یکشنبه 13 مرداد 1392 - 11:40

ماجرای نامه توکلی به رهبری و عزل معاون حسن روحانی

به گزارش بويرنيوز، “احمد توکلی” نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی، در یک مصاحبه مطبوعاتی از فعالیت اقتصادی نهادهای نظامی انتقاد کرده است.

 

وب سایت آلمانی دویچه وله (DeutscheWelle) به نقل از گفتگوی یادشده، از قول توکلی می نویسد: «وقتی پذیرفتیم نظامیان سد بسازند، باید بپذیریم که سرمایه‌گذاری هم داشته باشند.»

این منبع می افزاید: «به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، زمان آنکه حاکمیت در مورد حضور نظامیان و امنیتی‌ها در اقتصاد تصمیم قاطعانه بگیرد، فرا رسیده است.»

 

بر پایه گزارش فوق، «آن‌طور که احمد توکلی گفته، زمانی که “حسن روحانی” دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده، “علی ربیعی” معاون حسن روحانی، از توکلی شکایت کرده است.»

 

احمد توکلی درباره نامه‌ای که درباره این شکایت خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و دستور آیت الله خامنه‌ای دراین‌باره، گفته است: «نوشتم در همه جای دنیا تجارت، پوشش کار اطلاعاتی است؛ اما متأسفانه وزارت اطلاعات، امنیت را وسیله کار تجارت قرار می‌دهد و ایشان نوشتند که در مورد این کار چاره شود و دستور دادند تا معاون را عزل کردند.»

 

دویچه وله آنگاه به همین بهانه از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه یاد کرده و کوشیده اینگونه جلوه دهد که فعالیت های این مجموعه خدمتگزار به ضرر اقتصاد ملی ایران است!

 

 

 

 

این در حالی است که اولا در نامه آقای توکلی به رهبر معظم انقلاب، به موضوع فعالیت اقتصادی در وزارت اطلاعات اشاره شده است و نه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

 

ثانیا چنان که بارها توضیح داده شده، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء حیطه فعالیت خود را پروژه های سازندگی و زیربنایی کلان -که اجرای آن ها از عهده بخش خصوصی خارج است- تعریف نموده و همین پروژه ها را نیز از طریق بکارگیری پیمانکارهای خرد، به سرانجام می رساند.

به این ترتیب بنگاه های کوچک اقتصادی متعلق به بخش خصوصی نیز با تدبیر قرارگاه خاتم در برنامه های بزرگ ملی مشارکت می کنند.

 

ضمن آنکه اکثر پروژه های قرارگاه خاتم در سطحی انجام می پذیرند که سایر بخش ها به دلیل ملاحظات گوناگون -از قبیل موقعیت جغرافیایی و امنیتی- طبیعتا حاضر به پذیرش ریسک سرمایه گذاری در آن ها نیستند.

 

پرواضح است که تلاش جهادی، تجربه، توان فنی بالا و کارآمدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قابل نادیده گرفتن نیست و موفقیت چشمگیر مجموعه مورد اشاره در به سامان رساندن هزاران طرح بزرگ در عرصه های فناوری، صنعت و معدن، راه سازی، کشاورزی و… گنجینه ای مغتنم برای ایرانیان به شمار می رود.

 

در پایان خاطرنشان می کنیم که تکاپوی رسانه های غربی برای سیاهنمایی راجع به نحوه فعالیت نهادهایی که مخلصانه به ملت ایران خدمت می کنند و نقشه های شوم دشمنان برای فلج کردن اقتصاد ملی را با شکستن حصارهای چندلایه تحریم، نقش بر آب می نمایند، خود به تنهایی گواه ارزشمند بودن آن نهادها می باشد.

 

 

 

 

منبع: جام

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60383
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما