چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 11:28
خواندني‌هاي منتشر نشده سينماگران؛

گران قيمت‌ترين بازيگر دهه 70 / بازيگري مشهور كه از دو سالگي بازي مي‌كند+تصاوير

رازهاي نهفته در ميان سينماگران كه تنها مختص به خودشان است.
به گزارش خبرنگار بويرنيوز، سينماگران به غير از كار حرفه‌اي خود رازهايي دارند كه كمتر به آنها توجه شده و يا تنها سوژه داغي براي برخي از افراد محسوب مي‌شود،‌ نكته جالب اين است كه در اين بين كساني هستند كه علاقمند به دانستن رازهاي هنرمندان موردپسند خود هستند، به همين منظور اشاره‌اي به بخشي از آنها كرده‌ايم.
-“شهلا رياحي” سال 1335 و در سن 30 سالگي با ساخت فيلم “مرجان” اولين كارگردان زن تاريخ سينماي ايران لقب گرفت،‌ او چند سالي است بازنشستگي خود را از فعاليت‌هاي هنري اعلام كرده است.
– مرحوم “هوشنگ اميرفضلي” به شدت مخالف حضور پسرش “ارژنگ اميرفضلي” در عرصه دوبله و بازيگري بود و چندين بار مانع حضور او در اين حيطه‌ها شد.
-“داريوش مهرجويي” براي ساخت فيلم “گاو” مشكل سرمايه داشت و به همين دليل مجبور به ساخت فيلم تجاري و كم‌ارزش “الماس33” شد تا با سود آن هزينه ساخت “گاو” را تأمين كند.
-“پرويز پرستويي” براي ديدار با “سعيد راد” به جنوب كشور رفت تا ورود دوباره او به سينما را تبريك بگويد اما در همان جا با پيشنهاد “احمدرضا درويش” براي بازي در يكي از نقش‌هاي فيلم “دوئل” مواجه شد و در اين فيلم به عنوان هنرپيشه افتخاري مقابل دوربين رفت.
-“مسعود كيميايي” تا چند سال پيش در تمام فيلم‌هايش از “سعيد پيردوست” به عنوان يكي از هنرپيشه‌هاي فرعي استفاده كرد اما با ورود “پيردوست” به مجموعه‌هاي طنز تلويزيوني چاره‌اي جز قطع اين همكاري نيافت.
-“فاطمه معتمدآريا” اولين حضورش در سينما را به عنوان عروسك‌گردان و گوينده شخصيت عروسكي در فيلم “شهرموش‌ها” تجربه كرد.
-“ليلا حاتمي” در شرايطي كه فقط 2 سال داشت نقش كوتاهي را در سريال “سلطان صاحبقران” بازي كرد و بازيگر كودك سريال “طلاق” هم بود، به اين ترتيب “ليلا حاتمي” را بايد از بازيگران پيش از انقلاب بدانيم.
يكي از گران‌ترين بازيگران سينماي ايران در دهه 70 “احمدرضا عابدزاده” بود كه بابت بازي در فيلم “ازدواج غيابي” دستمزد قابل‌توجهي گرفت و در نهايت به دليل اختلاف با تهيه‌كننده، بازي در اين فيلم را نيمه‌كاره رها كرد.
-“نيكي كريمي” با كسب 3 جايزه بين‌المللي موفق‌ترين بازيگر ايران در آن سوي مرزها محسوب مي‌شود.
-اصلي‌ترين عامل ورود “هديه تهراني” به جمع بازيگران سينماي ايران “سامان مقدم” بود كه به عنوان دستيار “مسعود كيميايي” در پروژه “سلطان” فعاليت مي‌كرد.

-در هر دوره‌اي كه “بهرام رادان” به كسب سيمرغ بلورين شد نام “علي نصيريان” در ليست داوران جشنواره فجر به چشم مي‌خورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60981
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما