شنبه 26 مرداد 1392 - 13:40

پشت پرده آتش سوزی‌ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

 

رئیس اداره منابع طبیعی لنده گفت: بیش از یک هکتار از اراضی پارک جنگلی اطراف اداره منابع طبیعی لنده طعمه حریق شد که پس از یک ساعت و نیم تلاش نیروهای منابع طبیعی مهار شد.

خسرو محمدی  به فارس خبرداد: بیش از یک هکتار از پارک جنگلی شهرستان لنده طعمه حریق شد.

وی افزود: آتش سوزی‌ها می‌توانند توسط عوامل طبیعی یا عوامل انسانی ایجاد شده، که در این میان نقش عوامل جوی در وقوع و گسترش آتش سوزی نیز مهم است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی لنده گفت: متاسفانه در پی سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی معتادان و استعمال مواد مخدر در پارک جنگلی کنار اداره منابع طبیعی مبنی بر خاموش نکردن آتش و ایجاد حریق در محوطه این پارک بیش از یک هکتار از اراضی این پارک طعمه حریق شد.

محمدی عنوان کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون این دومین آتش سوزی است که در سطح حوزه استحفاظی شهرستان لنده به وقوع می‌پیوند.

 

وی افزود: با توجه به وزش باد هنگام آتش سوزی در این منطقه و گسترش آتش سوزی به دامنه درختان بید، چندین درخت در آتش سوخت.

محمدی گفت: حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی در محل حادثه  و  کمک نیروهای بومی آتش سوزی مهار شد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه آتش سوزی مقدار یک هکتار از پوشش مرتعی و گیاهان خشک اطراف پارک طعمه حریق شد که اشتباهات انسانی تنها عامل آتش سوزی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده در پایان اظهارداشت: از نیروی انتظامی شهرستان لنده انتظار داریم تا نسبت به گشت‌زنی خود در اطراف پارک جنگلی بیشتر حساسیت نشان دهد و محل پارک را برای معتادان ناامن کند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروندان شهر لنده گفت:

    باید از مسئول منابع طبیعی لنده و نیروهای این اداره تقدیر و تشکر شود.

دیدگاه شما