دوشنبه 22 خرداد 1391 - 12:27

آیا اصلاح‌طلبان هم برای انتخابات می‌آیند؟

بویرنیوز: حضور مرضیه وحید دستجردی در مجلس و سخنانی که وزیر بهداشت دولت دهم درباره هزینه‌های بهداشت و درمان مردم گفت، موضوعی بود که به مذاق روزنامه‌های منتقد دولت خوش آمد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، آفتاب یزد از انتقاد نمایندگان مجلس از سیستم سلامت کشور نوشت و از قول نماینده اصفهان خطاب به وزیر آورده است: چرا اجازه دادید پول حوزه سلامت به بخش شهرسازی برود و شرق از قول وزیر بهداشت خبر داد که ۸/۵۴ درصد هزینه درمان را مردم می‌دهند و تهران امروز از بار ۷۰ درصدی هزینه درمان بر دوش مردم نوشت و از قول دستجردی گفت که ایران دومین کشوری است که بیشترین هزینه درمان از جیب مردم تأمین می‌شود.

روزنامه کیهان که این روز‌ها نظر بسیار مثبتی نسبت به مجلس جدید دارد، پس از آن که هفته گذشته، از عملکرد مجلس در بررسی مشکلات بخش کشاورزی تقدیر کرد، امروز نوشته است که پس از رسیدگی به بخش کشاورزی، بررسی مشکلات وزارت بهداشت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نشست سیزدهم دادگاه رسیدگی به فساد بانکی و تشریح نخوه فرار خاوری هم خبری بود که بسیاری از روزنامه‌ها به آن پرداخته بودند. ملت ما با تصویری از قاضی سراج، تیتر «روایت قاضی سراج از چگونگی خروج خاوری» را بر صفحه نخست خود برگزیده بود و همشهری با اشاره به جزییات فرار خاوری از قول نماینده دادستان خبر داد: «دولت هیچ گفت‌و‌گویی با مقامات کانادایی برای بازگشت خاوری انجام نداد» و وطن امروز از صدور حکم پیگرد خاوری توسط اینترپل نوشت.

محمد رحمانیان، کارگردان تئا‌تر که این روز‌ها نمایشنامه نمایش توقیف شده «روز حسین»‌اش بهانهٔ تعطیلی نشر چشمه عنوان شده است، در یادداشتی در روزنامه شرق، این بهانه را ماهی گرفتن از آب گل آلود برخی‌ دانسته و نوشته: «امیدوارم که مشکلات نشر چشمه به زودی حل شود. من در گوشه دیگری از دنیا نشسته‌ام و ماستم را می‌خورم. حیف است که گروه عظیمی از مردم کشورمان که کتابخوانی را با این انتشارات آغاز کرده‌اند، از این نعمت بی‌نصیب بمانند».

سخنان عبدالله نوری در جمع فعالان سیاسی، دانشگاهی و مدنی استان فارس ـ که برای دیدار با وی به منزلش رفته بودند ـ هم تیتر یک دو روزنامه اصلاح‌طلب شده و در کمتر از یک سال باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری، خبرهایی از استارت موتورهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری می‌دهد.

روزنامه رسالت به سخنان آیت‌الله مهدوی کنی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اشاره کرد و فرهیختگان هم سخنان ایشان را پوشش داده و نوشته که اختلاف سلیقه نباید موجب حذف افراد شود.

جهان صنعت در گزارشی، تداوم رکود و افزایش بیکاری را از پیامدهای کاهش استقبال از خرید اوراق مشارکت دانسته و تدبیر دولت را در کشاندن حجم نقدینگی از بازار ارز و سکه و طلا به بخش تولید را ناکارآمد دانسته است.

اطلاعات از قول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشته که اختلاف دیدگاه‌ها نباید مانع خدمت رسانی به جامعه شود.

و سرانجام جمهوری اسلامی، از اعتراض نمایندگان مجلس به افزایش بهای نان نوشت که «گران شدن نان، صدای مجلس را هم درآورد».

روز گذشته و در جریان گشایش باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمای پلیس، سردار کارگر، معاون اجتماعی ناجا به وضع موجود در سینما اعتراض کرد و به بازیگران سینما و نحوه پوشش آنان تذکر داد؛ این برای چندمین بار است که از آغاز سال جدید، سینمای کشور خبرساز می‌شود.

اما در حالی که این روز‌ها در سینمای ایران، هیچ خبر مهمی نیست و گیشه‌ها رونق چندانی ندارند و پرده‌ها آنچنان که باید، نمایشگر فیلم‌های درخور و شایسته نیستند، باز هم سینمای ایران خبرساز و این بار پای نیروی انتظامی به تصمیم‌گیری برای سینما باز می‌شود.

پس از ماجرای فیلم‌های زندگی خصوصی و گشت ارشاد و اعمال قدرت نیروهای حزب‌الله برای پایین کشیدن این فیلم‌ها از پرده و توقیف آنها، این بار سردار کارگر به وضعیت موجود در سینمای کشور اعتراض کرد و گفت: ما‌‌ همان اندازه که با فساد در سینما مخالفیم، با انحراف در آن نیز مخالفیم. کسانی که در وزارت ارشاد ادعای مسلمانی دارند، باید با این امر برخورد کنند. با دست کثیف که نمی‌شود، شیشه را تمیز کرد. ما به عنوان نیروی انتظامی به وضع کنونی سینما معترضیم.

سخنان سردار کارگر و انتقاد از پوشش لیلا حاتمی در جشنواره کن و خبر ممنوعیت حضور بانوان در سینما‌ها برای دیدن مسابقات فوتبال، مهمترین بخش‌های سخنان سردار کارگر بود که روزنامه‌های صبح امروز کشور به آن پرداخته‌اند.

هفت صبح با تصاویری از نیکی کریمی، هدیه تهرانی، لیلا حاتمی، هانیه توسلی، ترانه علیدوستی و مهناز افشار در برابر تصویر سردار کارگر از «تذکر فرمانده پلیس به بازیگران خبر داد» و گزارش یک خود را به سخنان روز گذشته یردار کارگر اختصاص داد.

همشهری نیز در صفحه جامعه خود، سخنان سردار کارگر را منتشر کرد و از قول وی نوشت: «هم با فساد در سینما مخالفیم، هم با انحراف» و اعتماد هم با اشاره به این که نوبت به نیروی انتظامی برای دخالت در سینما رسید، نوشت: «تصمیم تازه برای سینما و سینماگران».

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=5363
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما