جمعه 4 مرداد 1392 - 19:19

وضعیت بهداشت دهان و دندان در کهگیلویه و بویراحمد صدای استاندار را درآورد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به گزارشات دریافت شده وضعیت و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان در کهگیلویه و بویراحمد تأسف بار است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از  (ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر حسین صابری امروز چهارشنبه، دوم مرداد ماه در جلسه شورای سلامت استان با بیان این مطلب که طرح بهداشت دهان و دندان در اوایل انقلاب فعال بود، افزود:این طرح در نوع خود بی نظیر بود و موفق نیز عمل کرد اما با حذف آن در آموزش و پرورش مشاهده می شود با مشکلات بسیار بزرگی در این زمینه مواجه هستیم.

وی با اشاره به این مطلب که اگر پیشگیری بهداشت دهان و دندان رعایت شود خیلی از مشکلات درمانی حل می شود، اظهار کرد: پیشگیری بهداشت دهان و دندان باید به ترتیب اولویت از خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه ها آموزش داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بهداشت مواد غذایی و امنیت آن در جامعه اشاره ،خاطرنشان کرد:در افتتاح نمایشگاه طرح ضیافت مشاهده شد که مواد غذایی را در کاغذ های بازیافتی به مردم عرضه می کردند پس چه نهاد و دستگاهی باید جلوی این کار را بگیرد؟ و آیا احساس مسوولیت وجود دارد، اگر این مشکلات را برطرف کنیم هزینه های درمانی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

صابری تصریح کرد:استان کهگیلویه و بویراحمد به سرزمین چهار فصل و پایتخت طبیعت ایران معروف است که در شهر یاسوج،مرکز این استان کانالهای فاضلاب در مجاور مناطق مسکونی از گل و لای، زباله فاضلاب پر شده باشد که این نشان از آن می دهد که بهداشت محیط تاسف بار است.

وی تاکید کرد:امربه معروف و نهی از منکر در این استان در تمامی زمینه ها بخصوص مسایل فرهنگی و بهداشتی خیلی کم رنگ است و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ریختن زباله ها را در ورودی های شهر و اطراف دستگاههای دولتی را یکی از مهمترین ناهنجاری های یاسوج یایتخت طبیعت ایران عنوان کرد و یادآور شد: اگر این کار ادامه پیدا کند دیگر نه شهری وجود دارد و  زندگی در آن امکان پذیر نخواهد بود و مهمترین عامل برای برون رفت از این مشکل اعمال قاطعیت است.

صابری با انتقاد از صدا و سیمای استان گفت: از صدا و سیما انتظار بیشتری داریم اما آنچنان توقع مدیران از این رسانه بالا رفته که برخی از آنها تنها صدا و سیمای بله قربان گو را می پسندند.

وی رسالت رسانه را سنگین عنوان کرد و ادامه داد:با وجود اینکه کارهای صدا و سیما را می پسندم و قبول دارم اما در خصوص انتقاد از دستگاهها و ادارات ضعیف و انعکاس ندادن نقاط ضعف آنها گلایه دارم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:ما مدیران غیر بومی در استان نخواهیم ماند و رفتنی هستیم و شما مدیران بومی می مانید و مشکلات حل نشده  مردم باقی می مانند و نباید کارها را به یکدیگر واگذار کنیم و برای حل آنها توپ را در زمین یک دیگر بیندازیم.

همچنین دکتر حسام الدین نبوی زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از  تشکیل طرح جامع سلامت استان خبر داد و گفت: این طرح یکی از ضرورت های کهگیلویه و بویراحمد است و  باید دستگاههای دولتی استان همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی به مشکلات شهر یاسوج اشاره کرد و افزود:وجود نخاله ها و زباله های شهری در شهر و اطراف، نبود آسفالت و جدول گذاری، گرفتگی فاضلاب ها و فروش مرغ زنده در نزدیکی شهر چهره زشتی را به وجود آورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد:وجود صنوف آلاینده در مجاورت مواد غذایی مثل نانوایی ها در کنار مکانیکی ها به امنیت سلامت جامعه و بهداشت محیط تاثیر نامطلوبی می گذارد.

دکتر نبوی زاده با بیان این مطلب که زیبایی شهر تاثیر بسزایی بر روان افراد دارد ، اضافه کرد:شهرداری می تواند از ظرفیت خود شهروندان برای زیبایی محله ها و شهر استفاده کند که این خود می تواند به فرهنگ سازی کمک شایانی کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارمند گفت:

    جناب اقای استاندار محترم برای تامین اعتبار نیروهای تبدیل وضعیت نیروهای ادارات به تعداد 500 نفر در ازمون استانداری پیگیری نمایید

دیدگاه شما