پنجشنبه 31 مرداد 1392 - 17:19
بسته خبری ویژه بویرنیوز

ماجرای شنود از اتاق وزیر کشور روحانی / تغییر در تیم هسته ای کلید خورد / محکومیت سنگین برای 2 ایرانی در تایلند / مصاحبه قلعه نویی دردسر ساز شد! / ناراحتی شدید دایی از متلک های گل محمدی!

ماجرای شنود از اتاق وزیر کشور روحانی

با گذشت بیش از یک ماه از کشف وسایل شنود از دفتر علی مطهری، وزیر سابق اطلاعات سرانجام واپسین روزهای مسوولیت خود را به پایان رساند، اما توضیح مشخصی در این باره نداد و اکنون با توجه به مواضع روشن حجت الاسلام علوی و این که برخی وزرای کابینه جدید زخم خورده این گونه اقدامات غیرقانونی و حتی غیراخلاقی هستند، امید می رود علاوه بر روشنگری در جامعه، جلوی این گونه اقدامات در جامعه گرفته شود.

 

جلسات رای اعتماد مجلس فارغ از متن و حواشی مختلفش، صحنه ای بود که چشمه ای از انواع شنودها و پرونده سازی محافل خودسر، برای برخی چهره های کشور را به جامعه نشان داد و مشخص شد چگونه برخی با اهداف خاص، در سالهای گذشته به شنود و تصویربرداری و جمع آوری موارد مختلف اقدام کرده اند و در مقاطع حساس برای به کرسی نشاندن اهداف سیاسی خود از آنها بهره می گیرند.

 

اما ماجرای شنود از منزل عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر جدید کشور همزمان با دیگر فشارهای تیم احمدی نژاد بر وی نیز در جای خود شنیدنی است.

 

رحمانی فضلی که وزیر اصولگرای دولت روحانی است، پیش از این رئیس دیوان محاسبات بود که با مشاهده برخی تخلفات بودجه ای دولت احمدی نژاد، آنها را در جامعه بیان می کرد و از همین رو مغضوب دولت گذشته بود.

 

یکی از موارد خبرساز مربوط به رحمانی فضلی، اعلام نظر دیوان محاسبات درخصوص گم شدن هزار میلیار تومان پول در آستانه انتخابات 88 بود که در نهایت نیز با اعمال فشارهای فراوان دیوان محاسبات را مجبور به عقب نشینی کردند و قرار شد این مسئله نیز مانند بسیاری دیگر از مسائل، پشت درهای بسته بررسی شود.

 

اما ظاهرا فشارها بر رحمانی فضلی، فراتر از این بوده و به شنود خصوصی ترین بخش های منزل وی نیز تسری یافته بوده است.

 

گفته می شود در همین فاصله، خانواده رحمانی که منزلشان را عوض کرده و در جریان اسباب کشی متوجه وجود مجموعه ای از دستگاه های شنود و استراق سمع در منزل و حتی قسمتهای بسیار خصوصی نظیر اتاق … خانه می شوند. حتی نزدیکان رئیس سابق دیوان محاسبات و وزیر جدید کشور تعریف می کنند که بعد از نقل مکان به منزل جدید، وی هر زمان به منزل می آید و قصد تعویض لباسهایش را با لباس منزل دارد، سر بالا کرده و از دوستان خواهش می کند برای چند دقیقه چشمهایشان را ببندند تا وی بتواند لباسش را تعویض کند.

 

اگرچه ذکر این گونه موارد، لبخند را هم بر لب می نشاند، اما مسوولان جدید به ویژه وزیر محترم اطلاعات باید بتوانند تلخی این موارد که آرامش و کرامت مردم ایران را هدف قرار داده بود را به شیرینی تبدیل نمایند.

تغییر در تیم هسته ای کلید خورد

خبرگزاری رویترز (reuters) به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد که “علی اصغر سلطانیه” نماینده کنونی ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای، از این جایگاه خداحافظی خواهد کرد ولی تا این لحظه هنوز مشخص نیست که چه کسی جایگزین وی خواهد شد.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز، در صورت تأیید خبر، این اقدام یک هفته پس از تعیین علی اکبر صالحی (وزیر سابق امور خارجه که شخصیتی عملگرا دارد) به عنوان جانشین فریدون عباسی در سازمان انرژی اتمی، از سوی حسن روحانی صورت پذیرفته است.

 

رویترز یادآور شده است که حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران، متعهد به بهبود روابط ایران با جهان خارج شده است.

 

این خبرگزاری تصریح کرد که نمایندگی ایران در وین تا کنون واکنشی به خبر یادشده نشان نداده است.

محکومیت سنگین برای 2 ایرانی در تایلند

دادگاهی در تایلند دو ایرانی را به دلیل دخالت در بمب گذاری علیه دیپلمات های اسرائیلی، به زندان محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این دو ایرانی به ترتیب به زندان ابد و تحمل 15 سال زندان محکوم شده اند. این افراد متهم هستند در بمب گذاری سال گذشته میلادی علیه دیپلمات های اسرائیلی در تایلند دخالت داشته اند.

این دادگاه در جنوب تایلند “علی سعید مرادی” 29 ساله را به دلیل تلاش برای قتل، نگهداری و حمل و نقل مواد منفجره به زندان ابد محکوم کرده است. مرادی به هنگام دستگیری در فوریه 2012، به سمت نیروهای پلیس بمب پرتاب کرد اما انفجار آن منجر به قطع پای وی شد.

متهم دوم علی محمد خزاعی 43 نیز نام دارد که به دلیل همراه داشتن مواد منفجره به صورت غیرقانونی به 15 سال زندان محکوم شد.

سعید مرادی یکی از دو متهم ایرانی در حالی که بر روی صندلی چرخدار در دادگاه حضور داشت در این باره گفت: در آستانه ترک تایلند بودم که بمب هایی را در کمدهای خانه اجاره ای کشف شد و یکی از بمب ها منفجر شد.

دو بمب دیگر نیز هنگامی منفجر شدند که او در حال دویدن بود و قصد داشت آنها را دور بیاندازد ولی انفجار یکی از آنها منجر به قطع پای خودش شد.

پلیس تایلند و کابینه اسرائیل بعد از انفجارهای فوریه 2012 اعلام کردند هدف از بمب گذاری ها دیپلمات های اسرائیلی در تایلند بوده اند.

مصاحبه قلعه نویی دردسر ساز شد!

در حالی که نشست خبری امیر قلعه‌نویی پایان یافته بود یکی از شبکه‌های رادیویی در کنار زمین ورزشگاه آزادی با او مصاحبه‌ای گرفت که از چشم ناظر قرقیزستانی این دیدار دور نبود. ناظر این دیدار با گرفتن عکس از این صحنه و گزارش آن به AFC استقلال را در خطر جریمه چند هزار دلاری قرار داد. مطابق قوانین AFC خبرنگاران تنها در نشست‌های خبری باید از سرمربی تیم سوال بپرسند.

 

در این میان کسرایی، افضلی و سررشته‌داری دقایقی تلاش کردند تا ناظر قرقیزستانی را منصرف کنند. تلاش آن‌ها بی‌فایده بود تا استقلال در آستانه یک جریمه نقدی قرار بگیرد.

ناراحتی شدید دایی از متلک های گل محمدی!

سرمربی پرسپولیس در مورد رویارویی با یحیی گل‌محمدی گفت: این مسئله تاثیری در کار ما ندارد. من و گل‌محمدی از دوران بازیگری تا امروز دوستان خوبی با همدیگر بوده‌ایم. البته من از گل‌محمدی ناراحتم به خاطر تیکه‌هایی که می‌اندازد. متاسفانه او اوایل در مورد پرسپولیس حرف زد و چند بار هم تیکه انداخت. اگر قرار بر تیکه انداختن باشد همه می‌دانند که من می‌توانم بهترین تیکه‌ها را بیندازم اما بازی فردا مطمئنا دور از حاشیه خواهد بود و این حرفها بر دوستی سالیان زیاد من و گل‌محمدی اثر نمی‌گذارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=64695
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرشید رحیمی گفت:

    بویر جان خشوم وت ایا که همیشه به روزی – مرسی

دیدگاه شما