمی رشد خوبی در سطح کشور داشته است وتقویم آموزشی سال هم راستا با نامگذاری سال تهیه و تنظیم شده است.

وی با مطلوب خواندن شرایط کنونی و آینده دانشگاه پیام نور گفت: طرح تجمیع مراکز دانشگاهی، سامانه جذب اساتید حق‌التدریسی، برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی، جذب اساتید نخبه از جمله دلایل عملکرد مطلوب در بحث آموزشی بوده است و سایت www.kbpnu.ac.ir برای جذب اساتید برتر و نخبه در حال حاضر راه اندازی شده است.

بحران پیام نور حل شده است و مشکلات زیر ساختی نداریم.

دکتر یوسف وند با اشاره به اینکه بحران پیام نور در بحث زیر ساخت ها حل شده است گفت: هم اکنون مجتمع آموزشی واحد بلهزار خریداری شده است و به احتمال فراوان تا مهرماه مورد استفاده دانشجویان این مرکز قرار خواهد گرفت وی همچنین کار مجتمع سرآبتاوه به اتمام رسیده است و این مجتمه یک واحد کامل آزمایشگاهی دارد اما به دلیل بعد مصافتی و همچنین محیط این دانشگاه و در دسترس بودن مجتمع بلهزار فعلا مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

ایشان ادامه داد: در بحث زیر ساخت ها تا چندین سال آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت و فضای فیزیکی این دانشگاه که در سال گذشته حدود 4 هزار متر مربع بوده است تا پایان سال به بیش از 37 هزار متر مربع خواهد رسید که در کشور نظیر ندارد و هم اکنون 30 پروژه عظیم عمرانی در سطح استان داریم.

دکتر رضا یوسف وند با اشاره به اینکه از زمان تاسیس دانشگاه پیام نور در استان تا زمان ورود بنده به این استان هیچ همایشی برگزار نشده بود، اظهار داشت:۲۶ تیرماه همایش ملی اسلام و ایتام را با همکاری کمیته امداد استان برگزار خواهیم کرد.
یوسف وند دبیر همایش ملی اسلام و ایتام از برگزاری این همایش با همکاری کمیته امداد استان و با حضور مسئولان کشوری خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که این همایش در تاریخ ذکر شده با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود.

ایشان همچنین از برگزاری چند همایش دیگر از جمله همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی در مهرماه و همایش اسلام و ولایت خبر داد.

یوسف وند پس از ارائه گزارش کاملی از عملکرد مطلوب خود به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای تجمیع واحد ها و مراکز دانشگاه پیام نور استان وجود دارد یا نه؟ گفت:طرح آنها را به مرکز داده ایم که فعلاً برنامه تجمیع نداریم اما بیشتر تلاش میکنیم در شهرهای بزرگ استان سرمایه گذاری کنیم چراکه در چندسال آینده مراکز دانشگاهی که در شهرهای کوچک استان راه اندازی شده اند و برخی از آنها هم اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو دارند تعطیل خواهند شد.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بحث افزایش شهریه ها این دانشگاه گفت:  این افزایش شهریه ها در همه جا وجود دارد ولی بعد از نشست ها و بررسی هایی که انجام شده با توجه به اینکه این دانشگاه جوابگوی هزینه اساتید، فضای فیزیکی و سایر هزینه های نبود و مشکلات مالی داشتیم ،شهریه این دانشگاه افزایش یافت. چنانچه دانشجویان گرامی در میزان افزایش شهریه خود با اشکالی مواجه شده باشند می توانند با مراجعه بعه قسمت مربوطه مسائل خود را پیگیری و رفع نمایند.

همچنین ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مسائل اساتید سیاسی در این دانشگاه با قاطعیت اظهار داشت:

اساتیدی که مشکل سیاسی و مخالفت با نظام داشته باشند نداریم و این چنین افرادی در دانشگاه پیام نور جایی ندارند اما سلیقه های سیاسی مختلف هم راستا با ولایت و نظام برای محیط دانشگاهی مفید و لازم است.

در پایان این جلسه سیده خدیجه اسدی مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نوراستان خبر از موفقیت این دانشگاه در کسب رتبه این دانشگاه در زمینه حجاب و عفاف خبر داد و عنوان کرد این دانشگاه جز سه دستگاه برتر در سطح استان شناخته شده و خبر از برگزاری همایش حجاب و عفاف را در آینده ای نزدیک داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6901
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هستی گفت:

    جناب ناشناس به نظر شما مدیری که از ارمند تقاضای کار میکند مدیر لایقی نمی باشد . تنبلی ها راکنار بگذارید تا استانمان پیشرفت کند چرا که انسان دلسوزی چون یوسفوند هدف اصلیش فقط و فقط کار و تلاش می باشد . از دست دادن چنین مدیر توانمندی فاجعه بار می باشد .

  2. رضا گفت:

    دکتر یوسف وند مدیر بسیار لایقی هستند،اینها حرفهای یه مشت آدم تنبل و فرصت طلب هست که با آمدن دکتر یوسف وند ناراحت و مجبورند که تن لششان را تکان بدهند

  3. ناشناس گفت:

    من از کارمندان دانشگاه پیام نور هستم
    متاسفم برای برخی از همکارام که ضمن کم کاری و اهمال در وظایف قکاری خود فقط دنبال ساه نمایی هستند

    مشکل بعضی ها کم کاری هست نه یوسف وند اینها هر مدیری بیاد نمیتونن هضمش کنند

    زنده با یوسف وند قاطع

  4. سسسس گفت:

    يوسفوند که رفت پيشرفتها چي شد؟

دیدگاه شما