شنبه 2 شهریور 1392 - 12:24

قوای چهارم را برای هاشمی راه اندازی کنید

آیت‌الله مظاهری که علی لاریجانی در ادامه سفر یک روزه خود به اصفهان با حضور در بیت او به دیدارش رفت، خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهتر است به جای جلسه قوای سه‌گانه، جلسه قوای اربعه با حضور هاشمی رفسنجانی تشکیل شود چون این جلسه می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

 

وی به لاریجانی گفت: شما از نظر عقل و گفتار بسیار قوی هستید که طبیعتا در شرایط فعلی اتحاد بین مجلس و دولت بسیار مهم به شمار می‌آید. امیدواریم که در این فضا جلسات قوای سه‌گانه به چهارگانه تبدیل شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: پیگیری می‌کنیم که جلسات سران قوا به صورت مستمر برگزار شود.

 

آیت‌الله مظاهری مجددا تاکید کرد که برگزاری جلسات سران قوای چهارگانه از جلسات مجلس هم مهم‌تر است. پیشنهاد می‌کنم که این جلسات هفته‌ای یک مرتبه یا بیشتر برگزار می‌شود چون در چنین شرایطی می‌توان به خوبی کارها را پیش برد.

منبع: جام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=65020
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گلپایگانی گفت:

    با سلام ضمن عرض ادب و احترام خدمت حضرت ایت الله مظاهری باید به عرض ایشان رسانیده می شد که :

    1- قانون اساسی قوا را سه گانه معرفی می کند نه چهار گانه
    .2- اگر منظور ایشان از قوای چهار م مجمع تشخیص است که باید گفت مجمع یک مرکز مشورتی برای رهبری در سیاست های کلان و محل رفع اختلافات قوه مجریه و مقننه است و دیگر وظایف مشخص شده در قانون و زیر نظر رهبری است و لاغیر و جایگاه اجرایی ندارد
    3- هر گونه تغییری در این امر منوط به انجام کار کارشناسانه و موافقت رهبر معظم انقلاب و برگزاری همه پرسی است . البته در اینکه این مسئله و خواست ایشان قند رادر دل برخی اب می کند شکی نیست اما قانون مداری اصلی است که برای ان هم رهبری و هم ملت ایران سختیهای زیادی را متحمل شده اند 4- تغییر قانون اساسی در صلاحیت مجلس شورای اسلامی نیست یا حداقل مستقیما نیست و از سیاست های کلی نظام است که همانند : مبحث نوع انتخاب ریاست قوه مجریه از ریاستی به پارلمانی و بلعکس از شمول اختیارات ولی فقیه است با تشکر

دیدگاه شما