چهارشنبه 20 شهریور 1392 - 1:11

ذبح غول‌کش در یاسوج/ بانگ«لرکه» در قلعه عقاب‌ها خاموش می‌شود

لحظه‌ها برای انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج به سرعت سپری می‌شوند.

خبرگزاری فارس: ذبح غول‌کش در یاسوج/ بانگ«لرکه» در قلعه عقاب‌ها خاموش می‌شود

تیم فوتبال شهرداری یاسوج در سه سال اخیر به عنوان یک مدعی در فوتبال کشور شناخته شده است.

تیم فوتبال شهرداری که برخی پایه‌گذار آن را محمد بهرامی، شهردار اسبق و عده‌ای نیز حمزه دامیده، مدیرکل پیشین تربیت بدنی می‌دانند، امروز برخلاف چند سال اخیر حال و روز خوشی ندارد.

اگرچه در همین دو سه سال اخیر با قرص و دارو این تیم سرپا نگه داشته شد و خطر انحلال یکی پس از دیگری از بیخ گوش آن گذشت، اما امروز با آن روزها متفاوت است و انگار هیچ سپری یارای مقابله در برابر تیرهای کشنده نیست.

سخن از زندگینامه پر فراز و نشیب تیم فوتبال شهرداری یاسوح دیگر بیان دوباره آن در حوصله نویسنده و خوانند نیست، چراکه همه با این عمر کوتاه سه یا چهار ساله آشنایی کامل دارند و هر فوتبال‌دوستی می‌داند که شهرداری چه روزهای خوب و چه ایام سختی را پشت سر گذاشت تا امروز در فوتبال ایران لقب یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های ورزشی را به خود اختصاص داد.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج چنان در میان هواداران و مردم استان محبوب شده بود که یادمان نرفته در بوشهر مهد فوتبال ایران بیش از ایرانجوان احساس میزبانی می‌کرد و یا در تهران مقابل استقلال آسیا هواداران خود را با هلهله و صدای لرکه به همراه و پشتیبان داشت.

 

نام یاسوج پایتخت طبیعت ایران با شهرداری یاسوج عجین شده و امروز همه این شهر زیبا و آرام گرفته در آغوش دنا را با تیم فوتبال شهرداری یاسوج می‌شناسند.

یاسوج سال‌های سال بود که با همه ظرفیت‌ها و استعدادها در میان 31 خواهر و برادر ناتنی مهجور و بی‌نام و نشان مانده بود که شهرداری یاسوج این عروس طبیعت را از گمنامی به سوی نام‌آوری رهنمون ساخت.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج با عمر کمی که دارد توانسته به اندازه چندین و چند رسانه و کتاب و بروشور و عکس و چه و چه، نام یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد را تبلیغ کند.

 

اشتباه نیست اگر فکر کنیم هزینه سالیانه یک تا 1.5 میلیاردی برای این کار ارزش آن را داشت، کاری که با چندین 10 میلیون خرج کردن از راه‌های دیگر نشدنی به نظر می‌رسد.

هنوز شادمانی جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در روزهای حذف نام‌آوران فوتبال یعنی امیر قلعه‌نویی و مجید جلالی در قلعه عقاب‌ها از یادها نرفته و هیچگاه خاطره حذف تراکتورسازی و فولاد و مس کرمان در میان هلهله و هیاهوی لرکه شیر بچه‌های لر از خاطره‌ها محو نمی‌شود.

اما امروز اوضاع به گونه‌ای دیگر است، شورای شهر جوان شده و انگار برعکس همه جای دنیا که جوان‌ها به ورزش بیشتر بها می‌دهند در این جا اوضاع به گونه‌ای دیگر است.

اکنون آنگونه که از شواهد و قرائن معلوم است، همه مشکلات شهری یاسوج را به دلیل حضور این تیم در عرصه می‌دانند.

 

باید از اعضای جدید شورای شهر یاسوج پرسید که چرا شفاف و صریح به مردم و جوانان این شهر اعلام نمی‌کنید که گره مشکلات مالی تنها با انحلال تیم فوتبال شهرداری باز می‌شود.

چرا شفاف و صریح پس از انتخاب خود با سرمربی حرفه‌ای تیم فوتبال شهرداری یاسوج که در فوتبال، دنیا دیده به شمار می‌رود نشستی صمیمی برگزار نکردید و مشکلاتی را که خود می‌دانید بازگو نکردید تا با آرامش خاطر ساکش را بردارد و از یاسوج با دل خوش برود.

چرا در مصاحبه‌های رنگارنگ خود از ورزش و تیم‌داری دفاع کردید و در پشت درب‌های بسته این‌گونه تصمیم نگرفتید.

صدای ناقوس انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج اکنون به گوش می‌رسد و دیر یا زود این تیم هم به تاریخ خواهد پیوست، اما جوانان یاسوجی هیچ‌گاه داستان غم‌بار عمر کوتاه تیم محبوب و ناکام خود را فراموش نخواهند کرد.

چرا باید کاری کنیم که جواد زرینچه سرمربی تیم فوتبال شهرداری چنان از دست کارهای ما عاصی شود که فرار را بر قرار ترجیح دهد و یاسوج را تنها با چند رفیق خوب و نه با خاطرات یک تیم فوتبال برای همیشه به فراموشی بسپارد.

 

بیاییم و از جوانانی که به ما برای بر دوش کشیدن امانت اعتماد کردند یک بار هم که شده بپرسیم که آیا با بستن درب تیمی که به عشق آن هفته‌ها را سپری می‌کردند، موافقند یا نه؟

سرمربی تیم فوتبال یاسوج یا همان بازمانده پر افتخار جام جهانی 98 فرانسه همانی که با پاس طلایی خود بوش پسر را در یک شب رؤیایی کلافه کرد با دلی پر از درد با یاسوج ما خداحافظی می‌کند و حاضر نیست به قول خودش برای منفعت خود به این مردم و هواداران نامردی کند.

زرینچه در همین خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: در این چند ماه خیلی چیزهای خوبی نشنیدم و به همین خاطر بهتر دیدم که دیگر در کنار تیم فوتبال شهرداری یاسوج نباشم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال شهرداری یاسوج ابراز کرد: از دو ماه پیش مرتب به آقای نگین‌تاجی می‌گفتم شرایطی وجود ندارد که بخواهم به شما کمک کنم؛ به همین خاطر از همان موقع دریافتم که ادامه کار در یاسوج غیرممکن است.

 

وی تصریح کرد: به آقای نگین‌تاجی از همان موقع گفتم که شما آن چیزی را که من می‌خواستم نتوانستید برآورده کنید و به همین دلیل دوست نداشتم که خدای ناکرده با احساسات پاک جوانان و مردم فوتبال‌دوست استان بازی شود.

این مربی شاغل در لیگ دسته اول فوتبال کشور مرام خود را جدای از هرگونه نامردی دانست و متذکر شد: اگر می‌خواستم خدای ناکرده به مردم و جوانان این استان ذره‌ای نامردی روا بدارم، می‌توانستم با این تیم کار کنم و بعد از گذشت سه تا چهار هفته تمام و کمال پولم را بگیرم و از این شهر بروم، اما همه ما را در این فوتبال با خصلت‌های دیگر می‌شناسند و اصولاً برای خودم در فوتبال جیبی ندوخته‌ام.

 

وی با قدردانی از همه محبت‌هایی که در شهر یاسوج به خودش شده، خاطرنشان کرد: هیچ چیز که در این شهر عایدمان نشده؛ تنها هوادارن خوب، چند دوست، رفیق خوب و پاک بوده که به داشتن آن‌ها افتخار می‌کنم.

بازیکن سابق تیم‌های ملی و استقلال تهران تصریح کرد: چون نمکدان ‌شکن نیستم و دلم به حال فوتبال این مملکت و استان شما می‌سوزد بعد از اردوی تهران به آقایان گفتم که تیم خوبی دارید و با فرد دیگری کار را ادامه دهید، چراکه من با تفکر و دیدگاهی دیگر به این تیم می‌اندیشیدم، اما چیز دیگر دیدم.

در همین خصوص سید پرویز موسوی، رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که تیم فوتبال شهرداری یاسوج هرگز منحل نخواهد شد.

وی معتقد است که همه تیم‌هایی که نام شهرداری را با خود دارند دچار چنین وقفه‌ای می‌شوند؛ کما اینکه در دو سال گذشته و با رفتن محمد بهرامی چنین وضعی به وجود آمد.

موسوی با ابراز این سخن که اگر زرینچه استعفا داده، کاری عجولانه بوده، گفت: زرینچه آدم بزرگی در فوتبال این کشور است که انتظار صبر و تحمل بیشتری از او می‌رود.

وی یادآور شد: حتم دارم که شورا و شهردار جدید هم بی‌علاقه به فوتبال نیستند و در ادامه این تیم را همراهی و یاری می‌کنند.

حال منتظر می‌نشینیم تا شفاف و پوست‌کنده از متولیان جدید امور تصمیم‌گیری برای شهر یاسوج در خصوص آینده تیم فوتبال شهرداری بشنویم و اگر همگی بر این نکته صحه گذاشتند که گیر رفع مشکلات آن‌ها در باب هزینه‌های شهری و پرداخت معوقه کارگران بی‌نوا، تیم فوتبال شهرداری است ما نیز همنوای آن‌ها خواهیم شد.

=================

گزارش از داریوش بهنیازاده

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=68113
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عدالت گفت:

    چرا سایت بویر نیوز تصوری از اقای بهرامی که مجری شبکه3 از پایه گذار تیم میگفت نادیده گرفتن نگین تاجی ربطی به تیم نداره

  2. ورزشکار گفت:

    نداشتن مدیری توانمند باعث شد تا تیم جمع بشه تاسف

  3. فردا گفت:

    مدیر توانمندنو شورا جدید حسابشو گذاشتن کف دستش

  4. جوان ورزش دوست گفت:

    حالا همه متوجه میشن با رفتن بهرامی تیمم رفت یادت بخیر بهرامی جان کر خوبو

    • تقی زاده گفت:

      وی معتقد است که همه تیم‌هایی که نام شهرداری را با خود دارند دچار چنین وقفه‌ای می‌شوند؛ کما اینکه در دو سال گذشته و با رفتن محمد بهرامی چنین وضعی به وجود آمد.
      اقای موسوی این دوسال که بهترین تیم را داشتیم تا یک قدمی لیگ برتر هم پیش رفت و به واسطه … امثال تو و بهرامی نتوانست به لیگ برتر راه پیدا کند .پس عملکرد نگین تاجی خیلی بهتر بوده ولی فقط شماها می خواهید بهرامی را بزرگ کنید که بزرگ هم نمی شود ! اگه هم وقفه ای بوده چرا تا حالا نگفتی آقای رئیس هیات فوتبال فقط موقع تقسیم غنایم نزدیک می شوید

  5. علي گفت:

    وقتي هر ننه قمرينه كه و ره أيرسه أيارنش من تيم همو بهتر كه منحل وأبو…تا كادر،كادره بارتي و دوز و كلك بؤ هم ينه كه هم ينه

  6. مسعود گفت:

    واقعاً نمیفهمی که مشکل شهر ما رو فوتبال حل نمیکنه ؟

  7. پیر گفت:

    همونجوری که سر والیبال رو کردند زیر آب با میخوان فوتبالم همین کار رو کنند

  8. مجیدی زاده - هوادار شش آتیشه شهرداری یاسوج گفت:

    چرا بازیکنان خوب وزحمت کشی مث مهرداد ابتدائی را که همواره در سالهای قبل از بهترین های شهرداری بود به راحتی کنار گذاشتند ؟؟
    مهرداد در بازی با استقلال بهترین بازیکن شناخته شد ولی بخاطر مسائل پشت پرده تیم کنار گذاشته شد. ایشان فصل قبل با وجوداینکه از فجرسپاسی و مس کرمان پیشنهاد داشت بخاطر نشان دادن غیرت لری خود در شهرداری ماند .

دیدگاه شما