سه شنبه 29 مرداد 1392 - 15:40

سخنان محمد علي وكيلي اردوگاه افراطيون را به لرزه درآورد + عكس

محمد علي وكيلي مدير مسئول روزنامه ابتكار در سخناني كه تقريبا حرف دل بسياري از مردم نيز بود گفت كه مجلس تحت تاثير اقدامات سازمان يافته گروه خاص قرار نگرفت.

به گزارش بويرنيوز، وكيلي در گفتگويي با بیان اینکه “در جریان روند بررسی صلاحیت وزرا در مجلس یک دو قطبی بوجود آمده بود”، گفت: یک اقلیت سازمان‌یافته که همواره اعلام مخالفت می‌کردند و به مانند دم خروس بودند، در مجلس بوجود آمده بود.

محمدعلی وکیلی در اين گفتگو، با بیان اینکه “پخش جلسات علنی رای اعتماد به وزرا از طریق صداوسیما و در جریان قرار گرفتن مردم اقدامی مثبت بود”، اظهار کرد: پخش مستقیم این جلسات موجب شد که وزن سیاسی و فکری نمایندگان مجلس برای مردم مشخص شود.

وی با بیان اینکه “میزان کارشناسی بودن نطق‌ها – چه در موافقت و چه در مخالفت با وزرای پیشنهادی – در این جلسات تقریبا بر مردم مشخص شد”، گفت: در مجلس شاهد بوجود آمدن یک دو قطبی بودیم؛ یکی از قطب‌ها شامل یک اقلیت سازمان‌یافته بود. افرادی در این اقلیت قرار داشتند که همواره اعلام مخالفت می‌کردند. این افراد مانند دم خروس بودند و این در حالی است که خود خروس که لیدر این جریان مخالف در مجلس به حساب می‌آمد همواره پنهان بود ولی اراده‌اش توسط تعداد محدودی از نمایندگان به اشکال مختلف و با ادبیاتی غیرقابل تامل برای اکثریت مردم بروز پیدا کرد.

وکیلی ادامه داد: در مجلس صحبت‌هایی از سوی این اقلیت مطرح می‌شد که با شعار اعتدال تناسبی نداشت و بخش‌هایی از این صحبت‌ها برای مردم قابل هضم نبود.

این فعال رسانه‌ای افزود: از نظر کمیت نیز موافقان تعداد قابل توجهی بودند و آنطور که مشاهده کردیم، دفاعیات شخص وزرا از خودشان بسیار کارشناسی‌تر و تاثیرگذارتر از دفاعیاتی بود که نمایندگان موافق با آنها طی نطق‌هایی مطرح می‌کردند.

وی با اشاره به پخش مستقیم این جلسات نیز گفت: پخش جلسات رای اعتماد وزرا در صداوسیما موجب شد که تفاوت قضاوت مردم از مجلس با عملکرد مجلس مشخص شود، چراکه اگر امروز از مردم کوچه و بازار در مورد عملکرد مجلس در آن جلسات بپرسیم، آنها در مقابل یک یا دو نفر از افرادی که رای اعتماد نگرفتند با تعجب برخورد می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار ادامه داد: مجلس نشان داد که خیلی تحت تاثیر اقلیت افراطی قرار ندارد، گرچه از مجلس انتظار عدالت و کارشناسی بیشتر و همچنین کلامی متناسب‌تر با شأن مجلس می‌رفت اما رای به پانزده نفر از هجده نفر هم رای قابل قبولی است.

اما ظاهر اين سخنان به مذاق بعضي ها خوش نيامد و سايت جهان نيوز وابسته به علي زاكاني كانيداي رد صلاحيت شده رياست جمهوري و وابسته به جريان پايداري سخنان وكيلي را اهانت به مجلس دانست.

اين سايت با انتخاب تيتر غلط انداز ” اهانت كم سابقه به مجلس” در ذهن مخاطب چنين تداعي نمود كه ظاهرا وكيلي قصد مقابله با منتخبان ملت در مجلس را دارد.

اين سايت در ادامه مطلب خود مي نويسد:

حضور مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب ابتکار در پاستور در حالی اتفاق افتاده است که وی صبح امروز در مصاحبه ای با ایسنا نشان داد که بشدت تحت تاثیر افراطیون اصلاح طلب است و دیدگاه های تندی درباره ارکان کشور از جمله مجلس شورای اسلامی دارد.

 

cd

وی در این مصاحبه در سخنانی تامل برانگیز ضمن توهین آشکار به نمایندگان مردم در مجلس، آنان را فاقد پایگاه مردمی ذکر کرده و مدعی شده است که ملت از رای آنان متعجب شده اند.
او با بیان اینکه “پخش جلسات علنی رای اعتماد به وزرا از طریق صداوسیما و در جریان قرار گرفتن مردم اقدامی مثبت بود”، اظهار کرد: پخش مستقیم این جلسات موجب شد که وزن سیاسی و فکری نمایندگان مجلس برای مردم مشخص شود.

وکیلی با بیان اینکه “میزان کارشناسی بودن نطق‌ها – چه در موافقت و چه در مخالفت با وزرای پیشنهادی – در این جلسات تقریبا بر مردم مشخص شد”، گفت: در مجلس شاهد بوجود آمدن یک دو قطبی بودیم؛ یکی از قطب‌ها شامل یک اقلیت سازمان‌یافته بود. افرادی در این اقلیت قرار داشتند که همواره اعلام مخالفت می‌کردند. این افراد مانند دم خروس بودند و این در حالی است که خود خروس که لیدر این جریان مخالف در مجلس به حساب می‌آمد همواره پنهان بود ولی اراده‌اش توسط تعداد محدودی از نمایندگان به اشکال مختلف و با ادبیاتی غیرقابل تامل برای اکثریت مردم بروز پیدا کرد!

وکیلی ادامه داد: در مجلس صحبت‌هایی از سوی این اقلیت مطرح می‌شد که با شعار اعتدال تناسبی نداشت و بخش‌هایی از این صحبت‌ها برای مردم قابل هضم نبود!

این فعال رسانه‌ای افزود: از نظر کمیت نیز موافقان تعداد قابل توجهی بودند و آنطور که مشاهده کردیم، دفاعیات شخص وزرا از خودشان بسیار کارشناسی‌تر و تاثیرگذارتر از دفاعیاتی بود که نمایندگان موافق با آنها طی نطق‌هایی مطرح می‌کردند.

وی با اشاره به پخش مستقیم این جلسات نیز گفت: پخش جلسات رای اعتماد وزرا در صداوسیما موجب شد که تفاوت قضاوت مردم از مجلس با عملکرد مجلس مشخص شود، چراکه اگر امروز از مردم کوچه و بازار در مورد عملکرد مجلس در آن جلسات بپرسیم، آنها در مقابل یک یا دو نفر از افرادی که رای اعتماد نگرفتند با تعجب برخورد می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار ادامه داد: مجلس نشان داد که خیلی تحت تاثیر اقلیت افراطی قرار ندارد، گرچه از مجلس انتظار عدالت و کارشناسی بیشتر و همچنین کلامی متناسب‌تر با شأن مجلس می‌رفت اما رای به پانزده نفر از هجده نفر هم رای قابل قبولی است!

به گزارش بويرنيوز اين در حالي است كه خبرگزاري اصولگراي تسنيم هم به رفتار برخي از نمايندگان در جريان راي اعتماد به وزرا خرده گرفت و با مطلبي تحت عنوان ” انتقاداتی به رفتارهای “آنلاین” در مجلس/ زشتی‌هایی که به زیبایی جلسات رای اعتماد لطمه زد” به رفتار برخي نمايندگان پرداخت.

تسنيم در ادامه آورده است،

چند روز گذشته و اوج گرفتن دوران کاری نمایندگان در بهارستان برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، بهانه‌ای را به وجود آورده که به آسیب‌شناسی برخی عملکرد نمایندگان و البته پدیده‌های جالب مجلس که این روز‌ها به صورت مستقیم از سوی مردم نیز مشاهده شد، پرداخته شود.

1- به کار گیری ادبیات ناپسند و اتهام زنی پشت تریبون مجلس

روز اول کاری نمایندگان برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی همراه با ادبیات تندی از جانب نمایندگان بود تا جایی که تعدادی از نمایندگان در مخالفت با کلیات کابینه و وزرای پیشنهادی از تعابیر نه‌چندان مناسبی استفاده کردند. “دستمالکش” خواندن یک نماینده، تهمت دریافت پول‌های چند صد میلیونی برای نشریه تمام رنگی و برخی تهمت‌های اثبات نشده دیگر به یکدیگر، برگزاری جلسات نمایندگان با وزرا در خارج از مجلس، اتهام حمایت از وزرا به خاطر دریافت پول، “حرافی‌””” خواندن اظهارات یک وزیر پیشنهادی و … بخش کوچکی از پروسه ناپسند ادبیاتی و اتهام‌زنی نمایندگان بود.

نمایندگان در بررسی صلاحیت دیگر وزرا با ورود به روزهای دوم و سوم با منطق بهتر و صحبت‌های با سند و مدرک استفاده کردند و این کار فضا را قدری عوض کرد اما تندروی‌ها و تعابیر مختلف و از آن سو، برخی صحبت‌های بدون سند وزیران پیشنهادی که باعث می‌شد سیل تکذیبیه‌ها به مجلس سرازیر شود، فضا را از حالت مطبوع خود خارج می‌کرد.

روز سوم اما علی لاریجانی رییس مجلس قبل از برگزاری جلسه علنی در جلسه‌ای غیر علنی توصیه‌هایی را به نمایندگان مطرح کرد و از آن‌ها خواست با ادبیات ناپسند در تریبون مجلس که البته به صورت برنامه زنده تلویزیونی به خانه‌های مردم نیز راه یافته بود، صحبت نکنند. تعابیر و اتهامات البته تنها شامل حال وزرا نمی‌شد و برخی نمایندگان که نظرات متفاوتی نسبت به کابینه داشتند، به جای بحث درباره کابینه، به بحث و اتهام زنی به یکدیگر می‌پرداختند که در روزهای بعدی از شدت این اتهامات و عملکرد‌ها کاسته شد.

2- جنگ پارلمانی

یکی از موارد قابل توجه مجلس که البته کمتر در تصاویر تلویزیونی مخابره شده از مجلس دیده می‌شد ولی نگاه خبرنگاران پارلمانی را به خود جذب می‌کرد، دعواها و بلند بلند تذکر دادن‌ها و یا ریشخند سایر نمایندگان در مجلس بود. گرچه این دعوا‌ها و تشنج‌ها زیاد هم به محورهای مهم حاشیه‌ای مجلس تبدیل نشد و بازتاب بیرونی پیدا نکرد، با این حال وقت زیادی از مجلس گرفت. نکته جالب توجه نیز درگیریهای به وجود آمده بین نمایندگانی بود که هر کدام با اتهامی، به درگیری لفظی با دیگری می‌پرداخت.

از اتهام زنی‌های رسایی و جلالی به یکدیگر در صحن علنی مجلس بگیرید تا نطق جنجالی بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد که واژه “چماق لری‌”اش به پدیده رای اعتماد کابینه یادهم تبدیل شد، تا دعوای دو تن از نمایندگان در حاشیه بررسی صلاحیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همگی نمایشی از اختلاف نظر‌ها بود که به درگیری کلامی ختم می‌شد.

3- سر و صدا و شلوغی مجلس

رییس مجلس، وزرای پیشنهادی، ناطقانی که برای موافقت و یا مخالفت با وزیری صحبت می‌کردند و رییس‌جمهور که برای حمیات از وزرای پیشنهادی به مجلس رفته بود، همگی “حداقل یکبار” از نمایندگان خواستند که سر جای خود نشسته و به نطق‌های ناطقان گوش کنند. نمایندگان البته همیشه مشغول لابی و رایزنی برای جمع‌آوری رای از بین همکارانشان در جلسات علنی مجلس هستند و این گعده‌ها و دور هم جمع شدن‌ها تنها مختص به صحن علنی مجلس نیست اما همین شلوغی‌ها و‌گاه صدای بلند تذکر دادنهای نمایندگان برای دقایقی صحن علنی مجلس را به هم می‌ریخت و باعث می‌شد رییس‌مجلس به نمایندگان هشدار دهد که در صورتی که سر جای خود ننشینند، اسمشان را از تریبون مجلس بلند صدا می‌زند!

البته یکبار نیز رییس‌جمهور کشورمان به این سرو صدا‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه او نیز خودش زمانی نماینده بوده و می‌داند تمام این رایزنی‌ها برای نمایندگان لازم است، سعی کرد در شرایطی که به رای نمایندگان برای کابینه‌اش نیاز دارد، از نمایندگان ایراد نگیرد که چرا دور وزرا جمع شده‌اند و توجه به مباحث مطرح شده در صحن نمی‌کنند. او حتی یکبار این مسئله را نیز بیان کرد که نمایندگان با وجود رایزنی‌ها و صحبت‌هایی که می‌کنند، حواسشان به نطق‌های مطرح شده نیز هست!

به گزارش اما پخش بدون مجوز برخي نامه ها و اسناد محرمانه كه انتشار آن توسط نمايندگان در مجلس غير قانوني است از ديگر نقشه هاي نمايندگان وابسته به جبهه پايداري براي عدم راي اعتماد مجلسيان به گزينه هاي وزارت شد.

در همين خصوص انتشار برخي نامه ها و اسناد عليه نجفي در مجلس موجب شد تا اعتماد مجلسيان نسبت به ايشان كم شده و در نتيجه نتواند اعتماد نمايندگان مردم را جلب كند كه البته اين كار توسط رياست مجلس مورد تذكر جدي نيز قرار گرفت.

اين در حالي است كه حتي اخباري مبني بر تلاش پايداري ها مبني بر عدم راي اعتماد به تمام وزرا منتشر شد و هر چند اين خبر توسط اين گروه تكذيب شد اما در ادامه لج بازي و كارشكني اين اقليت افراطي در مجلس موجب شد تا نمايندگان به شبهه بيفتند و در نتيجه اظهارات محمد علي وكيلي منطبق با منطق است .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=64166
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقايان بويراحمدي خيلي ذوق زده نشوند، آقا نورالديني از جوانان كهگيلويه نيز تا مدتي قبل مسئول اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري بودند. به نظر نمي رسد كه اين مسئولي كم اهميتت، اين همه شادي داشته باشد. آن هم براي استان دلاور خيزي چون كهگيلويه و بويراحمد

    • رضا گفت:

      \ جناب وکیلی یکی از بزرگترین تحلیلگران است

    • پارت... گفت:

      اقای نورالدینی ازافتخارات استان بوده وهست ولی..
      ایشان دبیر شورای اطلاع رسانی نهادریاست جمهوری بودند در حالی که وکیلی گزینه معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی رییس جمهور هستند
      خاطرنشان می کند اقای دکتر وکیلی مدیرعاملی بزرگترین مجموعه رسانه ای کشوریعنی خبرگزاری دولت شامل روزنامه های ایران    ایران دیلی   الوفاق   ایران ورزشی و خبرگزاری ایرنا را هم همین چندروز پیش به دلخواه نپذیرفت 

    • کبگیان گفت:

      متاسفم برای خودت و دیدگات ادم باید خیلی کم داشته باشه که نگاه اینچنین یه مسائل ملی داشته باشه……………….

  2. ناشناس گفت:

    دکتر وکیلی بزرگترین جریان شناس سیاسی کشور هستند.

  3. ناشناس گفت:

    عکسش نشون میده خیلی کم داره

    • ناشناس گفت:

      دقیقا موافقم

    • ناشناس گفت:

      بدترین راه رو برای عقده گشایی انتخاب کردی چراکه توهین شما و امثال شما نتیجه عکس داره.دکتر وکیلی اگر در دولت هم هیچ پستی نداشته باشه باز از افتخارات استان هستند.در دوره های گذشته هم ایشون مستقل و با اقتدار عمل کردند،من به نوبه خودم از خواندن مطالب ایشون به همچین هم استانی میبالم و افتخار میکنم.

  4. علیزاده گفت:

    واقعا بعضی از مردم چرا انقدر کج اندیش و کوتاه فکر هستند که با شنیدن همچین موفقیتی برای استان بجای حمایت و خوشحالی انقدر تخریب می کنند. آیا آنها نمی دانند تا این موفقیت ها برای استان پیش نیاید استان از محرومیت خارج نمی شود!!!با این پست دکتر وکیلی استان از فقر سیاسی_فرهنگی خارج می شود.

دیدگاه شما