سه شنبه 23 خرداد 1391 - 0:26

هدایتخواه: مجلس نهم خزان فرهنگی زودهنگامی داشت

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: نماینده سابق و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با اشاره به عدم استقبال نمایندگان مجلس نهم از عضویت در کمیسیون فرهنگی گفت: مجلس نهم در همین ابتدای کار نشان داد که توجه چندانی به حوزه فرهنگی ندارد.

ستار هدایتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با ابراز تاسف از اینکه کمیسیون فرهنگی کمتر مورد اقبال نمایندگان مجلس نهم قرار گرفته، اظهار کرد: انقلاب ما صبغه فرهنگی دارد و انتظار این بود که نمایندگان مجلس توجه بیشتری به کمیسیون فرهنگی داشتند.

وی به برخی دلایل عدم استقبال نمایندگان مجلس نهم به کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: کمیسیون فرهنگی محلی است که کمتر سفرهای خارجی در آن وجود دارد و شاید یکی از دلایل عدم اقبال به کمیسیون یاد شده همین قلت سفرهای خارجی باشد.

هدایتخواه ادامه داد: البته برخی بهره‌برداری‌ها نیز می‌تواند وجود داشته باشد که کمیسیون فرهنگی به دلیل وضعیتی که دارد، نمی‌تواند محل بهره‌برداری قرار گیرد.

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی افزود: طرف حساب کمیسیون فرهنگی مجلس همواره نهادهای فرهنگی است و با توجه به اینکه امکانات این نهادها در مقابل سایر نهادها همواره ناچیز بوده، ممکن است این موضوع دلیل دیگری برای عدم استقبال از کمیسیون فرهنگی باشد.

هدایتخواه تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس به دلیل همین ناچیز بودن امکانات و اعتبارات امکان زد و بند وجود ندارد و تلقی من این است که علاوه بر همه این موضوعات گرایش مجلس به موضوعات مبنایی کشور از جمله حوزه فرهنگی کم است.

وی منفعت‌طلبی، لابی‌گری و زد و بندها را موجب خدشه وارد کردن به ارکان هر مجموعه‌ای دانست و افزود: امیدواریم مجلس نهم شورای اسلامی وارد این موضوعات نشود و به بخش فرهنگ نیز با همه کمبودها و ناچیز بودن امکانات و اعتبارات توجه بیشتری داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به دلایل کوچ برخی اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم به کمیسیون‌های دیگر در این مجلس اشاره کرد و بیان داشت: دلیل اینکه برخی از این کمیسیون رفتند شاید به این جهت بوده که حضور آنها در کمیسیون دیگر ضرورت بیشتری داشته اما از نمایندگان جدید انتظار می‌رفت با توجه به حساسیت موضوع فرهنگ در جامعه و تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به این حوزه توجه بیشتری به این کمیسیون نشان می‌دادند.

وی گرایش به کمیسیون فرهنگی در مجلس هفتم را بهتر از مجلس هشتم و مجلس هشتم را بهتر از مجلس نهم دانست و گفت: انتظار می‌رفت با توجه به هجمه‌های شدید دشمن در بخش فرهنگ و هشدارهای رهبری در این عرصه مبنی بر تهاجم و شبیخون فرهنگی، نمایندگان توجه بیشتری به این حوزه از خود نشان می‌دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5410
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما