سه شنبه 18 تیر 1392 - 23:17

خوراندن غذای اجباری از راه بینی در گوانتانامو +تصاویر

اعتصاب غذای ۱۰۰ نفر از ۱۶۶ زندانی گوانتانامو، دردسر جدیدی را برای مقامات آمریکایی درست کرده است، 40 نفر از آنها، علی رغم میل‌شان، به زور از طریق لوله تغذیه می‌شوند.

خبرگزاری فارس: خوراندن غذای اجباری از راه بینی در گوانتانامو +تصاویر

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سایت دانا، اعتصاب غذای همگانی زندانیان زندان گوانتانامو در اعتراض به وضعیت و علت بازداشت شان به سومین ماه  خود رسیده است. اعتصاب غذای زندانیان در زندان بدنام گوانتانامو که اوایل ماه فوریه آغاز شد در هفته‌های اخیر گسترش یافته است. زندانیان زندان گوانتانامو در اعتراض به بازداشت نامحدود خود بدون تفهیم اتهام دست به اعتصاب غذا زدند. آن‌ها همچنین پایان یافتن بازرسی سرزده از سلول‌ها و وسایل شخصی خود را خواستار هستند.

ستوان بری وینگارد وکیل نظامی یکی از زندانیان گوانتانامو در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری راشا تودی از وخامت وضعیت جسمانی موکلش خبر داده و در این باره افزوده است وضعیت جسمانی وی بسیار نامساعد است. وی همچنین از رفتار زندانبانان آمریکایی با زندانیان گوانتانامو انتقاد کرده و در این باره افزوده است آنان به اجبار تلاش می کنند تا از طریق بینی مواد غذایی و آب به زندانیان بخورانند.

وی در ادامه افزوده است در زندان گوانتانامو چیزی به نام عدالت قضایی وجود ندارد. این وکیل نظامی آمریکایی در ادامه مصاحبه خود اظهار داشته که مردم آمریکا با اعمال فشار بر دولت آمریکا می بایستی دولت آمریکا را وادار به تعطیل نمودن زندان گوانتانامو کنند همانگونه که اعمال فشار در مورد افغانستان موثر واقع شد و سبب شد تا دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا وعده دهد که نیروهای نظامی آمریکایی تا سال 2014 میلادی از افغانستان خارج خواهند شد.

مقام‌های امریکایی ادعا می‌کنند که در حال حاضر از مجموع 166 زندانی بازداشت شده در زندان گوانتانامو 100 نفر در اعتصاب غذا به سر می‌برند اما به گفته وکلای زندانیان خارجی گوانتانامو، 130 زندانی به این اقدام اعتراضی پیوسته‌اند.

جامعه مسلمانان امریکا از اوباما خواست که با دستوری لغو تغذیه اجباری در زندان گوآنتانامو را در طول ماه رمضان صادر کند. لازم بذکر است مقامات زندان گوآنتانامو برای جلوگیری از اعتصاب غذای زندانیان به نشانه‌ی اعتراض به زور و به اجبار به زندانیان غذا می‌دند.

 

سخنگوی این گروه درمصاحبه با گاردین گفت:ما معتقدیم به زور غذا دادن به انسان در هر زمانی بویژه در ماه رمضان کار اشتباهی است.

مقام‌های آمریکایی برای مقابله با اعتصاب غذای زندانیان در زندان گوانتانامو، تعداد پزشک و پرستاران را در آنجا افزایش داده اند. در این زمینه، سرهنگ دوم ساموئل هاووس گفت حدود 40 پرستار و دیگر متخصصان طی دو روز گذشته به این مکان انتقال داده شده اند.

به گفته او 100 نفر از 166 زندانی، اکنون در اعتصاب غذا به سر می برند.  40 نفر از آنها، علی رغم میلشان، از طریق لوله تغذیه می شود. زندانیان در گوانتانامو در اعتراض به بی نتیجه ماندن پرونده‌هایشان و بازداشت‌های طولانی مدت دست به اعتصاب غذا زده اند.

اغلب کسانی که آنجا نگهداری می‌شوند رسما محکوم نشده اند. با وجود اینکه اعتصاب غذا در زندان گوانتانامو امری غیر عادی نیست، اما تعداد زندانیانی که دست به این کار زده اند و مدت زمان اعتصاب غذای آنها بی‌سابقه است.

به حدود چهل نفر از زندانیان زندان گوانتانامو از طریق لوله‌هایی که مواد غذایی را از طریق بینی به معده منتقل می‌کند به زور غذا خورانده شده است.

 

 

روپرت کویل، سخنگوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل  در این زمینه گفت: «اگر این اقدام به مثابه شکنجه یا رفتار غیرانسانی تلقی شود -که در این مورد صدق می‌کند و بسیار دردناک است- پس از سوی قوانین بین‌المللی قدغن و ممنوع شده است.»

گروه فعالان موسوم به «کدپینک» کمپینی با نام «برای گوانتانامو روزه بگیرید» راه اندازی کرده است که در آن اعضای کدپینک به طور چرخشی هر یک به مدت 24 ساعت روزه می‌گیرند. این گروه همچنین از مردم سراسر جهان خواسته است به منظور ابراز همبستگی با زندانیان زندان گوانتانامو روزه بگیرند و تصاویر مربوط به این اقدام را برای آنان ارسال کنند. این جنبش تاکنون صدها بازخورد مثبت از سراسر جهان دریافت کرده است.

الی مک کرکن، سخنگوی کدپینگ همچنین با انتقاد از تغذیه اجباری زندانیان اعتصاب غذا کننده در گوانتانامو می‌گوید «روند تغذیه اجباری در واقع لزوما نوعی شکنجه محسوب می‌شود … رئیس انجمن پزشکی امریکا اخیرا گفت که این اقدام به میزان بسیار زیادی دردناک است.»

نکته جال آنکه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی آغاز ماه مبارک رمضان را به مسلمانان آمریکا و سرتاسر جهان تبریک گفت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت، نوشت: رییس جمهور آمریکا در این پیام تبریک اظهار داشته که بهترین ها را برای مسلمانان جهان آرزومند است و در این باره افزوده است امیدوارم مسلمانان آمریکا و مسلمانان سرتاسر جهان ماهی سرشار از شادی و صلح در کنار اعضای خانواده شان داشته باشند.

به ترجمه بخشی از پیام تبریک اوباما برای ماه رمضان توجه کنید:(رمضان)به ما یادآوری می‌کند که حق آزادی، شان ومقام انسانیت و فرصت، حق مسلم تمامی انسان‌هاست.

 

درصد از زندانیانی که در زندان گوانتانامو به سر می برند بدون تفهیم اتهام بازداشت شده اند و در ادامه می افزاید دولت آمریکا نسبت به آزادی احتمالی این افراد هراس دارد چرا که می داند در آینده با مشخص شدن بازداشت بدون دلیل این افراد چه مضحکه ای برای دولت آمریکا نزد افکار عمومی کشورهای جهان بوجود خواهد آمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=55825
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما