چهارشنبه 7 تیر 1391 - 10:58

سیاست های ویژه بانک توسعه تعاون در سال 91

سایت خبری تحلیلی  بویر نیوز: بانک توسعه تعاون مطابق بند (و) ماده 9 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانوناساسی 90% از اعتبارات خود را در بخش تعاون مصرف می نماید. این بانک با دارا بودن 6 شعبه در استان، دارای دستگاهای POS و ATM می باشد که مشابه و همگام با سایر بانکها در سطح استان فعالیت می نماید.

برنامه های سال 1391

1-      حمایت از اشتغال و پرداخت تسهیلات در جهت اشتغالزایی

2-      حمایت و پرداخت تسهیلات از تعاونی های دانش بنیان که کمیسیون استانی متشکل از مدیر بنیاد ملی نخبگان ، مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مدیر پارک فناوری و بانک توسعه تعاون می باشند و دبیرخانه آن در بانک توسعه تعاون مستقر می باشد و همچنین مطابق سیاست های سال 91 بانک تا سقف هشت میلیارد ریال در استان قابل بررسی است و مازاد بر این مبلغ جهت بررسی و تصویب به تهران ارسال می گردد.

3-      حمایت کامل و همه جانبه از تعاونی های فراگیر که می تواند گامی مهم در جهت اشتغالزایی و حمایت از قشر محروم جامعه که نهادهای حمایتی اعم از ( کمیته امداد امام (ره) ، سازمان بهزیستی  و همچنین سازمان تعاون روستایی و دهیاران ) می توانند با تشکل این تعاونی ها با حمایت بانک توسعه تعاونگامی موثر در جهت توانمند سازی و اشتغالزایی بردارند.

4-      انعقاد قرارداد با صندوق توسعه ملی جهت تسهیلات ارزی و همچنین پیگیری تعاونی 3116 خدمات تصویر برداری نور که انشالله با پرداخت تسهیلات به این تعاونی در زمینه پزشکی دیگر نیازی به مراجعه بیماران استان به استان های همجوار نباشد.

5-      انعقاد تفاهم نامه با شرکت های صنعتی استان و پرداخت  تسهیلات به تعاونی های واجد شرایط که توسط شرکت شهرکهای صنعتی معرفی می گردند.

6-      انعقاد قراداد تفاهم نامه با سازمان تعاون روستایی و پرداخت تسهیلات در جهت تجهیز غرف در شهرستانهای گچساران و دهدشت.

7-      انعقاد تفاهم نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی که از ناحیه بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می گردند.

8-      انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش جهت تجهیز مدارس غیر انتفاعی که ا طرف آن سازمان معرفی می گردند.

9-      این بانک در قالب کلیه عقود اسلامی و صدور ضمانت های مختلف جهت پیمانکاران و شرکت ها و صدور کارت های هدیه به مناسبت های مختلف نیز فعالیت دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6056
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما