سه شنبه 11 تیر 1392 - 0:20

دعواي استاندار كهگيلويه و بويراحمد و سازمان نظام مهندسي + تصاوير

اختلافات مسئولین کهگیلویه و بویراحمد با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برسر تعیین تعرفه نظارت مهندسین به بحث گازرسانی به مسکن مهر هم کشیده شد.

به گزارش بويرنيوز به نقل از مهر، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اوایل هفته در نشست کارگروه مسکن دستور داد این سازمان را به دلیل آنچه کمک به کندی روند کار گازرسانی به مسکن مهر عنوان کرده بود، از نظارت بر این پروژه خلع ید کنند.

سید حسین صابری در آن نشست گفته بود: نظام مهندسی حق ندارد که در بحث گازرسانی تأخیر ایجاد کند و مردم این‌گونه دست به سر شوند. به همین خاطر از شرکت گاز استان می‌خواهیم تا به دلیل تعلل در تأیید لوله‌کشی گاز منازل مسکن مهر از سوی سازمان نظام مهندسی خودش بدون استفاده از نظر آن‌ها وضعیت لوله‌کشی را توسط مهندسین مجربی که دارد، کنترل کند.

اما این در حالی است که رئیس نظام مهندسی استان می گوید: این سازمان هیچ نظارتی بر روند احداث مسکن مهر نداشته است.

عیسی شهامت ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تنها بر گازرسانی به سایتهای مسکن مهر در گچساران و دهدشت از سوی این سازمان نظارت شده که به دلیل عدم تعبیه تهویه هوا در واحدهای مسکن مهر هنوز آن را تایید نکرده ایم.

وی بیان کرد: به مسئولان هم این مسئله را عنوان کردیم اما آنها می گویند که “شما تایید کنید بعدا پیمانکار آن را اصلاح می کند”.

ضوابط ساختمان مسکن مهر و غیرمهر نمی شناسد

شهامت تصریح کرد: مگر می شود حکم مرگ خاموش خانواده ای را امضا کرد و اگر خدای نکرده فردا اتفاقی افتاد چه کسی پاسخگوست.

وی عنوان کرد: شرکت گاز می تواند خودش تایید کند و پاسخگو باشد اما این سازمان به هیچ وجه این کار را نمی کند.

شهامت تاکید کرد: ما مثل مسئولین به دنبال ارائه آمار و بیلان کاری نیستیم و کیفیت برای ما از همه چیز مهم تر است.

وی تصریح کرد: ضوابط فنی ساختمان، مسکن مهر و مسکن غیر مهر و فقیر و غنی نمی شناسد و برای همه لازم الاجراست.

شهامت با بیان اینکه مسئولین ارشد استان جایگاه این سازمان را تنزل داده اند، گفت: این سازمان به دنبال کار سیاسی نیست بلکه طبق اصول کاری وضوابط خود تصمیم گیری می کند.

وی همچنین 70درصد از ساخت و سازها در شهرهای این استان را خوب و بالاتر از خوب عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در این استان همچون سایر استانها مصالح ساختمانی مرغوب نبوده و استاد کار ماهر نیز بسیار کم است.

تعرفه مهندسین ناظر متناسب با وضعیت اقتصادی کشور نیست

شهامت، تعرفه خدمات مهندسی را یکی دیگر از اختلافات بین مسئولین استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد و اظهار داشت: این سازمان بیش از سه سال است که تعرفه خود را افزایش نداده است.

وی با اشاره به ضعف بنیه مالی مردم این استان تصریح کرد: تلاش کردیم بارمالی از سوی این سازمان بردوش مردم تحمیل نشود و مهندسین، جور آن را بکشند.

وی با بیان اینکه در این سه سال تورم و گرانی سرسام آور شده است، گفت: مهندسین هم در این جامعه زندگی می کنند و حق الزحمه آنها باید متناسب با وضعیت امروز باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: چهار ماه است که به مسئولین استان اعلام کرده ایم جلسه ای برگزار کنند تا با ارزیابی کارشناسی، تعرفه جدید مشخص شود اما تاکنون پاسخی به خواسته ما داده نشده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود مصالح ساختمانی این استان را فاقد کیفیت دانست و گفت: وظیفه ما تذکر دادن است و متولیان باید در این خصوص اقدام کنند.

شهامت همچنین مکان سایتهای مسکن مهر را برای آینده نگران کننده دانست و گفت: در اغلب این سایتها زیرساختهای بهداشتی، آموزشی، ترافیک، حمل و نقل و غیره در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه باید برای هر بار جمعیتی که در نقطه ای ساکن می شوند، نیاز سنجی کرد، گفت: اگر دوهزار نفر در سایت مسکن مهر میدان جهاد یاسوج ساکن شوند، قطعا آن نقطه از شهر با ترافیک بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

به نظر می رسد با توجه به تاخیر چند ساله در واگذاری مسکن مهر به متقاضیان، باید مسئولین با رعایت اصول ایمنی ساختمان و رفع مشکلات موجود، به انتظار چندساله خانه بدوشان در استان پایان دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=54038
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    به خدا حرفها منطقی است

  2. ss گفت:

    جناب استاندار با سلام . وظیفه اصلی سازمان نظارت بر ساخت وسازهای شهری است . در این بین چنانچه بخواهیم با سیاسی کاری مسئله ای را بدون دلیل موجه آنرا قانونی جلوه دهیم و سازمان را مجبور به پذیرش کاری بگنیم که اصول فنی در

    آن رعایت نشده جفایی است که در حق مردم کرده ایم و غیر قابل بخشش است .

  3. ناشناس گفت:

    سلام . جناب استاندار تعرفه حق الزحمه مهندسین این استان در مقایسه با استانهای همجوار حدود 4 برابر پایین تر می باشد، فکری به حال این مسئله بکنید .

  4. سرتیپ خان+تیمور خان گفت:

    با سلام خدمت تمامی مهندسین زحمتکش استان

    .اول لازمه که از تمامی زحماتی که مهندس شهامت و هییت مدیره سازمان برای مهندسین انجام دادن تشکر و قدر دانی کنم . دوم اینکه همانطور که (ss)گفته کار سازمان نظارت بر اجرا و ساخت و سازهای اصولی شهری میباشد و فکر نکنم که با توجه به رشته تحصیلی استاندار :ایشان درک کامل و صحیحی از حرفه مهندسی و مشکلات مهندسی داشته باشن

  5. ناشناس گفت:

    سلام . جناب آقاي شهامت از حضرتعالي استدعا داريم كه از آقاي استاندار جهت بررسي طرح هاي معماري و دفترچه هاي محاسباتي و تاسيساتي در تيم كنترل دعوت فرماييد تا انشاء الله شاهد اين قضيه نباشيم كه بعد از ساخت مسكن در فكر تعبيه دودكش گاز بيفتيم .

  6. مهرداد گفت:

    مشکل اصلی بی درایتی وبی کفایتی مدیران راه وشهرسازی استانه که هنرشان اینه که توپ را به زمین این واون میندازند . یکی به این ملت گفته که تا حالا بیدارپور که در واقع وخوپوره تا الان چند معاون مسکن عوض کرده. اشکال کار از کارفرماست که در نقشه های اجرایی مسکن مهر کوتاهی میکنه مسلمه که نظام مهندسی کنترل میکنه برای اینکه وزیر بیاد افتتاح کنه آقایان راه وشهرسازی میخان شبانه کار کنند و آمار بدن به وزارت راه این طور کار کردن صحیح نیست وانشاء اله این بساط هم در این اداره به همین زودی ها برچیده شود.

دیدگاه شما