دوشنبه 29 خرداد 1391 - 10:35
مشاغل پر درآمد استان:

درآمد بالای چای فروشی از دیدگاه استاندار !

بویرنیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در استان چهارفصل و گردشگرپذیر می‌توان از راه‌های مختلف و ساده درآمدهای بالایی به جیب زد، گفت: چای فروشی در این استان روزانه 100 هزار تومان درآمد دارد.

به گزارش بویر نیوز ،اکبر نیکزاد یکشنبه شب در مراسم تجلیل از فعالان صنایع دستی این استان که در محل هتل ستاره شهر یاسوج با حضور فعالان این عرصه برگزار شد با تبریک روز مبعث پیامبر اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد چهار محور توسعه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه‌های استان می‌توانند ما را از بن‌بست خارج کنند و می‌توان گفت که راهسازی اولویت نخست ما برای رسیدن به توسعه پایدار است.

نیکزاد از آب و خاک و کشاورزی به عنوان دومین محور توسعه یاد کرد و ابراز داشت: داشتن حدود 10 درصد آب شیرین کشور و همچنین قابلیت‌های کشاورزی بالا ما را در این حوزه توانمند ساخته است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتن 25 درصد نفت و گاز کشور را یک موهبت بزرگ برای این استان دانست و گفت: در این بخش می‌توانیم توسعه استان را در مسیر پرشتاب خود قرار دهیم.

وی گردشگری را از همه مهم‌تر دانست و گفت: گردشگری صنعتی پاک و سالم و خدادادی است که به امکانات زیاد نیاز ندارد چرا که خدا همه چیز را در اختیار ما گذاشته و در سرزمین چهار فصل زندگی می‌کنیم.

نیکزاد ادامه داد: در میان همسایگان کهگیلویه و بویراحمد و حتی در سراسر کشور کمتر استانی را سراغ داریم که این گونه تنوع آب و هوایی داشته باشد و ما متأسفانه از آن استفاده بهینه نمی‌کنیم.

وی گفت: روزهای یک‌شنبه که ملاقات عمومی و مردمی دارم از میان 100 مراجعه کننده 50 نفر آن‌ها از ما شغل و کار می‌خواهند که ما در مقابل آن‌ها شرمنده هستیم چرا که کار دولتی به سختی پیدا می‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: مردم عزیز این استان بدانند که برای نمونه درآمدی که کشور ترکیه از طریق صنعت گردشگری کسب می‌کند چند برابر درآمد نفتی کشورهای نفت‌خیز است که ما نیز با همه قابلیت‌ها در این استان باید سراغ این صنعت برویم.

نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشاغلی که از رهگذر گردشگری حاصل می‌شوند اشاره کرد و گفت: در مناطق گردشگرپذیری همچون یاسوج با چای فروشی هم می‌شود روزانه 100 هزار تومان کاسب بود.

وی با بیان این‌که نفت را می‌توان در ردیف تحریم قرار داد ولی گردشگری مشمول تحریم نخواهد شد، افزود: باید به سمتی در این استان حرکت کنیم که بتوان از قابلیت‌های بالای گردشگری برای اشتغال و کارآفرینی به درستی استفاده شود.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما