پنجشنبه 25 خرداد 1391 - 12:15

استان از گره کور عقب ماندگی رها شد

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: آنقدر به استان کهگیلویه و بویراحمد پیشوند و پسوند توسعه نیافتگی بسته ایم که تقریبا این کلمه به صورت کلیشه درآمده است.

بدون تردید مهم ترین عامل در این توسعه نیافتگی نمایندگان و مدیران غیرمتخصص و ناکارامدی بوده که در گذشته فرصت های استان را یکی پس از دیگری سوختند و از دست دادند.

مجلس نهم به نظر می آید نقطه عطفی در پیشرفت و توسعه استان باشد، انتخاباتی که اقلا در دو حوزه توانست رضایتمندی گسترده مردم را در پی داشته باشد، اما این رضایتمندی در همین زمان کوتاه آثار و نتایج زیادی را در پی داشته است.

اولین نکته حضور نمایندگان استان در کمیسیون های تخصصی و باارزش است، نمایندگان قبلی به دلایلی همچون نداشتن کار در حوزه تخصصی یا تحصیلات مرتبط از راهیابی به کمیسون های تخصصی باز میماندند و در نتیجه فرصتی برای مذاکره پیرامون طرح ها و لوایح صنعتی را از دست میدادند چرا که مثلا هیچ وقت وزیر صنایع در کمیسیون فرهنگی حاضر نمی شود.

اما در این دوره شاهد بودیم که با رفتن غلام محمد زارعی به کمیسیون صنایع و معادن اتفاق ارزشمندی برای توسعه استان رخ داد چرا که استان با داشتن پتانسیل های عظیم متاسفانه در بخش صنایع مادر و تولید هیچ جایگاهی در کشور ندارد.

در همین حال با رفتن تاجگردون به کمیسیون برنامه و بودجه و قرار گرفتن ایشان در ترکیب هیئت رئیسه مجلس باید شاهد روزهایی خوش برای توسعه استان باشیم.

موفقیت نمایندگان محروم استان در راهیابی به مهم ترین کمیسیون ها و قرار گرفتن آنها در ترکیب هئیت رئیسه خواهد توانست امیدهای مردم برای توسعه و پیشرفت استان را زنده کند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5461
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما