چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 11:54

واکنش وزارت امور خارجه آمریکا به اظهارات روحانی

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که روی کار آمدن حسن روحانی فرصتی است تا ایران به سرعت در جهت رفع نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌یی خود حرکت کند، اما آمریکا می‌خواهد شاهد اقدامات تهران در این‌باره باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز؛ جنیفر پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که تحلیف حسن روحانی که روز یکشنبه در ایران سوگند ریاست جمهوری یاد کرد، فرصتی است تا ایران به سرعت برای رفع نگرانی‌های عمیق جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی آن‌ها اقدام کند.

وی افزود که با این حال «گام‌هایی وجود دارد که لازم است برداشته شود تا به تعهدات بین‌المللی آن‌ها عمل شود و راه حلی مسالمت‌آمیز برای مساله پیدا شود و توپ در زمین آن‌هاست.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روحانی مبنی بر این‌که «برای حل مساله هسته‌یی جدی است و آماده است به مذاکراتی جدی و اساسی وارد شود» گفت: ما می‌خواهیم شاهد گام‌های قابل قبولی برای رفع نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌یی باشیم.

آن‌چه «نگرانی» خوانده می‌شود، در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی خود تاکید داشته و اعلام کرده است که این برنامه را برای رفع نیازهای مشروع صلح‌آمیز خود دنبال می‌کند و سلاح هسته‌یی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما