سه شنبه 22 مرداد 1392 - 14:58

از پرسپولیس می روند و ستاره می شوند

روزنامه تماشا: گلزنی کریمی و قاضی و نمایش خوب انصاری فرد در هفته چهارم لیگ برتر، دوباره بحث درخشش بازیکنان یا مربیانی که از پرسپولیس رفتند را مطرح کرده است. بعد از جدایی افشین قطبی از پرسپولیس، مربیان و بازیکنان این تیم هر سال به صورت مقطعی تغییر کرده اند.

بسیاری از ستاره های فوتبال ایران زمانی که پیراهن پرسپولیس را پوشیدندموفق نبودند و بعد جدایی از این تیم دوباره ستاره شدند. خیلی از بازیکنان جوانی که در پرسپولیس فرصت بازی پیدا نکردند هم در دیگر تیم های لیگ برتر خودشان را نشان دادند. آخرین نمونه روح الله سیف اللهی بود که بعد از یک فصل نیمکت نشینی در پرسپولیس یکی از بازیکنان اصلی داماش شده است.

علی کریمی

کاپیتان سابق پرسپولیس بعد از چند ماه حضور در شالکه 04 آلمان، در لیگ یازدهم دوباره به پرسپولیس بازگشت. او فصل اول عملکرد خوبی داشت و با 11 گل و 9 پاس گل بهترین گلزن و پاس گل دهنده تیمش بود.

کریمی در لیگ دوازدهم افت فاحشی داشت. او در 7 هفته اول به صورت نامنظم در ترکیب پرسپولیس قرار می گرفت و بعد از آن هم تا نیم فصل به خاطر اختلاف با رویانیان و ژوزه کنار گذاشته شد.

او در نیم فصل دوم به پرسپولیس برگشت اما بعد از 3 هفته دوباره مصدوم شد و فقط یک بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی برای تیمش به میدان رفت. فصل برای کریمی با یک گل و یک پاس گل تمام شد.

او در همین 4 هفته لیگ سیزدهم با پیراهن تراکتورسازی دو گل زده و یک پنالتی گرفته است. دو گلی که دو برد تراکتورسازی در این فصل مقابل ذوب آهن و سپاهان در اصفهان را به ارمغان آورد.


کریم انصاری فرد

انصاری فرد به عنوان آقای گل لیگ برتر به پرسپولیس پیوست اما فقط در 6 بازی لیگ برای این تیم گل زد. او در پایان فصل به خاطر اینکه دیر تصمیم به تمدید قرارداد گرفت، توسط دایی کنار گذاشته شد و به تراکتورسازی پیوست.

از پرسپولیس می روند و ستاره می شوند

مجوز بازی او در هفته دوم صادر شد و هفته سوم مقابل ذوب آهن برای اولین بار در ترکیب تیم جلالی قرار گرفت. او مقابل ذوب آهن یک گل زد و دو پاس گل داد تا سهم ویژه ای در پیروزی تیمش داشته باشد. انصاری فرد در بازی با سپاهان هم ستاره تیمش بود و چند موقعیت خوب برای دیگر بازیکنان تراکتورسازی ساخت.


محمد قاضی

مهاجم سابق ذوب آهن در پرسپولیس مهاجم ذخیره بود و فقط 8 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت. قاضی این فصل به استقلال پیوسته و در هر 4 بازی یکی از بازیکنان اصلی تیم قلعه نویی بوده. قاضی در این 4 بازی، 2 گل زده و یک پاس گل داده است.

از پرسپولیس می روند و ستاره می شوند


رحمان احمدی

احمدی بعد از یک فصل حضور در سپاهان، با نظر دایی پرسپولیسی شد اما معمولا روی نیمکت می نشست و در بیشتر بازی ها علیرضا حقیقی دروازه بان پرسپولیس بود. رحمان احمدی در پایان فصل از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان بازگشت.

احمدی در لیگ یازدهم دروازه بان سپاهان بود و به قهرمانی لیگ برتر رسید. او سال قبل و بعد از اختلاف کی روش با رحمتی، تبدیل به دروازه بان اول تیم ملی شد و می تواند در جام جهانی هم شماره یک تیم ملی باشد.

از پرسپولیس می روند و ستاره می شوند


ابراهیم توره

توره که در تست 4 تیم ایرانی رد شده بود، لیگ هفتم در پیکان پدیده لیگ برتر بود و در لیگ هشتم پیراهن پرسپولیس را پوشید. توره بعد از یک فصل نسبتا ناموفق در پرسپولیس و قرار گرفتن در رده پنجم لیگ برتر، راهی سپاهان شد. او در دو فصل 36 گل برای سپاهان زد و هر دو فصل، قهرمان لیگ برتر شد. بعد از آن به عجمان و سپس موناکو فرانسه رفت و فصل پیش با پیراهن موناکو، آقای گل لیگ فرانسه شد.


زلاتکو کرانچار

سرمربی پرسپولیس در لیگ نهم، 21 هفته روی نیمکت سرخپوشان نشست. او در این 21 مسابقه 8 برد، 9 تساوی و 4 شکست بدست آورد و تیم سوم لیگ برتر بود. با این وجود حبیب کاشانی کرانچار را کنار گذاشت و با دایی آخر فصل چهارم شد. بعد از جدایی از پرسپولیس، کرانچار در تیم ملی مونته نگرو نتایج خوبی گرفت و مدتی بعد به جای بوناچیچ روی نیمکت سپاهان نشست. کرانچار سال اول با سپاهان به قهرمانی لیگ برتر و سال دوم به قهرمانی جام حذفی ایران رسید و هنوز سرمربی این تیم است.

از پرسپولیس می روند و ستاره می شوند
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=62342
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما