چهارشنبه 21 تیر 1391 - 10:28

مشکلات آموزش و پرورش یک شبه برطرف نمی‌شود

سايت خبري تحليلي بويرنيوز:

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از برخی شایعات مبنی بر عدم پیگیری مطالبات فرهنگیان این استان گفت: برای پیگیری حقوق معلمان ذره‌ای سهل‌انگاری نمی‌کنیم.

خبرگزاری فارس: برای پیگیری حقوق معلمان ذره‌ای سهل‌انگاری نمی‌کنیم

پرویز طاهری ظهر امروز با حضور در آموزشگاه یادگار امام این شهر و در جمع معلمان حاضر در کلاس‌های آموزش ضمن خدمت دروس ششم ابتدایی اظهار کرد: به دنبال این بودیم که بهترین شرایط برای برگزاری چنین کلاس‌هایی در سطح استان داشته باشیم که در بهترین شرایط همواره نقایص و کمبودهایی وجود خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: معلم برای دانش‌اندوزی و بالا بردن سطح آگاهی خود هیچ‌گاه تعطیلی ندارد که باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنند.

طاهری با بیان این‌که مدرک‌ها نباید معلمین را برای یادگیری محدود کنند، تصریح کرد: چه بسا معلمینی که از نظر مدرک پایین‌تر از گروه دیگر هستند ولی در تجربه و دانش بیش از صاحبان مدرک توانایی و توانمندی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که معلم باید به طور دائم در پی تغذیه روح باشد، عنوان کرد: به عنوان یک اصل باید توجه داشته باشیم که یک معلم باید همه وجودش را صرف یادگیری کرده تا بتواند در یاددهی به فرزندان مملکت خود سربلند باشد.

این مسئول با بیان این‌که هدف از آموزش‌ها سواددهی به معلمان نیست، تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت متحد کردن شیوه‌های تدریس در همه مناطق کشور است.

 

مشکلات آموزش و پرورش یک شبه برطرف نمی‌شود

طاهری با ابراز این سخن که همه مشکلات آموزش و پرورش یک شبه برطرف نمی‌شود، افزود: گستردگی این نهاد به گونه‌ای است که باید همت جهادی برای رفع مشکلات داشته باشیم و نشستن و زانوی غم به دست گرفتن شیوه‌ای منطقی و مطلوب برای رسیدن به آرمان‌ها نیست.

وی از روند رو به رشد توجه به شغل معلمی در کشور خبر داد و گفت: وقتی از حدود یک میلیون و 60 هزار نفری که در کنکور شرکت می‌کنند حدود 700 هزار نفر از آن‌ها معلمی را به عنوان اولویت خود در نظر می‌گیرند، نشان‌دهنده توجه و التفات به این حرفه شریف در کشور از سوی جوانان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان با دو پردیس در این استان در آینده خبر داد و اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز دیگر لزومی ندارد که معلمان و مربیان ما توسط مدرسین تهرانی و مازندرانی و آذربایجانی آموزش ببینند بلکه معلمین توانمند همین استان به تربیت نسل جدید فرهنگیان ما خواهند پرداخت.

 

کاری کنیم که مردم فرهنگیان را امانت‌دار خود بدانند

طاهری البته در این میان به عنوان یک معلم در این استان گلایه‌هایی نیز داشت و گفت: باید همانند گذشته‌های پر افتخار خود امروز نیز به عنوان یک معلم بتوانیم نقش کاتالیزوری در شهرها و روستاها داشته باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که مردم برای رفع مشکلات خود همانند گذشته به ما مراجعه کنند.

 

معلم باید پزشک درمانگر بداخلاقی و تخریب باشد

وی رواج بد اخلاقی و تخریب را یکی دیگر از آسیب‌ها دانست و گفت: معلمین ما باید اکنون نقش یک پزشک برای درمان بداخلاقی‌ها را ایفا کنند و اجازه ندهند روحیه بداخلاقی و تخریب در میان نسل آینده رسوخ پیدا کند.

این مسئول، پزشک و درمانگر همه خصلت‌های ناپسند را معلمان دانست و ادامه داد: اگر به خوبی رسالت خود را انجام دهیم مردم برای داوری در همه کارها به ما رجوع می‌کنند و این خود بهترین توشه برای دنیا و آخرت معلمین خواهد بود.

طاهری از پیگیری مشکلات فرهنگیان این استان خبر داد و تصریح کرد: با همه توان و امکاناتی که داریم حقوق معلمین خود را در هر سطحی پیگیری می‌کنیم اما در انتهای بسیاری از پیگیری‌ها این ما نیستیم که تصمیم نهایی را می‌گیریم.

 

آموزش و پرورش مسبب مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان نیست

وی برای نمونه به بیمه طلایی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات از ناحیه بیمه‌ها بوده در آن‌جا دیگر کاری از دست ما ساخته نیست و یا در بحث احکام سال جدید این موضوع برای همه نقاط کشور یکسان است و در استان‌ها تصمیم‌گیرنده ما نیستیم.

این مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی پاداش‌ها و سبدهای غذایی در دوره‌های گذشته در میان فرهنگیان توزیع می‌شد ولی اکنون دیگر خبری از آن نیست، گفت: ما نیز مطیع قوانین هستیم و همزمان با سایر نقاط کشور چنین اقلامی را توزیع می‌کنیم ولی اگر منظور این است که ما به صورت غیر قانونی کاری انجام دهیم و چیزی توزیع کنیم هرگز در دوره مدیریت ما چنین چیزی وجود نخواهد داشت.

وی از پیگیری همه حقوق معلمان خبر داد و ابراز داشت: سهل‌انگاری در این زمینه نداشته‌ایم و فرهنگیان می‌توانند با مدرک و دلیل هر جا قصوری وجود داشته را به ما ارائه دهند.

 

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6813
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما