پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 0:49

پرسپولیس، پیروز جدال سرخ‌ها

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در نخستین دیدارش در فصل سیزدهم لیگ برتر تراکتورسازی تبریز را شکست دهد.

به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی در چارچوب هفته نخست فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال با برتری یک بر صفر سرخ پوشان تهرانی به پایان رسید.

تک گل این بازی را سید مهدی سیدصالحی در دقیقه 81 به ثمر رساند.

نیمه نخست:

بازی در آرامش محض آغاز شد و هر دو تیم در دقایق ابتدایی فقط به محک زدن یکدیگر پرداختند. نخستین اتفاق بازی در دقیقه پنج رخ داد؛ جایی که برخورد مهاجم تراکتورسازی با نیلسون باعث شد دروازه‌بان تیم میزبان به دلیل مصدومیت جزئی یک دقیقه روی زمین بخوابد و دروازه بان دوم این تیم هم خود را گرم کند. نگرانی هواداران پرسپولس البته خیلی طول نکشید و نیلسون به بازی بازگشت.

دقیقه 10، پرسپولیسی‌ها توپی را به روی دروازه تراکتورسازی ارسال کردند که با برخورد با مدافع این تیم در اختیار دروازه‌بان قرار گرفت اما محسن قهرمانی با نشان دادن نقطه پنالتی کاری کرد که حمله پرسپولیس بی نتیجه نماند. این تصمیم یه یکباره جو ورزشگاه را ملتهب کرد چون به نظر می‌رسید که قهرمانی اشتباه کرده است. در نهایت، رضا حقیقی ضربه پنالتی را به پای حامد لک کوبید و در برگشت هم نتوانست دروازه خالی را باز کند تا همه چیز از نو برابر شود.

امشب بخت با تراکتورسازان یار بود که دیرک دروازه دو بار آنها را از دریافت گل اول بازی نجات داد. بار اول ضربه سر حقیقی که روی ریباند پنالتی زده شد به دیرک افقی دروازه تراکتورسازی برخورد کرد و بار دوم ضربه سر محمد نوری در دقیقه 30 .

سعید دقیقی نخستین اخطاری بازی بود. این بازیکن در طول نیمه نخست بارها تلاش کرد که داور بازی را مجاب کند که مدافعان پرسپولیس رویش خطا کرده اند اما قهرمانی گوشش به این حرف ها بدهکار نبود و عاقبت در دقیقه 35 بازی، او را با کارت زرد جریمه کرد.

یک دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، رضا حقیقی هم از محسن قهرمانی کارت زرد گرفت و در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم:

نیمه دوم از همان ابتدا با هیجان زیادی آغاز شد. هادی نورزوی در دقایقی ابتدایی این نیمه با دروازه بان تراکتورسازی تک به تک شد اما پیش از آن که بتواند توپ را به سمت دروازه شلیک کند با خطای کاپیتان تراکتورسازی سرنگون شد. قهرمانی بلافاصله کارت قرمز خود را به اسدی نشان داد تا تیم مهمان نیمه دوم را 10 نفره بازی کند.

اخراج اسدی باعث شد که بازوبند کاپیتانی تراکتورسازان بر بازوی علی کریمی بسته شود تا این بازیکن در نخستین بازی فصل سیزدهم، در مقام کاپیتان برابر تیم سابقش بازی کند.

دقیقه 81 بالاخره قفل دروازه تراکتورسازی باز شد تا ورزشگاه آزادی یکپارچه فریاد شود. سید مهدی سیدصالحی، مهاجم فصل گذشته تراکتورسازی در این دقیقه موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کند و شادی را به اردوی سرخ پوشان تهرانی بیاورد.

تماشاگر: 70 هزار نفر

گل‌:

سید مهدی سیدصالحی (81) برای پرسپولیس

کارت زرد:

سعید دقیقی (35) از تراکتورسازی و رضا حقیقی (45) از پرسپولیس.

کارت قرمز:

مرتضی اسدی (48) از تراکتورسازی

تعویض‌ها:

پرسپولیس

دقیقه 65، پیام صادقیان به جای غلامرضا رضایی

دقیقه 73، مهرداد کفشگری به جای رضا حقیقی

دقیقه 85، حمید علی عسگر به جای هادی نوروزی

تراکتورسازی

دقیقه 52، فرشید طالبی به جای جواد کاظمیان

دقیقه 63، محسن ربیع خواه به جای سعید دقیقی

ترکیب دو تیم در ابتدای بازی

پرسپولیس:

نیلسون کوریا، محسن بنگر، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، میثم حسینی، رضا حقیقی، قاسم دهنوی، غلامرضا رضایی، هادی نوروزی، محمد نوری و سید مهدی سیدصالحی.

تراکتورسازی:

حامد لک، حبیب گردانی، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، علی کریمی، مهدی کریمیان، جواد کاظمیان، سعید دقیقی و محمد ابراهیمی.

تیم داوری:

محسن قهرمانی، محمدرضا منصوری، حسین طالقانی و رضا کرمانشاهی.

در دیگر دیدار روز نخست هفته اول تیم استقلال خوزستان موفق شد در اهواز با دو گل از سد ذوب آهن بگذرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58464
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اسماعیل بهمن گفت:

    آقای فردوسی پور نشان داد علاوه بر داوری فوتبال در داوری مسابقات کشتی و تکواندو نیز صاحب نظر است پیشنهاد میکنم ایشان در برنامه 90 فصل جاری از کارشناسان داوری استفاده نکنن وخودشون کارشناسی داوری باشن.

دیدگاه شما