شنبه 27 خرداد 1391 - 0:51

آقایان مسئول، لطفا به داد کشاورزان برسید!

سایت خبری تحلیلی بویر نیوز: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه بیش از پیش به نیاز کشاورزان که قسمت اعظمی از تولیدکنندگان را در استان ما در بر می گیرند از ضروریات است.

استان کهگیلویه و بویراحمد که دارای صنعت و سایر بخشهای تولیدی نیست نباید قشر کشاورز را رها کند چرا که طی چند سال گذشته و با مشکلات فراوان جامعه کشاورزی از جمله کم آبی و خشکسالی بخشی از کشاورزان دست از کار خود کشیده اند و یا به مشاغل دیگر روی آورده اند و یا به جامعه پر آمار بیکاران پیوسته اند. امسال هم که از نظر کم آبی مشکلی جدی پیش رو نیست اکنون باید کشاورزان با مشکل کمبود کود شیمیایی دست و پنجه نرم کنند

 هفته جهادکشاورزی در حالی آغاز شده است که روزانه کشاورزان استان کهگیلویه وبویراحمد، برای ابتدایی ترین نیازهای خود دچار مشکل های عدیده ای هستند.

چند سالی است که باصرف اعتبارات کلان و با هدف خصوصی سازی خدمات بخش کشاورزی در استان، شرکتهای خدماتی ومشاوره ای کشاورز زیادی تشکیل شده است. در این مدت اعتبارات زیادی از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای تجهیز دفاتر کار این شرکتها هزینه شده است و البته ماجرای این شرکتها وامتیازات خاصی که به برخی از اینها پرداخت شده است خود جای بررسی زیادی دارد.

متصدیان بخش کشاورزی استان برای ” از سر واکردن ارباب رجوع روستایی” خود بخشی از کارهای پر ارباب رجوع را به این شرکتها بی جا و بدون دفتر اما تجهیز دفتر شده واگذار کرده اند که روستاییان بیچاره برای انجام برخی از امور ساده خود مجبور به پرداختها هزینه های زیادی بوده و برای پیدا کردن دفاتر بی نام نشان شرکتهای خدماتی ومشاوره ای بایستی پرسان پرسان آواره کوچه وخیابنهای شهرها ومناطق شوند.

جا دارد سازمانهای بازرسی و استانداری استان موضوع را بررسی و پی نخود سیاه فرستادن مردم را از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان حذف نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5569
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما