یکشنبه 28 خرداد 1391 - 1:26
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس نهم:

مجلس نهم زودهنگام و غیر معمول وارد لابی‌گری‌ شد

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: مجلس نهم بسیار زودهنگام و غیر معمول وارد برخی لابی‌گری‌ها شد که در ادوار گذشته کمتر سابقه داشت و از این رو اتفاق جالبی در بدو شروع به کار مجلس نبود.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری  در یاسوج با مفید خواندن دیدار اخیر نمایندگان با رهبری معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری همواره در ادوار مختلف مجلس نمایندگان را با راهبردها و باید و نبایدهایی که باید در این قوه وجود داشته باشد، آشنا می‌کنند.

این نماینده مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی بیان کرد: عملکرد قوای سه‌گانه نمودار عملکرد مجموعه نظام جمهوری اسلامی است که از این جهت نمایندگان باید به عنوان مجموعه یکی از این سه قوه به وظایف خود به صورت حکیمانه بپردازند.

وی با غیر حکیمانه خواندن برخی تنش‌ها و جدل‌ها که همواره در صحن علنی مجلس وجود داشته، بیان کرد: نمایندگان در دیدار اخیر خود با رهبری پی بردند که معظم‌له جلسات مجلس را به جد پی‌گیری می‌کنند و البته از این جنگ و جدل‌ها و برخوردهای بعضا تند، ناخشنود و ناراضی هستند.

بزرگواری ادامه داد: این سخنان و نصایح رهبری می‌تواند چراغ راهی برای مجلس نهم باشد چراکه باید مجالس اسلامی ما در هر دوره متکامل‌تر از گذشته به وظایف قانونی خود که اعم از قانون‌گذاری و نظارت بوده، عمل کند.

این نماینده اصولگرای دو دوره اخیر مجلس شورای اسلامی، تریبون مجلس را تریبونی ملی دانست و گفت: چشم و گوش دشمنان همواره متوجه این است که در مجلس شورای اسلامی ما چه می‌گذرد و بهترین حالت برای دشمن این است که ما از وظایف اصلی خود غافل شده و به جنجال‌ و هیاهوی کاذب که حاصل آن تفرقه و جدایی در بین نیروهای انقلاب است، بپردازیم.

بزرگواری مجلس را جای ایراد و بیان سخن حکیمانه دانست و گفت: دغدغه به جای رهبری این است که در مجلس از تنش و جنگ و جدل خودداری شود و همه با قوه تدبر و تفکر و البته در نظر گرفتن مصالح نظام و مردم به فکر رفع تنگناها و ایرادات در کشور باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین دغدغه‌های‌ رهبری حول چه موضوعاتی بود، بیان کرد: تحلیل من این است که رهبری معظم انقلاب بیش از هر چیز نگران بداخلاقی‌ها و کم‌کاری‌ها بودند.

بزرگواری به برخی کم‌کاری‌ها در مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته مجلس بیشترین تعداد شرکت کننده در جلسات علنی حداکثر 230 نماینده از 290 نفر بود.

این نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی بیان کرد: ولی بیشترین جلسات را در طول چهار سال مجلس هشتم با رقمی کمتر از 200 نماینده پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: گاهی اوقات نیز اتفاق می‌افتاد که تعداد ما از 194 نماینده کمتر می‌شد و اینگونه بود که جلسات علنی از حیز انتفاع می‌افتاد که امیدواریم در مجلس نهم شاهد چنان وضعی نباشیم.

بزرگواری با انتقاد از برخی لابی‌گری‌ها که در ابتدای شروع به کار مجلس نهم و حتی یک ماه مانده به آغاز به کار رسمی آن اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: برخی همکاران جدید ما با اینکه برای اولین سال نماینده شده بودند اصرار بر حضور در هیئت رئیسه کمیسیون‌ها و حتی ریاست کمیسیون‌ها داشتند و این‌گونه بود که می‌خواستند ره صد ساله را یک شبه بپیمایند.

وی افزود: متاسفانه لابی‌گری‌های زودهنگام مجلس دلایلی داشت که از عمده‌ترین آن‌ می‌توان به انتخاب رئیس و هیئت رئیسه و بحث‌هایی که در آن زمینه وجود داشت، اشاره کرد.

بزرگواری اذعان کرد: رایزنی‌ها و لابی‌گری‌ها در این ارتباط به قدری بود که خواه ناخواه نمایندگان را وارد معرکه لابی‌گری کرد و به نظر من زیاد اتفاق جالبی در بدو شروع به کار مجلس نبود.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5618
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما