جمعه 25 مرداد 1392 - 12:18

کدام نمایندگان باعث بی اعتمادی مجلسیان به نجفی شدند؟ / تلاش غلامرضا تاجگردون برای رای نیاوردن دکتر نجفی + سند

گروه سیاسی / کیمیا پاشایی : محمد علی نجفی گزینه دکتر روحانی برای وزارت آموزش و پرورش بود و تنها با اختلاف یک رای نتوانست سکاندار این وزارت خانه باشد، ظاهرا تلاش ها و شبهات ایجاد شده توسط برخی از نمایندگان موجب شد تا نجفی نتواند رای اعتماد از مجلس بگیرد.
به گزارش بویرنیوز، از آنجا که نجفی بک اصلاح طلب محسوب می شود تلاش ها و شبهات نمایندگانی همچون تاجگردون که خود را اصلاح طلب می دانند موجب شد تا این شبهات برای سایر نمایندگان حجت باشد و در روز آخر هم تلاش های نمایندگانی همچون کوچک زاده و رسایی برای رای نیاوردن نجفی قابل توجه بود.
محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره سوالات تعدادی از نمایندگان، توضیحاتی ارائه کرد.

11 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از وی خواسته‌اند تا در مورد شبهاتی که برای نمایندگان درباره تغییرنام میدان 9 دی و مسائل دیگری که در نطق روز گذشته این وزیر پیشنهادی مطرح شد، توضیحاتی را ارائه دهد.

 

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر نجفی

وزیر محترم پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

با سلام

پس از دفاعیات جنابعالی مطالبی در صحن علنی مطرح گردید که شبهاتی برای نمایندگان محترم که ضرورت دارد با اطلاع کامل رای دهند، ایجاد کرده است.

لطفا در ارتباط با موارد زیر به صراحت و شفاف اطلاع‌رسانی فرمایید:

1- ایراد فرمودید نام میدانی که قرار بود به 9 دی تغییر یابد قبلا به نام آیت‌الله حق‌شناس بوده و به حرمت نام ایشان با تغییر نام مخالفت کرده بودید.

دوستان مدعی شده‌اند این میدان قبلا به نام مالکی به نام حق‌شناس بوده و ارتباطی با مرحوم آیت‌الله حق‌شناس نداشته.

2- نامه سرگشاده‌ای منتشر گردید که نام جنابعالی به همراه تعداد دیگری در ذیل آن آمده است که در این نامه که به مراجع عظام منتشر شده است نکاتی مطرح شده که مطابق اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اهانت به ساحت مقدس نظام کرده است. مزید استحضار این نامه به تاریخ 26 جولای 2009 مصادف با 4 مرداد 1388 می‌باشد.

غلامرضا تاجگردون، غلامرضا اسداللهی، هادی قوامی، سیدهادی حسینی، محمود نگهبان سلامی، بهروز نعمتی، علیرضا سلیمی‌، محمدعلی مقیمی، علی مطهری، سبحانی‌فر، عباس صلاحی.

پاسخ محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با تشکر از لطف شما عزیزان عرض می‌شود:

1- بنده در زمان طرح بحث، میدان را به نام آیت‌الله حق‌شناس می‌شناختم و این استنباط متکی بر نظر جمع بزرگی از مردم محل بود.

علاوه بر آن نامه در مورخ 17 اسفند 1389 فرماندار محترم تهران در این مورد که با تغییر نام میدان آیت‌الله حق‌شناس مخالف است و تقاضای تجدیدنظر کرده است، موید جهت استنباط بنده در آن زمان است.

2- نامه مورد اشاره را نه تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم. این ترفند برخی سایت‌های هدایت شده خارج از کشور است که مطالبی برعلیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند.

والله اعلم

محمدعلی نجفی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63026
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باران گفت:

    سلام بویر جان،
    با تشکر از انتشار این خبر. اقای تاجگردون عزیز چرا با ما چنین کردی انهایی که به شما رای دادن این را می خواستن. به ما و به خواست ملت ایران بد کردی. به راستی در این جاده هاست که ماهیت واقعی افراد مشخص می شود.

  2. ناشناس گفت:

    عزیزان چرا این نامه را وارونه جلوه می دهید این نامه در حمایت و جذب بیشتر نمایندگان بوده و تاج گردون مطهری و تابش مثلثی بودند که سعی در اعتماد مجلسیان به همه ی وزرا داشتند و در صدد رفع ابهام و نامه های منشتر شده از طرف عده ای خاص در مجلس بوده اما چه کنیم که خداوند تبارک تعالی نیز می فرماید “صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ «آنها کر و لال و کورند؛لذا از راه خطا باز نمی‌گردند»”. بویر نیوز تحلیل اشتباه خود را به مردم تلقین نکنید

  3. حسین گفت:

    به طور قطع نشانه های فرصت طلبی تاجگردون روز به روز آشکارتر می شود. مقاله قبلی در همین سایت در زمینه اصلاح طلبی یا غیراصلاح طلبی ایشان نشان داد که تاجگردون هرکجا منفعت خودش باشد موضعگیری می کند. به جد بعضی از طرفدارانش در علوم پزشکی یاسوج هم رفتاری شبیه خودش دارند و بسیار رفتارهای عجیب و غریب دارند. خواسته موکلینش برایش اهمیتی ندارد. باز درود بر زارع که با درک خواسته موکلینش تصمیم های خوبی میگیرد

  4. بويراحمد گفت:

    حاج زارع تدبيري انديشيد تا نجفي قبول نشد !

  5. پرویز گفت:

    اصولا تاجگردونها در نعل وارونه زدن استادند

  6. فرخ گفت:

    با سلام .آقاي نجفي مثل آقاي زنكنه كه محبوب همه مخصوصا كارمندان شركت نفت بودند محبوبترين فرد در بين فرهنكيان بود و اين بواسطه عملكرشان بود متاسفانه آقايون خراب كردند و بر خلاف صحبتهاي خود كه حامي رفاه مردم هستند عمل كردند

    • تویی که میشناسمت.. گفت:

      سلام فرخ جان.اگه اصل برشایسته سالاری باشه کارنامه ایشان وهمچنین عملکردش رو مطالعه بفرما.
      همین بس که باعث وبانی بدبختی یه نسل ازمحصل های ما ایشان بودندبا ترح کذایی نظام جدیددراموزش وپرورش

  7. صدف گفت:

    من شخصا قول میدهم که اقای حاج زارعی یک نماینده مخلص و دلسوز استان میباشد. اما حیف حیف حیف مسئولهای دفتر ایشان خیلی خیلی ضعیف تشریف دارند؟ اما بر خلاف از دفتر اقای تاجگردون .والسلام التماس دعا

  8. دانشجوی عمران گفت:

    این تاکتیکی بود از سوی اصلاح طلبان مجلس برای اسنتطاق از دکتر نجفی رای اقناع برخی از نمایندگان معترض.            حالا چرا خدمت را خیانت تعبیر می کنید؟

  9. يار دبستاني گفت:

    خيلي زرنگي بوير نيوز؟؟؟؟ تاجگردون و مطهري مي خواستند بدينوسيله فرصتي براي تطهير نجفي پيدا نمايند و نه اينكه عليه وي متن بنويسند. جالب آنكه مطهري فقط از يك وزير حمايت كرد و آن هم نجفي بود

  10. شیرزاد گفت:

    در پاسح به یار دبستانی:
    شما خیلی زرنگی، مطهری در دفاع از نجفی صحبت نکرد. اقای عثمانی و زارعی و…صحبت کردند.

  11. lمنافی گفت:

    نمایندگانی که بدون توجه به نظرات مردم به بهترین وزیر پیشنهادی رای اعتماد ندادندفقط نام نمایندگی را یدک می کشند .ننگ بر چنین افرادیکه دل جامعه فرهنگی را به درد اوردند.

  12. مجیدوند گفت:

    ای کاش لیست افرادی که رای منفی دادندمشخص شود تا مردم حوزه های انتخاباتی دیگر به چنین افراد مریضی رای ندهند

  13. بیرف گفت:

    خانواده تاجگردون برای ……… گاههی ژست اصولگرایی و گاهی ژست اصلاح طلبی می گیرند.

  14. بابا گفت:

    درود بر شما ای مردخدا که بعد ازتواموزش پرورش به دست وزیران کارنبلد ویرانه شد به خصوص در8سال گذشته

  15. یازهرا گفت:

    تاج گردون اگر اینکار کرده به تاریخ خواهد پیوست ..دیگر مردم گول اصلاح طلبی او را نخواهند خورد

  16. قروووو گفت:

    بویر از اینکه وزیر مورد دفاع زارعی رای نیاورده داره می سوزه

    خیلی تابلو داری تیتر می زنی بویر

  17. جعفر گفت:

    از وزیران پیشنهادی بسیار قوی و واقعا باید با ارا بالا قبول میشد.اقای تاجگردون کم کم داره جایگاهشو در استان از دست میده.و شما بویر نیوز خیلی سلیقه ای داری عمل میکنی فک کنم زمانی بیاد که بازدید کنندگانتون را از دست بدین.ما که رفتیم.

  18. طرف دار مردم گفت:

    آقای تاجگردون این نامه به ما نشان داد که شما هیچ اهمیتی به شهروندان خود نمیدهید چرا که بسیاری از مردم و خاصه فرهنگیان با وزارت آقای نجفی موافق بوده اند متاسفانه فرصتی برای جبران باقی نمانده

    • ناشناس گفت:

      بابا جان قضیه چیز دیگری بود شما دارید اشتباه فکر می کنید شما که از جو مجلس که برخی اقایان پایداری ایجاد کرده بودند خبر ندارید. روزنامه ی شرق اعتماد و آرمان روز شنبه را نگاه بندازید قضیه رو متوجه می شید. با احترام به بویر فکر می کنم که یا اشتباه تحلیل دارید یا مغرضانه درصدد تخریب تاجگردون قدم می گذارید

دیدگاه شما