یکشنبه 13 مرداد 1392 - 13:31

3 استان پُربارش در 10 ماه اخیر

استان گیلان با 716 میلیمتر بارش و سیستان و بلوچستان با 99 میلیمتر، پربارش ترین و کم بارش ترین استانهای کشور از ابتدای سال آبی جاری بوده اند.

به گزارش مهر، از ابتداي سال آبي جاري تاكنون استان گيلان با 716 ميليمتر بارش عنوان پربارش ترين استان كشور را به خود اختصاص داده است. همچنین سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش ترین استان كشور بوده است.

میزان بارش استان گيلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 30 درصد كاهش و در قياس با دوره درازمدت 12 درصد كاهش داشته است. براساس اين گزارش، استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز پس از گیلان در جایگاه بعدی استان های پربارش کشور قرار گرفته اند.

از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در استان چهارمحال و بختياري 630 ميليمتر بارش رخ داده است. میزان بارش استان چهارمحال و بختياري در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 18 درصد افزايش و در قياس با دوره درازمدت 5 درصد كاهش نشان مي دهد.

همچنين از ابتداي مهرماه سال گذشته تاكنون در استان كهگيلويه و بويراحمد 625 ميليمتر بارندگی صورت گرفته که اين ميزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 16 درصد افزايش یافته و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 10 درصد كاهش نشان مي دهد.

حجم بارش های استان سيستان و بلوچستان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، 99 ميليمتر ثبت شده است. میزان بارش استان سيستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 81 درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله پنج درصد كاهش نشان می دهد.

پس از این استان، خراسان جنوبي با 118 ميليمتر و سمنان با 131 ميليمتر بارندگی از ابتداي سال آبي جاري تاكنون دیگر استان های كم بارش كشور گزارش شده اند.

میزان بارش استان خراسان جنوبي در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 2 درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 9 درصد كاهش نشان می دهد.

بر اساس اين گزارش، میزان بارش استان سمنان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 30 درصد كاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله شش درصد كاهش دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60452
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما