دوشنبه 22 خرداد 1391 - 12:32

فریادهای محیط زیست برای جمع‌آوری پسماندها بی‌نتیجه است

بویرنیوز: مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظییفه محیط زیست جمع‌آوری زباله نیست بلکه نظارت و تذکر است که در این استان گوش شنوایی برای رسیدگی به این معضل نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عطا پورشیرزاد صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته محیط زیست اظهار کرد: جای بسی خوشحالی است که امسال نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌های ما در هفته محیط زیست پربارتر و غنی‌تر بوده است.

این مسئول ادامه داد: سازمان مرکزی امسال را به نام ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست نامگذاری کرده و مفتخریم رهبری انقلاب در جمع کارگزاران نظام محیط زیست را جز اولویت‌های 10گانه خود اعلام کرده‌اند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که باید محیط زیست و حفاظت از آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و اکنون با پدیده ریزگردها تا حدود زیادی مفهوم محیط زیست برای ما معنای واقعی پیدا کرد.

پورشیرزاد افزود: پدیده ریزگردها که در ابتدای سال 83 تنها سه استان کشور را درگیر خود کرده بود اکنون به بیش از 20 استان ما رسیده و ملموس‌تر از گذشته با این وضعیت پیش آمده به مفهوم محیط زیست و چگونگی حفاظت از آن پی خواهیم برد.

وی با بیان این‌که باید فرهنگ استفاده صحیح از محیط زیست را در استان زنده کنیم، تأکید کرد: متاسفانه برخی مسئولان و دست‌اندرکاران استانی کوتاهی می‌کنند و اهمیتی به موضوع نمی‌دهند.

این مسئول به نمونه‌ای از این بی‌تفاوتی اشاره کرد و گفت: روز گذشته از اعضای شوراهای اسلامی بویراحمد و دنا برای شرکت در جلسه‌ای در راستای رسیدگی به وضعیت پسماندها دعوتی کردیم که به جز یک نفر هیچ‌کدام از آنها دعوت محیط زیست را اجابت نکردند که این دردی بزرگ برای استان ما به شمار می‌رود.

پورشیرزاد با بیان اینکه وضعیت زباله‌ها در سطح شهرها و ورودی و خروجی آن‌ها به هیچ وجه مناسب نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول به خصوص شهرداری‌ها به هیچ وجه فریادهای ما را نمی‌شنوند و چاره‌ای جز شکایت از برخی دستگاه‌های سهل‌انگار نداریم.

وی محیط زیست را دستگاهی نظارتی در این زمینه دانست و گفت: مردم بدانند که ما وظیفه خود را به نحو مطلوبی انجام می‌دهیم ولی این دستگاه‌های مجری هستند که به هر دلیل کوتاهی می‌کنند و اکنون چنین وضعیت بدی در مناطق مختلف از نظر زباله‌ها داریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5365
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما