چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 12:41

4 سریال جدید تلویزیونی در راه است

درحالی‌که پخش سریال‌های‌ماه مبارک رمضان به نیمه‌های خود نزدیک می‌شود، تلویزیون خبر از پخش سریال‌های جدید شبکه‌های مختلف برای ایام بعد از‌ماه رمضان می‌دهد. نگاهی به داستان‌های این سریال حکایت از روایت‌های داستان‌های خانوادگی با رگه‌های طنز دارد.

شبکه یک؛ حکایت جهادگران

آنتن شبکه یک سیما این روزها در خدمت سریال «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که البته برای لیالی قدر سریال 6قسمتی شب‌های روشن به کارگردانی مجید مظفری از روز شنبه جایگزین این سریال می‌شود. شبکه یک برای ایام بعد‌ماه مبارک رمضان سریال «نوشدارو» به کارگردانی جواد اردکانی و تهیه‌کنندگی علی لدنی را برای پخش آماده کرده‌است. این سریال درباره خانواده‌ای جهادگر است که فرزند ارشد آنها به‌عنوان دانشجوی برتر بورسیه دکتری یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی می‌شود. این دعوت باعث شده تا خانواده نیز به‌رغم میل باطنی با او همراه شود. ارتباط خانواده با محیط و فضای جدید بسترساز داستان‌های این سریال است. هدایت هاشمی، اصغر همت، رضا فیاضی، محبوبه بیات، سعید داخ، ساقی عسگری، رز رضوی، سهند جاهد، جعفر نامنی، امیرعلی نقویان، سیدجواد طاهری، شیوا خسرومهر و مهسا روحبخش بازیگران این سریال هستند. این سریال که به سفارش وزارت جهادکشاورزی و برای پخش از شبکه اول سیما تولید شده توسط بنیامین سربندی نوشته شده ‌است.

شبکه2 سیما؛ خانواده وکلای حقوقی

شبکه2 سیما برای ایام‌ماه مبارک رمضان سریال «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی را روانه آنتن کرد. این سریال برای ایام نوروز طراحی و ساخته شده بود که بنا به تصمیم مدیران شبکه پخش آن به ایام رمضان رسید. این سریال از فردا شب موقتا تعطیل می‌شود تا سریال بوی باران روی آنتن برود. پس از ماه مبارک رمضان هم احتمالا پخش سریال «داوران»از شبکه2 بتواند مخاطبان را راضی نگه دارد.

آنطور که اعلام شده سریال داوران به کارگردانی احمد امینی(5اپیزود)، بیژن میرباقری(2 اپیزود) و تهیه‌کنندگی محمدرضا معصوم زادگان بعد از این ایام روی آنتن می‌رود. داستان این مجموعه درباره خانواده‌ای متشکل از داوران و وکلای حقوقی است که در هر قسمت، درگیر پرونده‌ای خاص می‌شوند و اعضای این خانواده 4نفری، بازیگران ثابت این مجموعه هستند. متن‌های این مجموعه را سعید شاهسواری، جمیله دارالشفایی و اصغر عبداللهی براساس طرحی از جمال امید نگاشته‌اند. مسعود رایگان، پریوش نظریه و ایوب آقاخانی بازیگران اصلی این داستان هستند. «پانسمان روح»، «آخرین دیدار»، «جایی همین نزدیکی»، «دورترها»، «عکس یادگاری»، «روز مبادا» و «مخفیانه» اپیزودهای این مجموعه هستند. داوران در گروه علمی ـ فرهنگی مرکز سیمافیلم تهیه شده است.

شبکه3؛ زندگی‌ خانوادگی یک ورزشکار

به‌نظر می‌رسد که پخش سریال «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار در ایام‌ماه رمضان توانسته حسابی مخاطبان را سرگرم کند. بنا به اعلام پخش سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی می‌توان به ادامه روند جذب مخاطب این شبکه امیدوار بود ؛ به خصوص اینکه سروش صحت با ساخت سریال «پزشکان» حسابی مخاطبان را سرگرم کرد.

پیش از این قرار بود که سریال پژمان در ایام نوروز پخش شود که در نهایت جای خود را به پخش سریال «همه خانواده من» به کارگردانی داریوش فرهنگ داد. با نگاهی به گروه سازنده و تیم فیلمنامه‌نویسان که متشکل از پیمان و مهراب قاسمخانی است‌، می‌توان به آینده این سریال امیدوار بود. بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه، سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازیگران این مجموعه هستند که درباره پژمان جمشیدی ستاره سابق فوتبال است که برای چهارمین فصل متوالی موفق نشده برای خودش یک تیم پیدا کند به همین دلیل به‌تدریج وارد دورانی می‌شود که کمتر کسی او را در خیابان می‌شناسد. در واقع او نمی‌تواند از امتیازات شهرت خودش استفاده کند، اما هنوز در حال و هوای دوران شهرت زندگی می‌کند و نمی‌خواهد قبول کند که آن دوران به پایان رسیده است تا اینکه پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد برای ادامه زندگی نزد خانواده‌اش برگردد. حالا پژمان در 35سالگی خودش را آماده شروع یک زندگی جدید می‌کند.

شبکه تهران؛ دردسرهای خواستگاری

قرار است که بعد از ایام‌ماه رمضان سریال «دروازه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی پخش شود. پیش از این زمزمه‌های پخش این سریال برای ایام‌ماه رمضان به گوش می‌رسید که طبق سنت چندساله شبکه تهران در مناسبت‌های مذهبی آنتن این شبکه به پخش مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» واگذار شد.

دروازه بهشت در 36قسمت با بازی اکبر عبدی، مجید مظفری، شهره لرستانی، لاله اسکندری، مریم امیرجلالی، افشین هاشمی، زهیر یاری، رامتین خداپناهی، سحر آروین و کیوان محمودنژاد ساخته شده و درباره پسری است که به خواستگاری دختری می‌رود که در دانشکده پزشکی درس می‌خواند. پسر در بخش اداری این دانشکده مشغول است. دختر برای معرفی پسر به خانواده‌اش می‌گوید او هم دانشجوی پزشکی است و همین باعث به‌وجود آمدن مسائل مختلفی می‌شود. این سریال بعد از ساخت مجموعه طنز «دزدان مادربزرگ» دومین تجربه کارگردانی مهدی صباغ‌زاده محسوب می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما