یکشنبه 10 شهریور 1392 - 4:13

عجله تاجگردون برای معرفی استاندار

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: وزیر کشور در انتخاب استانداران و تعامل با نمایندگان مجلس کار سختی خواهد داشت چراکه حدود 90 درصد نمایندگان مجلس به آقای روحانی رای نداده‌اند.

به عبارتی کاندیدای مورد حمایت آنها، آقای روحانی نبوده اما در همین راستا، قاطبه مردم آقای روحانی را انتخاب کردند؛ درنتیجه وزیر کشور اگر بخواهد از تمام گزینه‌های مطرح برای تصدی استانداری استفاده کند روزهای نسبتا دشواری در پیش خواهد داشت.

این مساله از آن جهت برای وزیر کشور آسان نیست که بخواهد اعتدالی را بین نقطه نظرات مردم و نیروهای سیاسی حاضر برای تصدی پست استانداری برقرار کند اما در مورد سخنان وزیر محترم کشور مبنی بر اینکه «هنوز برای تعیین استانداران زمان زیادی باقی است»، باید اذعان داشت با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید تصمیم دارد با سرعت بیشتری برای مشکلات راه‌حل‌های مطلوب بیاید پس حداقل در موضوع انتخاب استانداران باید سریع‌تر تصمیم‌گیری شود چراکه اکثر امور اجرایی کشور در استان‌ها و تحت نظر استانداری‌ها صورت می‌گیرد؛

در واقع استانداران هستند که لیدر جریان تغییر و بهبود اوضاع هستند. به دلایلی که برای همگان مشخص است، استانداران هر دوره پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دچار نوعی بلاتکلیفی وکاهش فعالیت می‌شوند که البته طبیعی است؛ این وضع در مورد استانداران فعلی کشور هم صدق می‌کند.

با توجه به اینکه امسال بودجه اعتبار استان‌ها دیرتر از همیشه دراختیار ارگان‌های اجرایی قرار گرفت و در این شرایط استانداران باید با سرعت بالایی مشکلات اجرایی را حل کنند، نمی‌توانند به واسطه مشخص و ثابت بودن جایگاهشان با سرعت و قدرت عمل کنند. درحالی که مردم انتظارشان از دولت یازدهم این است که تحول جدی در مناسبات اداری و مشکلات کشور ایجاد شود بنابراین شایسته است استانداران دولت یازدهم سریع‌تر مشخص شوند.

از سوی دیگر باید توجه داشت برای اجرای برنامه 100روزه وعده‌هایی داده شده که در راستای تحقق این وعده‌ها، دولت یازدهم نیاز به انسان‌های پرکار و باانگیزه در حوزه اجرایی و مدیریتی استان‌ها به عنوان بازوی اجرایی دولت دارد.

افرادی که قرار است با دولت جدید همکاری کنند، باید توانمند بوده و نشاط بیشتری نسبت به مدیران قبلی داشته باشند لذا باید منتظر بود که تحولی جدی در استانداران دولت صورت گیرد؛ ضمن اینکه فارغ از بحث تغییر استانداران بحث جابه‌جایی استانداران هم مطرح است. اگر استانداری از حوزه مسئولیت خود جابه‌جا شود، بهتر از این است که از گردونه خدمت حذف شود.

برخی استانداران فعلی به دلیل نمایان ساختن علایق سیاسی خود نمی‌توانند در حوزه مسئولیت فعلی ماندگار شوند که امری طبیعی است به همین دلیل جابه‌جایی استانداران می‌تواند کمک بسیاری به بهبود عملکرد آنها داشته باشد اما واقعیتی که بسیار روشن و شفاف است اینکه وزارت کشور امروز وظیفه دشواری برعهده دارد چراکه جمع نقطه‌نظرات نمایندگان اصولگرا و مردم به عنوان حامیان روحانی، تصمیم‌گیری را بسیار سخت کرده است.

یکی از دلایلی که باعث شده تا وزیر محترم کشور در انتخاب استانداران تعلل کند هم شاید همین موضوع باشد. استقلال قوا همیشه یک اصل است اما همکاری و هماهنگی بین قوا همیشه وجود داشته و همواره نمایندگان مجلس پیشنهاداتی برای مدیریت و استانداری حوزه مسئولیت خود داشته‌اند که وزرا هم از این مورد استقبال کرده‌اند. وزیر کشور باید توانمندی‌های نیروهای هر استان را بداند و طبق آن، نیروهای شایسته را انتخاب کند و در این مسیر، از نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان استان هم برای انتخاب بهتر استانداران مشورت بگیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=66689
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اقای تاجگردون  اکثر مدیران فعلی این استان  نه بر اساس لیاقت و توانمندی  بلکه بر مبنی  خط وباند و تملق  و تلبیس این موقعیت های کلیدی را اشغال کرده اند و هم اکنون جهت تطبیق خود با شرایط موجود اقدام به رایزنی  و ارتباط با افراد صاحب نفوذ  از جمله نمایندگان نموده اند شاهد صادق خود شما هستید  که می دانید چه تعداد از این مدیران ضعیف  وسود جو واسطه هایی را به نزدتان روانه کرده اند برای ماندن و …..؟؟؟؟؟در این استان مدیرانی هستند که بارها امتحان خودرا در پست های معا ونت و مدیر کلی داده اند و بر اثر ناتوانی اورا بر کنار کرده اند وچند باره با پارتی  وروش های نا درست دیگر این جایگاه خدمت رسان را غصب نموده اند ..تا کی باید لایقان منزوی و تاکارامدان  حاکم  باشند؟؟؟؟؟

دیدگاه شما