پنجشنبه 27 تیر 1392 - 20:20

تغییر یک فرماندار و سه بخشدار در واپسین روزهای عمر دولت در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین روزهای عمر دولت دهم یک فرماندار و سه بخشدار در استان را تغییر داد.

به گزارش مهر، سید حسین صابری در آستانه یازدهمین ماه حضور در استان، روز گذشته فرماندار باشت و بخشداران دنا، گچساران و باشت را تغییر داد تا کار دولت بعدی را نیز از این حیث راحت تر کند.

با این حال صابری علت تغییر این مدیران در روزهای آخر عمر دولت را اتمام دوران ماموریت شان در وزارت کشور عنوان کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای حضورش در استان و پس از آن بارها گفته بود که اعتقادی به نیروی‌های مأمور از دستگاه‌های مختلف ندارد و بر این اساس طی این مدت نیروهای مامور به خدمت یکی پس از دیگری از استانداری خداحافظی کردند.

در 11ماه گذشته دهها مدیر و کارمند مامور به خدمت در استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با دستور استاندار به دستگاه مادر خود بازگشتند که در میان آنها از معاون استاندار تا مدیرکل های زیرمجموعه و فرمانداران و بخشداران دیده می شد.

اغلب این نیروها طی سالهای گذشته از آموزش و پرورش به استانداری نقل مکان کرده بودند و یکی یکی غزل خداحافظی را از اصلی ترین نهاد قدرت در استان خواندند.

صابری در این خصوص گفته بود: تعداد نیروهای مامور به خدمت دراستانداری و فرمانداریها و بخشداریهای تابعه بیش از میزان قانونی بود. ضمن آنکه یک کارشناسی که 20سال در دستگاهی بوده سوال می کند که “من چه کم دارم که باید نیرویی خارج از دستگاه بیاید و مدیریت کند”

براین اساس استاندار طی مدت حضور خود در استان از کارشناسان استانداری و فرمانداریها به جای نیروهای مامور به خدمت استفاده کرد تا به گفته خود عدالت را اجرا و انگیزه آنها را در خدمت رسانی بیشتر کند.

“سیدناصر رضایی” فرماندار باشت، “سعیدصفری” بخشدار مرکزی باشت، “حمید بشیری” بخشدار مرکزی دنا و “یحیی ذبیحی” بخشداری مرکزی گچساران، مدیرانی هستند که امروز به محل خدمت سابق خود یعنی آموزش و پرورش بازگشتند.

صابری در این خصوص گفت: سیاست کاری ما در همان روزهای نخست کاری حضور فرهنگیان پرتلاش در بدنه آموزش و پرورش بود تا از توان این افراد دربدنه آن نهاد بهره بیشتر برده شود.

وی بیان داشت: یک معلم می تواند در کلاس درس دهها مدیر همچون رجایی و باهنر تربیت کند که ارزش این کار قابل مقایسه با خدمت او در دستگاهی که تنها وظیفه اش امضا کردن برگ مرخصی است، نخواهد بود.

بر این اساس “یزدان محمدی” سرپرست فرماندار باشت شد، “حمید بشیری” بخشدارمرکزی دنا نیز جایش را به “هجیر ایلخانی نسب” داد و سید “عزت الله حسینی نسب” به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی باشت منصوب شد.

این سه از کارشناسان استانداری و فرمانداریهای استان هستند که جای مدیران مامور به خدمت را می گیرند.

معلوم نیست که آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این روزهای باقی مانده تا عمر دولت باز هم دست به تغییر مدیران خواهد زد یا خیر؟.

او پیش از این اختیارات استاندار در تغییر مدیران را ناکافی دانسته و گفته بود: استاندار حتی نمی تواند مدیری را تغییر دهد و برخی از درخواستهایم از وزارتخانه ها برای تغییر مدیران ضعیف بی نتیجه ماند.

وی عنوان کرده بود: اینکه می گویند استاندار رئیس جمهور استان است تنها برای نقد شنیدن است و گرنه اختیاراتی وجود ندارد. پنج تا شش ماه است می گویم فلان مدیر دیگر توانایی کار ندارد و او را به استان دیگری ببرید اما می گویند تا حراست ما این حرفها را تایید نکند این کار را نمی کنیم و این یعنی اینکه حرف استاندار بهایی ندارد. مواردی هم بوده که گفتند پس از انتخابات اقدام می کنند اما پس از انتخابات هم گفتند “بگذارید ببینیم این دو ماه چه می شود.”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=57380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    از عجایب روزگار استفاده زیاد از نیروهای کم کیفیت آموزش و پرورش در بدنه مدیریتی استان است. این نیروها نه تخصص و نه تجربه لازم را برای پستهای مدیریتی کلیدی ندارند. مثلا یکی شده بود مسئول پژوهش استانداری اصلا این آدم معنی پژوهش را هم نمیدانست

  2. احسنت گفت:

    آخه درست مگویید حق با کارمندان همان وزارت است،امابینی وبین الله آیا بعضی از نیروهای که یه عنوان بخشدار انتخاب نمودی توانایی انجام کار را دارندمثلأبخشدار ممبی کارمند فرمانداری بود آیاتئان ارائه گزارش عملکرد را داردیا می تواند مانع ومشکلات مردم را به سمع ونظر مسولین برساند

  3. حقیقت گفت:

    درودبر استاندارحق شناس ونترس استان

  4. منتقد گفت:

    اگرچه به عملکرد این استاندار در خیلی از بخشها انتقاداتی وارد است ولی در خصوص استفاده از نیروهای دستگاه ها در رأس همان دستگاه جای تقدیر دارد امیدواریم این مسأله در دولت بعدی نیز ادامه یابد.

  5. ناشناس گفت:

    آموزش و پرورشیا کار خودشونم نمی تونن انجام بدن چه برسه به مدیریت

  6. سرفاریاب گفت:

    خانه تکانی دربدنه بخشداری سرفاریاب واجب است استاندارلطفاپیگیری وبررسی نمایید

  7. علی گفت:

    سلام استاندار محترم لطفا یه سری هم به اوضاع بی در و پیکر آب منطقه ای و مخهای مامور بخدمتش بزنید و همین اقدام را هم در این شرکت انجام دهید

  8. ستار پاکباز - گودرز جاودانخرد گفت:

    انتصاب بجاو شایسته آقای هجیر ایلخانی نسب را به سمت بخشدار مرکزی دنا تبریک عرض می نماییم واز خداوند متعال توفیق روز افزون در انجام وظایف محوله راخواستاریم

  9. lمجيد گفت:

    خوب شد اقاي رضايي فكر مي كرد بالاتر از رياست جمهور است بايد برگردي در مدارس تدريس كني ديگه

  10. ایرج حجتی گفت:

    ضمن تشکر از زحمات جناب بشیری و با سلام وتبریک به جناب ایلخانی نسب انشااله در سمت جدید موفق باشند

  11. صادق علیپور تلزالی گفت:

    ضمن ارزوی موفقیت برای همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتخاب بجا و شایسته دوست عزیزم جناب مهندس ایلخانی نسب رو به عنوان بخشدار مرکزی دنا به ایشان تبریک عرض میکنم و همچنین تشکر میکنم از جناب دکتر صابری استاندار عزیز از این انتخاب بجای ایشان و امیدوارم مهندس ایلخانی نسب در زیر سایه اقا امام عصر(عج)خدمتگزار شریفی برای مردم دنا باشد.

  12. حقیقت گفت:

    جناب اقای دکترصابری عزیز لطفا به اداره منابع طبیعی استان و دامپزشکی استان بررسی ونظردلسوزانه ای بدهید .متشکرم

  13. احمد گفت:

    بویر نمیدانم باکی لابی داری امانظرمن نه توهین داشت نه تهمت چرا حذفش کردی !!!البته یکبار دیگر هم یک نظری درباره بخشداری کبگیان دادم حذفش کردی .بالاخره باید از یه جایی هزینه هاتو نامین کنی

    • سردبیر گفت:

      احمد گرامی!
      کمی در ادبیاتتان تجدید نظر بفرمایید مطمئن باشید حتما اشکالی بوده که نظر شما حذف گردید.
      در آن مورد که اتفاقا به یاد داریم شما اتهام زده بودید که اثباتش تقریبا غیر ممکن بود.
      هر انتقادی از هر شخصی دارید آمادگی انتشار آن را داریم.
      مفتخریم که پشت و پناهمان اول خدا و بعد مردم هستند نه افراد خاص
      موید باشید

      • احمد گفت:

        جه اتهامی اتفاقا به یک مورد قانونی اشاره کرده بودم که بخشدارباید محل زندگیش درمحل کارش باشد تا مشکلات مردم را شبانه روزی لمس کند

        • بویر نیوز گفت:

          موارد دیگری هم اشاره کرده بودید.
          چنانچه انتقادی از هر مسئولی دارید به آدرس (INFO@BOYERNEWS.COM) بفرستید

  14. بنده خدا گفت:

    کاش استاندار نظارت می کردند تا در میان نیروهای آموزش وبرورش بهترین ها مسولیت اداره مملکت را به عهده بگیرند اقدام خدابسندانه و عدالت طلبانه ای است

  15. غیرت گفت:

    هر کی مث رضایی مرد بود و بر سر منافع استان ایستاد بایدم با این استاندار مشکل داشته باشه و از فرمانداری کنار بره. رضایی تو حقت بیشتر از ایناست و در کابینه جدید جای خود را پیدا خواهی کرد.

  16. کریک گفت:

    با سلام محضر استاندار عزیز و زحمتکش و احسن بر انتخاب اقای ایلخانی به عنوان بخشدار مرکزی دنا ایشون در استانداری نشون داد که خیلی پیگیر توانمند و با برنامه هست و از کارشناسان خیلی زبردست میباشه به ایشون تبریک میگم

دیدگاه شما